Chakki szerint gyenge az amerikai Hearthstone szcéna

Chakki szerint gyenge az amerikai Hearthstone szcéna

Az Egyesült Államok talán legjobb játékosának megvan a véleménye a saját régiójáról.

Keaton „Chakki” Gil már a kezdetek óta játszik a Heartstone-nal. Általában az agresszív stílusú deckeket kedveli, de ha muszáj, akkor alkalmazkodik a metához és a lassabb control paklikkal is sikereket tud elérni, emiatt pedig már jó ideje az egyik legjobb amerikai játékos. Most éppen a Luminosity Gaming csapatában játszik és fontos szerepe van abban, hogy a szervezet egyre szebb sikereket ér el manapság. Még a Trinity Series előtt a Gosugamers-nek sikerült elkapnia egy rövid interjúra, hogy beszéljenek a mostani helyzetről, a jövőbeni tervekről és persze a mémekről is.

Nemrég még Kínában voltál a CN vs. NA bajnokságon. Hogy érezted ott magad, szerinted milyen volt a verseny?

Ha a paklikat nézzük, akkor az kiderült, hogy a kínai játékosok szeretnek Rogue-ot játszani és a Dragon Priest is ott van a favoritok között. Ezzel szemben az amerikai oldal inkább a Renolock és a Jade Druid összeállításokat preferálja. Talán pár paklit egy kicsit alábecsültünk, sőt, volt olyan is, amit mi úgy éreztünk, hogy erősebb ennél, de azt hiszem, azért egész jól felkészültünk a tornára. Az mondjuk vicces volt, hogy az utolsó napra mind az öt kínai játékos lemásolta a Questing Rogue paklinkat úgy ahogy van. Maga a szervezés teljesen rendben volt, a közvetítés profira sikerült, a hangulattal nem volt baj, szóval úgy egészében én tök jól éreztem magam.

Te és a csapattársaid részt vesztek az ESL Trinity versenysorozatán és eddig úgy tűnik, hogy szépen mentek előre. Mi a titka az LG sikerének?

Egyelőre még csak rövid távú sikerről van szó, most még, mint újoncok akarunk bizonyítani. A sikernek talán az az oka, hogy egyenként is jó játékosok vagyunk és emellett jól is tudunk egymással kommunikálni, no meg persze az is segít, hogy jól kijövünk. Az igaz, hogy az első körben 5-3 arányban kikaptunk, de egy negatív megjegyzés sem hangzott el, ehelyett a vereség után mindannyian a következő meccsekre koncentráltunk. Jó érzés tudni, hogy számíthatunk a másikra, hogy a nehéz döntéseknél is tudunk tisztán és objektíven dönteni. Emellett pedig az is pozitívum, hogy még a stresszes helyzetekben is jól érezzük magunkat.

Hogy maradjunk a Trinity-nél, segíts valamit megérteni. Az Alliance és a Virtus.pro valahogy nem hozza a várt eredményeket, pedig egyénileg nagyon jó játékosaik vannak. Mint éllovas, szerinted mi az, ami ennyire visszafogja őket?

Erre talán a legegyszerűbb magyarázat, hogy nem készültek fel eléggé és a kommunikációban is akadhatnak gondok. Több olyan csapat is van, akik gyenge paklikat, más esetekben pedig rossz döntéseket hoztak. Persze nem tudhatom biztosra, hogy ki mennyit is készült, de abból azért lehet következtetni, ha hallasz egy olyan mondatot, hogy „Miért is hoztuk ezt a decket?”. Ebből az jön le, hogy volt olyan, aki nem teljesen gondolta át a választásait. De persze lehet, hogy csak balszerencséjük volt.

Egy ideje már megy a vita a mostani bajnoki formátumokról, leginkább a HCT Prelimet támadja a közösség. Itt ugye arról van szó, hogy van egy sima egyenes kieséses szakasz és sokan ezt nagyon rossznak tartják. Egyetértesz ezzel?

Szerintem ez inkább előrelépés. Tavaly ahhoz, hogy valaki kvalifikálja magát, 4-0-t vagy 9-1-et kellett mennie, mert ott volt vigaszág. Egyelőre még nem akarom temetni a mostani formátumot, itt most már egy 6-1 elég a továbbmenetelhez, sőt, ha valaki szerencsés, akkor egy 5-2 is jó lehet.

2016-ban az amerikai játékosok rendre az európai és a kínai játékosok mögött végeztek. Ezt persze lehet annak a számlájára írni, hogy kevés nagy LAN volt ebben a régióban. Viszont ebben az évben a tervek szerint ez változni fog. Szerinted az itteni profik milyen szinten vannak most a világhoz képest és milyenek lehetnek az év végére?

Itt a legnagyobb gond mindig is az infrastruktúra hiányából fakadt. Könnyű azt mondani, hogy amerikai játékosok nem tudnak nyerni európai versenyen, de ha megnézzük, hogy például a DreamHack Winter 200 fős mezőnyéből összesen 7 játékos volt tőlünk, akkor már más a helyzet. Egyelőre kevesen vagyunk, akik megengedhetik maguknak, hogy utazzunk. Ebből kifolyólag itt kevesebb HS streamer van és ez így egyben a gond.

Azt mondjuk érdekes lenne kiszámolni, hogy hány LAN-on volt reális győzelmi esélye amerikai játékosnak a mezőny összetétele alapján, fogadni mernék, hogy annak fényében már máshogy tekintenénk erre a kérdésre. Szerencsére idén több DreamHack lesz nálunk, ami remélhetőleg segíteni fog az új, feltörekvő játékosoknak, hogy észrevegyék őket, hogy szponzorokat találjanak és persze, hogy egyáltalán elindíthassák a karrierjüket. Sajnos eddig a lehetőségek korlátozottak voltak, hiszen nem sok ember mehet 6-1-et egy Prelim versenyen, hogy azután egy szponzor benevezze őt mondjuk a svéd DreamHack állomásra. Azt viszont senkitől nem lehet elvárni, hogy zsebből fizesse a torna költségeit.

Mindettől függetlenül, sajnos azt kell mondanom, hogy tudásban is gyengék vagyunk. Kínával nehéz összehasonlítani magunkat, mert az ottani régió nagyon zárt, de ha az európai játékosokat nézzük, akkor azt kell, hogy mondjam, ők nyernek. Nálunk a Prelim versenyekre általában kevesebb pontot kell elérni, ha valaki indulni akar. Kevesebb a játékos és kevesebb az igazán tehetséges profi. Az egyetlen reménysugár talán az, hogy a legjobbak felveszik a versenyt a világ elitjével. Talán az elkövetkező években még tovább fejlődhetünk.

Még egy kérdés. Ha a Shaman-t kiegyensúlyoznák, akkor felhagynál a mémek használatával?

Ha a Hearthstone újra jó lehetne, akkor egy szempillantás alatt búcsút intenék a mémeknek.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!