Egy kis segítség, hogy hogyan legyünk sikeresebb ADC-k jelenleg

Egy kis segítség, hogy hogyan legyünk sikeresebb ADC-k jelenleg

ADC-be dobott és nem tudod mitévő legyél? Segítünk!

Mindig is azon filóztál, hogy hogyan lehet ebben a metában lövészként játszani? Segítünk!

Kitolt veled az autofill és most boton kell, hogy játssz. Ziggs kivan bannolva, mert senki nem akar az abszurd toronydöntő képesség ellen játszani. Te pedig még nem is játszottál ebben a szerepben mióta elkezdődött a szezon és nyílván jó okkal tetted, az ADC szerep a legnagyobb mélypontját éli jelenleg. Amiről már írtunk is korábban, hogy mennyire rossz ADC-ként játszani jelenleg.

ADC in 2k17 LUL

Érezted már úgy mostanában, hogy a hasznosságod egyenlő a nullával lövészként/ADC-ként? Gondolkoztál már azon, hogy egyáltalán minek is létezik ez a pozíció? Ha igen, akkor jó helyen jársz!

Mit csinál egy játékos ilyenkor?

Nem, nem törli le. Nem, nem dodge-ol. Valakinek ezt a szerepet kell játszania és ez nem egy 4v4 játék.

Igazából nagyon sok útja van, hogy jól játszd az ADC-t jelenleg csak egy kicsit több odafigyelés kell és egy vagy több item módosítás a buildedbe.

Alkalmazkodsz vagy meghalsz

Egy ADC feladata, hogy a lehető legtöbb sebzést ossza ki. Ez elég nehéz akkor ha halott vagy, a csapatodnak szüksége van rád. Lehet, hogy az ADC-k nem fogják a legtöbbet sebezni egy küzdelem során, de jelentősen kiveszik a részüket egy torony ledöntésében. Az ADC az egyetlen olyan poszt ahol biztonságos távolságból megfelelő gyorsasággal tudja védeni, vagy akár dönteni a tornyokat.

Ezért leszel TE a csali.

Ez nem azt jelenti, hogy el kell futnod amikor a küzdelem kezdődik. Ez egy kicsit helyrerázza a mentalitást - és talán a karakter választását is. A te feladatod, hogy kioszd a legtöbb sebzést biztonságos zónából és nem az, hogy folyamatosan gyilkolj. Igen, hogyha egy ellenfél kevés életerővel elfut a te biztonságos zónádból akkor hagyd, hogy más végezze ki, még akkor is ha a statod inkább egy supportéra fog hasonlítani. Ez eredményezi azt, hogy olyan átlag feletti karakterekkel játssz, amik könnyen képesek kivédeni a fenyegetéseket hátulról és kitudnak menekülni ezek hatótávolságából amilyen gyorsan csak lehet.

Ez a fajta mentalitás nem igazán működik Luciannal, például a gyengített sebzése miatt se és relatív közel kell kerülni ellenfelünkhöz, hogy kitudjuk játszani a sebzést kiosztó képességeinket. (A Fénylándzsa (Q) képességének hatótávolsága 500, ami kevesebb, mint néhány ADC alaptámadásának a hatótávolsága. - a szerk.) Ezzel a mentalitással még Kog'maw sem működik akinek ugyan a hatótávolsága megvan, de lehetetlen vele biztonságban maradni.

A gyenge és a büszke

Nagy hatótávolságú és akár csapdákkal is rendelkező lövészt keresel, hogy az ellenfél dzsungelesét is feltartsd. Itt van három példa rá:

Jhin - Azt hinnéd, hogy valaki aki újra tölti a fegyverét minden negyedik alaptámadásnál, akkor ehhez képest még Lucian nagyon kisebb hatótávolsága is jobb, de nem, egyáltalán nem. Jhin hozzájárulása a csapatküzdelmekhez legyőzi az összes csapattársáét. Amikor megütöd a hatos szintet, a Halál négy felvonásban képességed nagyon könnyen elsütheted úgy, hogy egy fal mögött állsz teljes biztonságban. 4 lövés az ellenfelet és a minionjait is sebezve egyszerűen tökéletes, és akár még rálátást is biztosíthat. Ez az arrogáns része Jhinnek.

Ennél is nehezebb, hogy hogyan kerüljünk közel hozzá. Talán majd az ellenfél dzsungelese? Hát.. nem igazán. Valószínű belesétálnak Jhin egyik csapdájába és a Kivirágzással helyhez köti őket, ezáltal Jhin könnyen elmenekülhet.

Caitlyn - Annak ellenére, hogy Caitlyn inkább egy mesterlövészhez hasonlítható, ő inkább egy taktikus lövész még Jhinhez hasonlítva is. Valójában ő benne akar lenni a küzdelemben. Továbbá a többi ok, hogy miért tud Caitlyn könnyen nyomást szerezni a meccs elején az ellenfél tornya alatt, az mindenképp az óriási, 650-es hatótávolsága és persze a Piltoveri rendteremtő tökéletes használata lehet, amivel könnyű lehet előnyt szerezni.

De a valódi ok, hogy Caitlyn-nel játssz az az, hogy hogyan tudsz közel kerülni hozzá egy csapdákkal teli terepen? Nehezen. Amikor öt darab Yordlecsapdát letud már rakni, akkor nagyon nehéz megközelíteni, hiszen még a 90 kaliberes háló-t is menekülésre tudja használni, ráadásul egy erősített alaptámadás és egy kis lassítás lesz a jussa.

Jinx - Ez nagyon egyszerű. Ha a Flash Wolves-ban játszó NL játssza Jinxet, akkor Te is játszhatod. Óriási hatótávolsága van, igaz a Lángcsapdák képessége nem a leghatékonyabb távol tartó eszköz, de hatótávolságával legtöbbször biztonságban tudhatja magát. A csapdákon kívül van még egy Villám (W) képessége is, ami nagyon messziről tud lassítani, egy időben észrevett rajtaütést a legtöbbször ezzel meg is lehet szakítani, rendszerint eltántorodik az ellenfél, hogy folytassa az akciót

Csapatharcokban is kicsit bátrabban mozoghatunk vele, passzívja már egy-egy támogatásnál is beindul, rengeteg mozgássebességet adva neki. Mindezek mellett jól végzik az egyik legfontosabb feladatát, nagyon gyorsan dönti a tornyokat. Ha az ember ésszel játszik és kicsit is figyeli a térképet, kevés meglepetés érheti.

Ziggs - Tudjuk, tudjuk, szigorúan véve nem egy ADC, inkább APC, de ettől függetlenül gyakran láthatjuk mostanában az alsó ösvényen. Nem utolsó tény az sem, hogy jelenleg a második legsikeresebb karakter ezen a poszton, 54,69 %-os győzelmi aránnyal, legalábbis az op.gg szerint.

Miért jó Ziggs az alsó ösvényen? Ennek több oka is van, egyrészről a hagyományos lövészek, ahogy már mondtuk nincsenek túl jó helyzetben, idő kell nekik ahhoz, hogy komoly sebzést osszanak ki. Ehhez képest Ziggs már alsóbb szinteken is üt, mint a buszkerék. Képességei jól scalelnek AP tárgyakkal, iszonyatos távolságokról tudja pokeolni az egyébként törékeny ellenfeleket az alsó ösvényen, a passzívja pedig egy nagyon jó trade eszköz. Ennek az újratöltését csökkenteni is lehet ha talál a pattogó bomba.

A hátizsák töltet az ami igazán veszélyessé teszi őt, egyrészt ezzel könnyen tud menekülni, sőt falakat is átugrani, igaz kezdeményezésre is használható, mégis a toronydöntő képessége az ami nagyon durva. 5-ös szinten 35 %-ról lebontja a tornyot egyből. Adjuk hozzá ehhez még a Félholt csapásból adódó sebzésbónuszt és ezt kapjuk:

Távolságot nem csak a W-vel, hanem Hextikus aknamezejével is tud tartani, ami egy örökkévalóságnak tűnhet mire eltűnik, ráadásul sebzése miatt zónázásnak sem utolsó. A legjobb rész pedig az ulti, amivel majdnem félpályáról lehet teljes csapatharcokat megfordítani, egy csapatot visszaszorítani, esetleg egy baront lopni.

Egyszerű takarítás

Egy dolog: az ADC-k most már nem egy az egy elleni harcokra valóak. Nem túl értelmes a Határtalan pengét rusholni már.

Persze persze, szükséged van a kritikus sebzésre. Nagyon jó tárgy még mindig, de nem legelsőnek.

Ha a BF Kard után Runnan Hurrikánját vesszük ki, az egy nagyon jó opció jelenleg, hiszen a játék korai szakaszában nagyon könnyen tudjuk leszedni a minion hullámokat. Ez pedig a csapatnak is jó a játék korai és középső szakaszában, hiszen nagyon könnyen tudunk letisztítani ösvényeket, vagy akár tornyokat eltüntetni.

De van egy vitatott tény jelenleg: talán nem érdemes harmadik tárgynak befejezni a Határtalan pengét amit a BF Kard-dal már megalapoztunk?

A játék ezen szakaszában a mágusok már rendelkeznek annyi mágikus sebzéssel, hogy könnyen kivégezzenek egy lövészt. Ilyenkor talán érdemes nem a Határtalan pengét választani, hanem inkább a Higany selyemövet.

Ha túl akarod élni akkor csak menj farmolni és így nem kerülsz akkora hátrányba, mintha a csapattal vagy és így feltudod építeni a következő tárgyaidat, amivel több sebzést vihetsz be. A Határtalan penge időben lesz befejezve, a Higany selyemövet egy Eleven szablyára cserélheted, extra sebzés érdekében és egy nagyon értékes 50%-os mozgási sebesség gyorsításra ha aktiváljuk. Azt azért tartsuk szem előtt, hogy mikor, hol mozgunk, ennyi orgyilkos mellett nem okos dolog állandóan egyedül bóklászni a pályán.

Most már akár egy Őrangyal-t is vásárolhatsz. Már nem számít az, hogy nem 3 hiteled a tankokat mint tetted azt 2014-ben, de az ellenfél szinte nem tud megállítani téged abban, hogy a legtöbb sebzést vidd be akár a hősökbe akár az objektívekbe.

Összességében lövésznek lenni ebben a metában nem túl egyszerű, de minden feladat megoldható. Nem a gyilkosságokra kell koncentrálni, hanem sokkal inkább a csapat kisegítésére, ami akár az objektívek gyors ledöntése is lehet.

Ti mennyire szerettek lövészként tevékenykedni jelenleg?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



League of Legends - MSI: Kinek fog kedvezni az új patch?

Nagy ugrás vár ránk a tavaszi döntőkről az MSI-ra, két frissítés is érkezett mióta nem láttuk kedvenc csapatainkat. Nézzük kinek kedvez és ki veszítheti a legnagyobbat a 14.7 és 14.8-as patcheken.

League of Legends - Indul az MSI visszaszámlálás!

Nyakunkon a 2024-es League of Legends Mid-Season Invitational, a csapatok és mi is már tűkön ülve várjuk, hogy megkezdődjön az év első nemzetközi bajnoksága.