Overwatch 2017:

Overwatch 2017: "Just do it!"

A közösség elmondta, mit akar jövőre, a labda már a Blizzard-nál van.

Vitathatatlan, hogy az Overwatch a 2016-os év legnagyobb esport újdonsága volt. A Blizzard az új FPS/MOBA hibriddel megint megtalálta azt a játékot, amire ugrottak a gamerek és néhány hét alatt több millió játékos lepte el a játék szervereit. A kezdeti lelkesedés pedig nem tűnt el, tehát a hype a játék mögött nem csak egyszeri fellángolás volt. De megvan benne az a hosszan tartó érdekességi faktor, mint a StarCraft-ban volt, megvan benne a lehetőség, hogy évekig megmaradjanak a játékosok?

A mostani játékpiacon a megmaradás egyik lehetősége az, ha valamit egyből esportnak szánnak, a Blizzard pedig az Overwatch-ot annak tervezte. Ez látszik abból, hogy több 100.000 dolláros torna is volt alig néhány hónappal az indulás után. Tehát a rajt ígéretes, de korántsem lehet azt mondani, hogy a játék révbe ért, sok mindennek kell történnie 2017-ben, hogy az Overwatch véglegesen beírja magát az esportok történetébe.

OW

Jöhet egy draft, csak ne legyen radikális hatása

Az Overwatch League kezdete előtt az egy jó ötlet, hogy legyen egy játékos draft, mint mondjuk az NFL-ben, sőt, az ötlet fél évvel ezelőtt még jobb is lett volna, amíg nem igazán voltak meg a csapatok. Egy bizonyos pontig most is pozitív hatása lenne, de ma már óvatosan kellene bánni ezzel. Az EnVyUs, a Cloud9, a Rise Nation vagy a Counter Logic Gaming már időt, pénzt és energiát fektetett abba, hogy összerakjon egy csapatot, ha pedig most a bajnokság előtt jönne egy kötelező draft kör, akkor az igencsak kellemetlen helyzetbe hozná őket. Szóval mehet a draft, de nem ész nélkül.

A közvetítéssel csinálni kell valamit

A játék egyik Achilles sarka ez a probléma, az Atlanic Showdown és a világbajnokság alatt is ez volt a legtöbbet támadott pontja a közvetítéseknek. Csapatonként hat nézőpont van és ott van még egy külső nézet is. Túl sok helyről jön az információ, túl sok felé kell figyelni és nagyon könnyű lemaradni egy-egy kulcsmomentumról. A vb keretein belül például a közvetítőket számos megfigyelő segítette, hogy abban a pillanatban mire is kell figyelni. Ez a rendszer nem maradhat, az egyszer biztos. De szerencsére ezt a Blizzard is tudja és Jeff Kaplan, az Overwatch egyik vezető fejlesztője még augusztusban a következőket nyilatkozta:

"Már dolgozunk egy olyan spectator módon, amiben a nézők sokkal több adathoz jutnak, ahol statisztikákat és kimutatásokat is találnak az élő történéseken kívül. Ha majd élesben is be tudjuk mutatni, akkor szerintem mindenki elégedett lesz vele."

Kellene egy sokkal részletesebb eredményjelző és egy minimap is elférne, ahol a nézők könnyen megtalálhatnák, hogy mégis hol van akció. Ha pedig még lehetne kérni valamit, akkor az a megkülönböztetés lenne. Igen, már most is létezik a piros-kék kontúr alapú megkülönböztetés, de ez sok esetben édes kevés, egy-egy összecsapás során olyan gyorsan mozognak a karakterek, hogy ezt végképp nem lehet követni.

HUD

A közvetítési bevételekből részesüljenek a csapatok is

Ha a csapatokban a legjobb játékosokat akarjuk látni, ahhoz csapatoknak pénz kell, nem is kevés. Az NFL-ben vagy az NBA-ben már régóta működik az a rendszer, hogy a Szövetség által eladott közvetítési jogokból a csapatok részesülnek. Ilyen rendszer még nincs az esport világban, mert még kérdéses az is, hogy magának a rendszernek van-e már keresnivalója itt. Emellett persze azért van más lehetőség is, egy másik bevételi forrás lehet a csapatrelikviákkal való kereskedelem, Ha lehet venni Ronaldo mezt, akkor miért ne lehetne venni Seagull-os vagy Shadowburn-os mezt? Lenne rá kereslet, az szinte biztos és az esportoknak van egy előnyük is tradicionális sportokkal szemben, itt a relikviákat elektronikusan is el lehet adni.

Visszajátszás

A játékban nincs olyan eszköz, amivel a játékos visszanézhetné a játékát, hacsak mondjuk egy másik programmal nem veszi fel, vagy nem streamel éppen. Pedig kellene, mert a profi, illetve az átlagos játékosok is tanulhatnának a hibáikból. Sőt, egy visszajátszás során a játékos a különböző helyzeteket nem csak a saját nézőpontjából láthatná, így nem csak a hibáiból tanulhatna, hanem az ellenfél taktikájából is akár. Még augusztusban Kaplan említette, hogy tervezik ezt a rendszert, de egyelőre nem ez van a fontossági lista tetején.

A bajnokságokra oda kell figyelni

Ebben az évben a legtöbb, Blizzard által szervezett Overwatch torna szinte tökéletes volt, a kulcsszó itt az, hogy a legtöbb. Az MSI Overwatch Masters Gaming Arena 2016 Bajnokság egy hatalmas csalódás volt a játékosok és a rajongók számára is. A kétnapos verseny alatt egyetlen egy meccset közvetítettek és a technikai gondokkal kapcsolatban a kommunikáció is gyatra volt, gyakorlatilag amit el lehetett rontani, azt sikerült is. Ez egyébiránt nem írható a Blizzard számlájára, hiszen az MSI szervezőké volt a felelősség, de ez egy intő jel lehet arra, hogy ki érdemli meg a támogatást és kit érdemes választani, ha bajnokságot kell szervezni, mondjuk ott van az MLG vagy az ELEAGUE.

Új hősök kellenek

A gépezet nem állhat meg, ha a Blizzard meg akarja őrizni az újdonsági faktort, akkor új hősök kellenek. Ha pedig minden igaz, akkor ez a kívánságunk hamar teljesülni fog, mert nemsokára jön az új hős. Talán egy új tank, aki végre méltó ellenfele lehet az öreg Reinhardt-nak, vagy egy új healer, aki megtörné az örökös Ana-Lúció párost, de ha minden kötél szakad, akkor jöhet Doomfist is.

A Blizzard eddig is híres volt arról, hogy hallgatott arra, amit a közösség akart. A fenn felsorolt lehetőségek pedig már ott voltak redditen, közösségi fórumokon és persze a közösségi médiában is. Szóval az szinte biztos, hogy jövőre a Blizzard változtat majd bizonyos dolgokban, a kérdés csak az, hogy ki tudjuk-e várni.

Tetszett a cikk? Kövesd az Esport1-et Facebook-on!

Kövess Minket!