Kevesebb aggro és frusztráció - ezt várják a magyar játékosok a nerfektől

Kevesebb aggro és frusztráció - ezt várják a magyar játékosok a nerfektől

Négy ismert hazai Hearthstone játékost kérdeztünk arról, szerintük milyen hatása lesz a hónap végén érkező változásoknak.

A Blizzard az előző héten jelentette be, hogy hamarosan két lap működésén is változtatni fog. Az egyik a Small-Time Buccaneer, a másik pedig a Spirit Claws - mindkét kártya gyengítésre számíthat február végén.

Pirate és Shaman nerf, módosul a Ranked - íme minden változás egy helyen!

A Blizzard idejekorán bejelentette a hónap végére ígért változásokat, két lapon is gyengítenek, de a Ranked is módosul.

Az ismert külföldi játékosok reakcióiból a bejelentést követően már készítettünk nektek egy összeállítást, ahol általánosságban az volt a vélemény, hogy a Blizzard jó döntést hozott. Kíváncsiak voltunk azonban arra is, mit gondolnak a magyar Hearthstone-osok a változásokról, ezért megkérdeztünk négy hazai játékost, mire számítanak a nerfeket követően. Íme PenhaDani, FrischRuben, Valnarqtlóól és Griotgard gondolatai.

PenhaDani

Szerintem ezekkel a nerfekkel a Blizzard megfelelően változtathatja a játék képét. Az 1 HP-t veszítő Small-Time Buccaneer miatt a "kalóz csomag" már csak azokba a paklikba fog stabilan beférni, ahol a class rendelkezik saját erős kalózokkal (pl. Pirate Warrior), nem minden agresszív decknek lesznek az alapkellékei.

A Spirit Claws 2 manáért már sokkal kevésébé lesz flexibilis, nem tudom, be fog-e férni a Shaman paklikba. Cserébe rengeteg frusztrációtól kíméli meg a játékosokat az első körös Claws, második körös 25% spell damage totem elmaradása.

Összességében a nerfek legnagyobb nyertesei a Jade deckek, a Jade Shaman átveszi a legerősebb pakli címét az aggrotól, míg a Jade Druiddal a legnagyobb ellenszerei, az agresszív paklik visszaszorulása miatt biztosan gyakrabban fogunk találkozni a következő hónapokban.

FrischRuben

Mivel mostantól 1 lesz a Buccaneer toughness-je, így sokkal könnyebben lehet majd megölni, hiszen barmilyen ping hatástól, ellenfél Patches-étől, Maelstorm Portaltól, Fan of Knives-tól, Mortal Coiltól stb. meg fog halni. Így ezzel a nerfel feltétlenül csökkeni fog a "pirate package" használata, ennek mértéke azonban nehezen megjósolható. A Pirate Warrior sokat fog gyengülni, de használni fog 1 vagy 2 Buccaneert, míg a Shaman és a Rogue nem hiszem, hogy akár 1 darabot is be fog tenni a deckjébe a nerf után. A nerf amúgy korrekt, tenni kellett valamit, mert a Buccaneer valóban túl erős volt, így inkább a gyenge-közepes 1 dropok közé fog tartozni. Én a nerfet máshogy csináltam volna, áttettem volna az egész Buccaneer lapot Rogue specifikusnak. A másik megoldás lehetett volna még a Pirate törzs címke eltüntetése, így nem hozza le Patches-t, valamint a pirate alapú szinergiák is gyengültek volna nagy mértékben (ez szerintem a legjobb nerf, amit csinálhattak volna Blizzardék).

A Spirit Claws így 2 manáért már nem annyira csábító, talán 1 darab bent maradhat egyes Shaman buildekben, de még ez sem biztos. A Shamanon belüli változás annyi lesz, hogy kicsit csökkenni fog az Aggro Shamanok népszerűsége, legalábbis a nerf utáni időszakban (sajnos a valódi probléma, ami a Tunnel Trogg-Totem Golem még nem fog megoldódni a rotációig), a Midrange Jade Shamant pedig többet fogják használni egy ideig. A Midrange Shaman paklikból a "pirate package" egész biztosan ki fog kerülni.

Nézzük meg a nerf hatását a többi classra nézve is.

  • Az Aggro Shaman és Pirate Warrior gyengülésével nyilvánvalóan nőni fog a népszerűsége az olyan pakliknak, amik tipikusan szenvedtek ezen paklik miatt. Ilyen a Jade Druid, aminek winrate-je Aggro Shaman ellen kb. 30%, míg Pirate Warrior ellen 30-35%.
  • A Miracle Rogue népszerűsége is emelkedni fog, hiszen a Miracle Rogue tipikusan az a pakli, ami kevésbé képes kezelni az agresszív paklikat, Aggro Shaman ellen 35-38% winrate-je van, míg Pirate Warrior ellen 30-33%. Persze a nerfek után a Rogue ezen matchupjai még mindig rosszak lesznek, csak úgy, mint a Druid esetében, de kevesebbet lesznek használva, plusz a power levelük is lemegy kicsit.
  • Kicsivel több Dragon Priestet láthatunk majd a jövőben, a Reno Priest pedig még kevésbé lesz ideális. Talán láthatunk majd a Dragon Priestben 1-2 Potion of Madness-t, hiszen Patches-t ellopva az elsőkörös Buccaneert megoldhatjuk 1 manáért. Fontos még, hogy a Cleric is képes lesz megölni a Buccaneert, ami elég nagy dolog.
  • A Control Warrior még jobban el fog tűnni, mert az aggro paklik népszerűsége csökkenni fog a nerf után, ami ellen ugyebár a Control Warrior volt az egyik ellenszer. Warrioron belül szerintem a Dragon Warrior lesz a legtöbbet használt paklitípus a megszokott Pirate helyett. A Dragon Warriorból majdnem biztosan ki fog kerülni a "pirate package".
  • Shamanon belül a Midrange-Jade Shaman lesz a legnépszerűbb választás a nerf utáni időszakban.
  • A Reno Warlock Aggro Shaman és Pirate Warrior ellen is 50% körüli winrate-tel bír, így ha ezek a matchupok ritkulnak, akkor a Reno Warlock ettől nem fog sírni. Azonban ha a meta lassul, akkor majd jön a Jade Druid és a Miracle Rogue, amik pedig 60% winrate-tel rendelkeznek a Reno Lock ellen.
  • Ha ezek az Aggro paklik csökkenek népszerűségükben, akkor a Reno Mage elveszíti - ha nem is a legjobb (Reno Lock), de - a két nagyon jó (55-60%) matchupját. Talán a Reno Mage-et kevesebben fogják használni valamivel, bár annyiféleképpen meg lehet építeni ezt a paklit (value, burn verzió stb.), hogy ezt tutira megmondani elég nehéz lenne.
  • A Paladin és Hunter helyzete javul kissé, azonban ezeknek a pakliknak sajnos ettől nem fog nőni a power levelük. A handbuffos mechanika még mindig nagyon lassú és clunky, a pirate nerftől nem sokat fog javulni a két számkivetett class helyzete szerintem. Az Anyfin Paladin továbbra is erős versenypakli lehet ban mellett, a Hunter viszont kissé hulladék marad minden téren.

Összességében a meta enyhén, de lassulni fog, és ha ez a lassulás kellő mértékű lesz, akkor a Rogue és a Druid népszerű választás lesz.

Valnarqtlóól

Szerintem a nerf nem fogja meghozni a kívánt hatást. Én kevésnek érzem az STB nerfet, hiszen ettől még az Aggro Warrior továbbra is nagyon erős fog maradni. Szívem szerint én jobban örültem volna egy mana cost növelésnek, bár ebben az esetben statmódosítás is kellett volna.

A Spirit Claw nerfnek köszönhetően szerintem az aggro vonal a Shamannál gyengülni fog, de a megszűnésére várnunk kell a mamut évének kezdetéig, hiszen a kirotálódó lapok hiánya erősen érezhető lesz (hacsak nem jön egy erős pótlás az új kieggel).

De ha valami csoda folytán bejön a Blizzard számítása es kiheréli ezzel az aggrokat, akkor erősen Jade/Midrange központú lehet majd a meta a következő pár hétben.

Griotgard

Abszolút szükségesek voltak a nerfek, a Spirit Claws már Karazhan óta megnehezíti a laddert és keményen igénybe veszi a játékosok idegrendszerét is a 25%-os spell damage totem roll miatt. Véleményem szerint sokkal korábban változtatni kellett volna rajta, de örülök, hogy végre nerfelték. Így, hogy 2 manába kerül, eltűnik az első-második körös fegyver + totem/Thalnos kombó. Valószínű fogják még játszani, mert így is egy használható lap.

A Small-Time Buccaneer a legerősebb kalóz a Patches deckekben, várható volt, hogy változtatnak rajta. Így, hogy 1 HP-t kapott, sokkal egyszerűbb lesz megölni pl. Druid, Mage, Rogue hero powerrel, valamint Patches is elsöpri. Nem hiszem, hogy ezután sok pakliban fogjuk látni, talán a Pirate Warrior tudja még alkalmazni.

Ami a nerfek hatását illeti: a control deckek kicsit erősebbek lesznek, illetve a Jade Druid is többször fog előfordulni ladderen, versenyeken. Végső sorban pedig a Jade Shaman még jobban dominálni fog, hiába kapott nerfet a Spirit Claws.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!