Pár éven belül milliárdokat hoznak majd az e-sport hirdetések, dollárban

Pár éven belül milliárdokat hoznak majd az e-sport hirdetések, dollárban

A nagyok még nem mernek elrugaszkodni, de már nem várhatnak sokáig.

Tavaly a világon az e-sport rajongók, köztük persze mi is, több mint 6 milliárd órát töltöttek azzal, hogy kompetitív videojáték versenyeket nézzenek élőben vagy felvételről. Ez, ha lebontjuk, akkor 250 millió napot és közel 685 ezer évet jelent. Nyilván ez egy kumulált összeg és ebben mindenki benne van, aki valaha feltévedt a Twitch-re, aki elindította Kripparian egyik ’oktató’ videóját vagy hallgatta azt, ahogy MarkZ gyakorlatilag megerőszakolta a Silver Scrapes-et az NA LCS döntöjében. Ha összehasonlítjuk a 2015-ös évvel, akkor ez 19%-os növekedést jelent, ami egy ekkora szám esetében hatalmas eredmény. A hirdetők viszont még mindig nem akarják komolyan venni az egészet, most sem akaródzik nekik megtenni azt a lépést, amivel teljesen elköteleződnének. Pedig a számok az elektronikus sportokat igazolják. De akkor mégis miért nem indulnak meg?

Csatlakozz az Esport1 közösséghez!

Az egyszerű válasz erre annyi, hogy egy kicsit félnek az ismeretlentől. A nagy márkák méregdrága és grandiózus irodáiban 40 és 50 feletti CEO-k és igazgatósági tanácstagok ülnek, akik nem ebben nőttek fel, akik nem értik azt, hogy mit is jelent egy átlagos fiatal életében a Twitch. Mivel pedig az iparág még csak ígéreteket és nézettségi számokat tud felmutatni, kézzelfogható reklámkampány eredményeket nem, ezért még kivárnak. Ha valaki elkezd majd iszonyatos pénzeket kihozni ebből a piacból, akkor gyorsabban vetik rá magukat, mint ki tudnánk mondani, hogy ’Tuck Frump’. De annak a bizonyos áttörésnek még be kell következnie.

A másik válasz már kicsit szerteágazóbb. Az lehet, hogy globális szinten a nézettségi adatok hihetetlenek, de ha országokra bontjuk le, akkor a tradicionális sportok azért még vezetnek, legalábbis a legtöbb. A lokális marketing pedig az esetek többségében felülírja a szabályokat, ha a reklámokról van szó. Az IHS elemzőcég egyik vezető munkatársa, Dan Cryan ezzel kapcsolatban a következőket mondta:

„Lehet, hogy a közönség relatíve kicsi, de a saját demográfiai osztályában veri a hagyományos sportokat.”

Ezért van az, hogy a versenyeken már látunk olyan márkákat, mint a Vodafone, az Audi vagy a Visa, akik globális termékeket forgalmaznak a világ minden táján, tehát nekik ez egy jó felület. Az IHS felmérésből pedig az is kiderült, hogy 2016-ban a hirdetők 280 millió dollár értékben vásároltak valamilyen hirdetési felületet egy-egy versenyen vagy csapaton. Az előrejelzések szerint viszont 2021-re ez a szám eléri majd az 1 milliárdot, sőt, 2030 meghaladja majd a 100 milliárdot. A 280 millió még csak egy csepp a tengerben, de a 100 milliárd már számottevő hányadát adja majd a médiapénzeknek. De egy kérdés mindig marad, amit egy gazdasági elemző vagy egy marketing szakember soha nem hagyhat figyelmen kívül. Az e-sport csak egy trend, egy múló divatirányzat, vagy ez lesz a 21. század első nagy kulturális jelensége?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Üzlet - GPS-nyomkövetővel a család biztonságáért (x)

Mobiltelefonok, tabletek, okosórák - egyre több olyan eszköz jelenik meg, amely a számítástechnikát apró, mobil formában teszi elérhetővé, hogy aztán megkönnyítse és biztonságosabbá tegye a mindennapi életünket.