Ben Brode a Pirate nerfről, és arról, hogy szúrták el a Karazhant

Ben Brode a Pirate nerfről, és arról, hogy szúrták el a Karazhant

A jövőről és az utóbbi időkben elkövetett hibákról beszélt a Hearthstone-csapat feje.

A Hearthstone fejlesztését vezénylő Ben Brode nemrégiben a PC Gamer csapatának adott interjút, melyben érintette az elmúlt időszak egyik legérzékenyebb témáját, a Pirate-eket is.

Brode egyetért azzal, hogy a két új kalóz közül a Small-Time Buccaneer problémás, nem a Patches the Pirate, így amennyiben változtatni fognak, mindenképpen előbbi lap lesz az "áldozat".

A lehetséges nerffel kapcsolatban két dolgot hangsúlyozott. Egyrészt - ahogy máskor is - nem szeretnék túl korán bejelenteni, hiszen ha valaki kikap egy rövidesen gyengülő laptól, azt fogja gondolni, hogy "oké, ez a meccs úgysem számított, mert egy olyan lap miatt nyert az ellenfél, amit úgyis nerfelni fognak". Vagyis azt szeretnék, hogy egy nerf bejelentése, illetve életbe lépése között a lehető legkevesebb idő teljen el. Másrészt nem szeretnének olyan módosítást, ami sokat változtat a szövegen, hiszen a játékosoknak jelentős berögződései vannak egy-egy lap működése kapcsán, és ebbe nem célszerű belenyúlni. Éppen ezért jobban szeretik változtatni egy lap költségét vagy a statjait. Brode hozzátette, hogy egyelőre még nem beszéltek arról, mi lenne az ideális nerf a Small-Time Buccaneer esetében.

Szó esett a One Night in Karazhan adventure-ről is, melyet Brode olyan szempontból mindenképpen kudarcként élt meg, hogy valójában gyengíteni szerettek volna vele a Shamanon, ám valójában még tovább erősödött. Ennek egyik fő oka a Spirit Claws volt, mellyel egy teljesen új, Spell Damage-es lényekre építő paklitípust akartak támogatni, ám végül a meglévő deckek lettek tőle még erősebbek.

A Mean Streets of Gadgetzan három fő mechanikája közül a Grimy Goons is besült, legalábbis olyan tekintetben, hogy a top koncepcók egyáltalán nem használják (ehhez nagyban hozzájárul a Hunter és Paladin class helyzete is). Brode szerint azonban ez a jövőben nagyon könnyen változhat majd: ehhez csak annyi kell, hogy lassuljon kicsit a meta, jelenleg ugyanis nem kifizetődő stratégia feladni az early game nagy részét a későbbi erős lényekért.

A kudarcok mellett Brode kitért a sikerekre is: a C'Thun mechanika például óriási kockázat volt szerinte, hiszen nagyon nehéz volt kibalanszolni - vagy gyenge lesz, vagy mindenki 30-at sebző OTK-paklival fog játszani. Végül azonban sikerült eltalálni a "borotva élét", ahogy ő fogalmazott - népszerű és működőképes lett a koncepció, de mégsem dominálta a metát.

A PC Gamer oldalán a teljes interjút elolvashatjátok angol nyelven.

Kövess Minket!