Elektronikus fokozatba kapcsol a MotoGP17, jön az e-sport bajnokságuk

Elektronikus fokozatba kapcsol a MotoGP17, jön az e-sport bajnokságuk

"A MotoGP alapból is népszerű, csináljunk neki egy e-sport ligát is, oké? Oké."

Továbbra sem áll le ez úthenger az e-sport világban. Ahogy a tavalyi előrejelzések mutatták, egyre több pénz ömlik az elektronikus ’hadszíntérre’, emellett olyan nagy márkák, mint az Audi vagy a Subaru kötelezték el magukat különböző csapatok és tornák mellett, a pletykák szerint milliós összegekért vesztegeti a Blizzard a helyeket az Overwatch League-be és nemrég az NBA csapatok is megegyeztek abban, hogy 2018-tól a rendes versenysorozat mellett elektronikus mérkőzéseket is tartanak profi e-sport játékosokkal. Most pedig a nagy múltú MotoGP tulajdonosa, a Milestone is bejelentette, hogy már idén e-sport bajnokságot indít a Dorna Sporttal karöltve.

Az alapok

A MotoGP egy átlagos motorsport játék (persze gyönyörű grafikával és nagyszerű fizikával), amit évről-évre kiadnak, hasonlóan a FIFA szériához. Idén értelemszerűen a MotoGP17 kerül a boltokba, a játék pedig népszerű, van egy stabil bázisa, akik évről évre megveszik, hogy átélhessék azt elektronikusan, amit csak a motorversenyzők tapasztalnak meg az aszfaltcsíkon. Az első évben a szervezők relatíve kicsiben gondolkodnak. A bajnokság döntő többsége online zajlik majd és a versenynaptárat az igazi Moto GP-hez igazítják. Ez annyit jelent, hogy amikor versenyhétvége van, akkor kiírnak egy időmérőt és a játékosok az alapján szereznek pontot, hogy ki lesz a leggyorsabb.

A lement körök után a legtöbb pontot gyűjtő játékosokat meghívják a novemberi döntőre, amit a Dorna TV élőben közvetít majd. A díjazásról egyelőre még nem sok minden derült ki, de az biztos, hogy a bajnok gazdagabb lesz egy BMW 2401-essel. Az idei év viszont csak az ugródeszka, a Milestone és a Dorna hosszútávra tervez. Erről a Milestone képviselője a következőket mondta:

„A Dorna megkeresett minket, hogy van egy tervük. Azt akarták, hogy most rögtön csináljunk egy e-sport ligát a MotoGP köré. Mi azt mondtuk, hogy „Srácok nem késő ez egy kicsit?” De ők azt felelték, hogy kezdjünk kicsiben és pár év alatt valami maradandót alkothatunk.”

A kétségek

Meg kell, hogy mondjam nektek, van némi kétség bennem ezzel az egésszel kapcsolatban. Lassan tíz éve nem követem már a Forma-1-et sem, mert szerintem az egész hihetetlenül unalmas (itt most kiemelném, hogy ez a saját szubjektív véleményem). Azzal, hogy egy kötött pályás motorsportot áttesznek elektronikus környezetbe, nem tudom, hogy az egésznek milyen magas lesz az izgalmi faktora. Ez persze a fejlesztők fejébe is megfordult, de a Dorna szerint ezzel nem lesz gond:

„A Dorna ismeri az e-sport világot, nem jöttek hozzánk felkészületlenül, reális célokat akarnak elérni. Nem akarják megváltoztatni az e-sport piacot, ők csak a legjobb e-motorsport versenyt akarják megcsinálni. A lényeg, hogy idén kezdünk, ők intézik a bajnokság menedzselését, a mi feladatunk pedig, hogy a játék kész legyen és együtt szerintem nagy dolgokat valósítunk majd meg.”

A reménysugár

Egy oldalról viszont könnyű dolga van a szervezőknek. Ez pedig a szponzorok kérdése. Ha valaki látott már hagyományos motorsport versenyt, akkor az szerintem már tudja is, hogy miről beszélek. A szponzorok logói és hirdetései az utóbbi 30 évben ellepték a pilóták ruháit, járműveit, a lelátókat és gyakorlatilag minden felületet, ahova oda lehetett szorítani őket. Hogy miért? Mert van értelme. Az itteni reklámok erősek és vásárlóerőt generálnak. Szóval miért ne generálnának az elektronikus ligában is bevételt? Az egész kezdeményezés átugrik egy olyan akadályt, ami miatt még mindig sok nagy cég vonakodik attól, hogy teljesen elkötelezze magát a 21. század legfontosabb trendjével, az ismeretlenből fakadó félelmet. Erre tökéletes bizonyíték, hogy a Red Bull, a Michelin és Tissot is ott virít az induló sorozat plakátján.

Végeredmény

Jó kérdés, hogy az egész meddig mehet el. Az erős szponzori kezdésnek nyilván pozitív hatása lesz, de nem biztos, hogy olyan szignifikáns, ami az egészet legitimmé teszi. A motorsport játékok népszerűsége pedig tagadhatatlan, de nem biztos, hogy a játékosokat egy verseny is érdekelni fogja. Az viszont igaz, hogy az induló bajnokság egy valamire jó lesz. Ha indul a verseny, akkor a figyelmet tovább fenn lehet tartani, és az évente kiadott játék már nem csak egy szezonális árucikk lesz.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!