Hirdetés

WoT: "Minél többen vagytok, annál kevésbé számít az egyéni teljesítmény"

Interjú két magyar csapatkapitánnyal, akik a megszokott 7v7 helyett 14v14-es versenyen lövik az ellenfeleket, nem is rossz díjazásért!

Hirdetés

Korábbi cikkeink dióhéjban felölelték a World of Tanks esport történetét, de nem tértünk ki minden részletre, pedig a kezdetek igazán érdekesek voltak.

Mint tudjátok, egy átlagos WoT csata 15v15-ben zajlik, ezért eleinte az esport is ebbe az irányba ment el. A legelső nívósabb bajnokság egyikét - a 2011-es Ural Steel bajnokságot - is ebben a formában, egész pontosan 14v14-ben rendezték meg. Természetesen utólag a Wargaming is rájött, hogy többe kerül a döntőbe jutott csapatok elszállásolása és útiköltségének finanszírozása, mint az egész rendezvény összesen, ezért átálltak a 7v7 formátumra, a többit pedig tudjátok.

Az Absolute Supremacy névre keresztelt verseny éppen ebből kifolyólag érdekes, mert újra a 14/140-es csatáké a főszerep. A résztvevő csapatok 5500$ pénzdíjon, valamint egyéb WoT-os nyereményeken osztoznak, ami amúgy a WoT Major nyereményalapjával vetekszik. A bajnokságban két magyar csapat is kimagaslóan teljesít, a csapatkapitányok pedig megosztották velünk gondolataikat a verseny kapcsán.

Esport1: A megszokott World of Tanks esport versenyek a 7on7 csatákról szólnak, míg az Absolute Supremacy mérkőzései 14on14-ben zajlanak, ezért sokakban felmerülhet a kérdés; hogyan lehet összehangolni 14 játékos idejét és felkészülni egy ilyen grandiózusabb eseményre?

_Th3_Last_HoP3_ [. VAD .]: Természetesen nagyban megnehezíti a felkészülést a megnövelt létszámú formátum, ugyanakkor a +6 fő tartalék adott egy csekély mozgásteret. Ekkora létszám mellett nehéz kivitelezni olyan gyakorlásokat, melyeken majd mindenki jelen van, de sokat segít az ügyön, ha egy csapat tartalmaz kisebb-nagyobb alszegmenseket, melyek tagjai régebb óta játszanak együtt.

AlkorQua [AbortUS]: A verseny éppen jókor jött számunkra, mivel ESL-en egyesült a csapatunk egy teljesen idegen csapattal, így több, mint 20-an voltunk, szóval mondhatni még verekedés is volt a helyekért. Ezt a versenyt (is) arra használtuk, hogy kiszűrjük, akik kicsit gyengébbek vagy esetleg inaktívabbak, hogy aztán összehozzunk egy maximum 12 főből álló csapatot. Mivel a legtöbben szerettek volna maradni a csapatban, így nyilván az aktivitással nem volt gond egyszer sem. A csatákra nem igazán készültünk, legtöbbször a mapot is csak akkor tudtam meg, amikor feljött a speciális ablak, azalatt a pár perc alatt pedig összehoztunk egy használható felállást. Sosem szerettem előre eltervezni a dolgokat, mindig az ellenfélre próbálunk reagálni.

Esport1: Mit gondolsz; 14on14-ben inkább a vezető jó taktikáin és csata közbeni leleményességén múlik egy-egy mérkőzés, vagy kimagasló egyéni teljesítménnyel akár egy játékos is csatákat dönthet el?

_Th3_Last_HoP3_ [. VAD .]: 7on7 rendezvényeken is láthatjuk, milyen fontos az egyéni teljesítmény, de az elsődleges kulcs a győzelemhez a helyes taktika megválasztása és az ellenfél lépéseire való gyors, megfelelő reakció. Ez a létszám növekedésével még nagyobb hangsúlyt kap, és annál kevésbé kompenzál, ha valaki kimagaslót nyújt. Hozzá kell tenni persze, hogy ettől függetlenül az egyéni hibák ugyanakkora fajsúllyal vezethetnek vereséghez.

AlkorQua [AbortUS]: Nem is vitatható, hogy mindkettő rendkívül fontos. Ha van egy jó FC, akinek megvannak a taktikái, meccs közben gyorsan felismeri, hogy mi lenne a helyes, de mellé vannak olyan játékosok, akik nem tudnak vele lépést tartani, nem tudják végrehajtani, amit kér és folytathatnám, akkor azt nevezhetjük akár egy random meccsnek is. Ha pedig a másik eset van, tehát jók a játékosok, de a taktikus gyenge, aki nem tudja, hogy kell alapból felállni, rosszul ismeri fel, hogy mit kellene csinálnia a csapatnak, ugyanúgy nem vezet győztes útra.

Esport1: Hosszútávon elképzelhetőnek tartod, hogy a 14on14 válik meghatározó esport formátummá a World of Tanks-ben?

_Th3_Last_HoP3_ [. VAD .]: Az első probléma – amint arra az első kérdéseddel is utaltál – a szervezés csapatoldalról. Hihetetlenül nehéz egy fix összetételű csapat idejét összeegyeztetni. Speciális események idejére megoldható, mint amilyen az Absolute Supremacy. Tartósan viszont lehetetlennek tartom kivitelezni irdatlan mértékű fluktuáció nélkül, ami tönkretenné a dolgot. Továbbá a pszichológiai és vezetés szervezési tudományágak egyaránt az 5-7 fős létszámokat tartják ideálisnak a csoportmunkára. Ilyen körülmények közt az egyéniségek sem vesznek el, és a légkör is egyedibb. A másik pedig, hogy ekkora létszámmal elvesztené a varázsát, számomra legalábbis.

AlkorQua [AbortUS]: Határozottan nem. A kezdetektől fogva 7vs7-ben zajlottak az esport versenyek, kizárt dolognak tartom, hogy ekkora változtatás történjen. A tier 8-ból való tier 10-be lépés is nem kis változás volt, bár azt jogosnak éreztem. Ez azonban teljesen más, sokkal inkább hasonlítható a tier 10-es CW-hez, ahol ugyebár 15vs15 van. A kettőt teljesen máshogy kell játszani, mind játékosok, mind FC szempontjából. Míg 7vs7-ben nagyon meghatározó szerepet tud betölteni manapság az, hogy tudják-e a játékosok a boostot, de ennek 14v14-ben nem feltétlen van szerepe. Ha 7vs7-ben elveszít az egyik fél egy tankot úgy, hogy nem tudták viszonozni, vagy legfeljebb 1 lövéssel, akkor az a csapat azonnal hatalmas hátrányba kerül, míg 14v14-ben az ilyet legfeljebb kalkulált veszteségnek nevezem.

Esport1: Utolsó kérdésként; szerinted melyik csapat nyeri meg végül a bajnokságot?

_Th3_Last_HoP3_ [. VAD .]: Szerény véleményem szerint a torna „döntőjét” már lejátszották, az Animals vs. Holownicy összecsapás során, az első Playoff fázis 16. csoportjában. Előbbi csapat diadalmaskodott 3:1 arányban, szerintem a dakillzor és Majstora vezette brigád a legnagyobb esélyes.

AlkorQua [AbortUS]: A legesélyesebbnek az Animals nevű csapatot tartom, szinte csak Golden League playerekből áll, akiket Majstora vezet, akit pedig a legjobb FC-nek tartok már jó ideje a játékban.

A döntőt élőben is figyelemmel kísérhetitek angol nyelven November 2-án mr_Kela, still_mojo és Zmor kommentálásával az alábbi csatornán.

Tetszett a cikk? Kövesd az Esport1-et Facebook-on!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?