Csattant a kínai cenzúra ostora az SKT streamerein

Csattant a kínai cenzúra ostora az SKT streamerein

Bár minket magyarok nem biztos, hogy annyira érint, de világszinten elég kellemetlen a chattel kapcsolatos kialakult szituáció az SKT streameken, mivel nem igazán használhatják azt a játékosok.

Adott a világ legsikeresebb LoL csapata, az SKT T1 és persze a játékosok, akik végre valahára otthagyták a kifizetési gondokkal küszködő Azubut. Nemrégiben így már Twitchen kezdtek el streamelni, sorra döntve a rekordokat, főleg Faker streamjein, de azért a többieket sem kellett félteni, volt nézőjük bőven nekik is. Pörgött a chat, jöttek a donate-ek, mindenki boldog volt.

Twitch-re költözik az SKT T1, gondok az Azubu háza táján

A legsikeresebb LoL csapat játékosai hosszú évek után végre (?) Twitchen fognak streamelni.

Viszont nemrégiben elkezdtek egy úgynevezett multiplatformon streamelni, ami lényegében annyit tesz, hogy egyszerre több helyen is fut a stream. Az egyik ezek közül a már eddig megszokott Twitch, viszont bejött mellé egy új hely is, a Kongdoo, aki továbbjátssza a streameket a kínai piacra. A név ne tévesszen meg senkit a koreai csapat kapcsán. Ahogy az lenni szokott a keleti régióban, de főleg a kínaiaknál, a kifelé irányuló kommunikáció minimális, így nem pontosan tudni a megállapodás részleteit, amit az SKT managementje és a Kongdoo kötött, az viszont mindenkinek feltűnt, hogy sokkal kevésbé interaktívak a streamek.

Ez annak az eredménye, hogy a játékosok nem is nézhetik a twitches chatet nagyon, a képernyőn, illetve a streamen sem lehet fent a kínai nézők miatt, akiket a Kongdoo kiszolgál. Szintén ebből az okból kifolyólag a donate-ek sem jelenhetnek meg a streamen, ergo a játékosoknak fogalmuk sincs, hogy ki, mikor és mennyit donate-elt nekik. Ez először Faker streamjén merült fel, mint probléma, ahol először volt az, hogy nem nézhetik a chatet. Ez persze a több tízezer Twitches nézőnek nem igazán tetszett, ahogy a játékosoknak sem, amire a Kongdoo azt mondta, hogy kivizsgálja a helyzetet a Twitch felhasználók segítségével és kitalálnak rá egy megoldást.

Ha ez a felmérés meg is történt, nem sok eredménnyel, ugyanis a helyzet változatlan azóta is, inkább arra lehet tippelni, hogy (érthető?) módon a Kongdoo-t néző kínai userek igényei alapján járták körbe a témát. Érthetően nem szeretnék a twitches tartalmakat mutatni a kínai streamen, de ez akkor sem megoldás a szituációra. A legrosszabb az egészben, hogy a játékosok kérnek elnézést állandóan a mérges rajongóktól, akiknek semmilyen módjuk nincs a kommunikációra, még a donate-eken keresztül sem, ami bevált szokás nagyobb streameken, ahol a chat már követhetetlen lenne a streamer számára. Donate-eket egyébként maximum manuálisan Alt+Tabolva, esetleg telefonon tudnának olvasni, de az nem igazán kivitelezhető játék közben.

Hunira konkrétan stream közbe szólnak rá vélhetően, amire azt mondja, hogy "Miért? Nem lehet megnyitva a chatem?". Utána bezárja a chatjét és egy női hang azt mondja, hogy "Igen, a kínai stream miatt...".

Második alkalommal arra kérdez rá Huni, hogy akkor hogyan moderálja a chatet, ha nem látja, mire a válasz az, hogy egy másik eszközről maximum. Erre Huni már csak annyit tud mondani, hogy akkor gyakorlatilag nem tudja, mivel egy számítógépe van.

Peanut-nál például előfordult, hogy már igazából le szeretett volna feküdni, lévén fáradt volt, de muszáj volt megcsinálnia az elvárt óraszámot.

Ami a helyzetet még tovább súlyosbítja, hogy a megállapodáshoz egy menetrend is párosul, azaz megadott időt kell streameljenek a játékosok, gyakorlatilag elzárva a külvilágtól a kínai nézőket leszámítva. Kicsit munkatábor szaga van az egésznek, ahol csak a munkára koncentrálhat az ember, semmi másra. Mindezek mellett akár még meccsnapok előtt is streamelniük kell, miközben a saját formájukra is oda kellene figyelniük valahogy, elvégre a solo que nem minden. A játékosoknak tehát mondhatni semmi irányításuk nincs a saját streamjük felett, mindent a Kongdoo intéz a távolból. Eléggé megöli az egész streamelés lényegét, ami elvileg az interakcióról szólna néző és streamer között, a közös táptalajt pedig a képen látható játék biztosítja.

Szerintetek ez egy fenntartható helyzet? Ennyire háttérbe szorulhat a streamelés szíve lelke pusztán a plusz profit miatt?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!