Így nőtt az évek alatt az RNG lapok aránya a Hearthstone-ban

Az RNG-faktor, vagyis a véletlenszerű effektek mindig az első számú célpontnak számítottak a Hearthstone esetében, ha kritikáról volt szó, hiszen hiába növelhetik adott esetben ezek a játékélményt, a kompetitív jellegnek mindenképpen ártanak nagy mennyiségben.

De pontosan mekkora a jelentőségük? És hogyan változott ez az évek során? Ezt számolta ki nemrég egy játékos a Redditen - a végeredmény igencsak tanulságos!

Első körben lássuk, hogy az egyes kiegészítőkben és Adventure-ökben a lapok mekkora arányához volt köthető random effekt. Utóbbiakban hagyományosan magasabb ez az érték (például a Discover bevezetése miatt a League of Explorers-ben), míg a kiegészítők esetében éppen a frissen megjelent Journey to Un'Goro tartja a rekordot: közel a lapok harmadánál (!) szerepet játszik a véletlen, köszönhető elsősorban az Adapt képességnek.

Az RNG lapok aránya az egyes kiegészítőkben

  • Classic + Basic - 7.8%
  • Curse of Naxxramas - 23.3%
  • Goblins vs Gnomes - 29.3%
  • Blackrock Mountain - 16.1%
  • The Grand Tournament - 15.9%
  • League of Explorers - 37.8%
  • Whispers of the Old Gods - 19.4%
  • One Night in Karazhan - 37.8%
  • Mean Streets of Gadgetzan - 20.5%
  • Journey to Un'Goro - 32.6%

Érdemes megnézni azt is, hogy az összes megjelent lapon belül hogyan változott az RNG kártyák aránya. Az első adag lapnál ez még 8 százalék alatt volt, azóta viszont minden egyes új kiegészítő megjelenésével növekedett - az Un'Goro után már a 20 százalékot is átlépte.

Az RNG lapok aránya a teljes lapkészletben

  • Classic + Basic - 7.8%
  • Curse of Naxxramas - 8.95%
  • Goblins vs Gnomes - 15.62%
  • Blackrock Mountain - 15.65%
  • The Grand Tournament - 15.69%
  • League of Explorers - 17.1%
  • Whispers of the Old Gods - 17.4%
  • One Night in Karazhan - 18.4%
  • Mean Streets of Gadgetzan - 18.7%
  • Journey to Un'Goro - 20.3%

A statisztikához mindenképpen hozzá kell tenni, hogy RNG és RNG között is van különbség: a Blizzard például egyre inkább az "irányított véletlen" felé ment el az elmúlt időszakban, mint a Discover vagy a frissen bevezetett Adapt, ahol a játékost egyben döntés elé is állítják. Ettől függetlenül azonban joggal merül fel a kérdés: helyes ez az irány a játék jövőjét tekintve?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Együttműködő partnerünk:

Ezeket olvastad már ?