Jöhet az új Source motor a CS:GO-ba?

Jöhet az új Source motor a CS:GO-ba?

Jön a Source 2 és Havokot Rubikonra cserélik. Kínában rántotta le a Valve a leplet a nyári tervekről.

Valamikor a nyár folyamán érkezik a Source 2, ha hinni lehet a Redditnek és ha minden igaz, akkor nem jön új epizód, hanem a Global Offensive alá pakolják majd be az új motort. A napokban a Valve egy kínai prezentációján a következő képeket lehetett látni a kijelzőkön:

A felirat nagyjából annyit jelent, hogy:

  • Source 2 motor és Panoráma UI
  • A következő nagy dobás (Operation) - ezen a nyáron

Source 2

Az új motor már régóta a CS:GO Reddit egyik kedvenc témája, végtelen mennyiségű bejegyzés született már arról, hogy a közösség együtt épített mindenféle légvárat, hogy mit is jelent, ha megérkezik és mikor is érkezik pontosan. De most a találgatások egy részére pont kerül, hiszen azt már tudjuk, hogy tervezett kiadás időpontja 2017 nyara. Azt azonban még nem tudni, hogy ez csak a kínai piacot érinti-e, vagy világszerte átállást jelent majd. Kína a világ többi részéhez képest önmagában egy elég nagy és zárt piac, ahol a CS-nek is van alternatívája, ráadásul arra semmilyen megerősítés nem jött, ez globális változást jelent-e.

Talán a legfontosabb újítása a motornak az lesz, hogy végre maga mögött hagyja a 32 bites időszakot. A mostani rendszerben a játék fizikáját a Havok határozza meg, de ha minden igaz, akkor ezt is lecserélik és jön majd a Rubikon, ez pedig magával hoz majd egy rakat változást. Pár megszokott mozdulat picit megváltozik, az eldobott gránátok pályája kicsit életszerűbb lesz és a füst is kap egy átdolgozást. Ez így elsőre nem túlságosan durva, a közösség nagy része szinte észre sem fogja venni őket, de kompetitív szinten már bizony érezhető lesz a hatás. Új gránát dobásokat kell majd kidolgozni és a mozdulatok finomítása miatt mostantól egy-egy ballépés nagy hibákhoz is vezethet. 

Végül pedig, ami még érdekesebb, hogy a Source 2-ben már lesz lehetőség arra, hogy fegyverekkel, bombákkal és gránátokkal elpusztítsuk a tereptárgyakat és persze a falakat is. Ez egy Half-Life típusú játékban jól megállja a helyét, hiszen ezzel titkos szobákat és érdekes fejtörőket lehetne bevezetni. Viszont a CS:GO esetében már nem ilyen egyszerű, itt nem igazán van rá szükség. Ha a játékosok egyszerűen át tudnának törni a falakon, akkor az egész profi világ, sőt maga a kompetitív játék is megváltozna. A pályákon új útvonalak nyílnának és az egész megint csak túl bonyolulttá válna. Ilyen alapon a Valve inkább csináljon egy új játékot.

Végül van egy utolsó érv amellett, hogy a Source 2 nem hoz új CS epizódot: A meglévő CS:GO profilok túl értékesek. A skinek, a matricák és a kések mind részei a játék digitális valutáinak, a játékosok szívesen gyűjtik őket és az értékük azért ilyen magas, mert mindenki arra számít, hogy még jó ideig lehet majd őket használni. Ha a Valve most bejelentené, hogy ezek semmit nem érnek majd nyártól, akkor valószínűleg olyan lázadás törne ki a közösségben, ami elsöpörné a céget. Tehát ha mindenképpen új epizódot akarnak kiadni, akkor az azt is vonzaná magával, hogy a játékosok virtuális gyűjteményét is át kéne pakolni, ami nem kis feladatot róna a programozókra. Szóval a Source 2 jön, de az új epizód még minden bizonnyal várat majd magára.

Új Operation?

A kínai bejelentés kapcsán elindultak a találgatások, hogy a prezentációkon látott "nagy dobás" egy új Operation lehet. Időzítését tekintve eléggé aktuális lenne már, hiszen utoljára tavaly nyáron kaptunk ilyet, de most néhány adatbányász kiszedte, hogy milyen pályák lehetnek, ezeket itt találjátok. Persze se hivatalos dátum, se Valve megerősítés nincs, így egyelőre továbbra is csak várni tudunk.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!