Egy grandmaster tapasztalatai az alacsony rankú meccsekről

Egy grandmaster tapasztalatai az alacsony rankú meccsekről

Mi választja el a különböző szintű játékosokat egymástól?

Az Overwatch ötödik Competitive Play szezonjának startja után ellepték az internetet a dühös kommentelők, amiért jóval alacsonyabb rankra kerültek a besorolók után. Ahogy már korábban beszámoltunk, nem mi játszunk rosszabbul, csupán a Blizzard mesterséges skill-rating csökkentéséről van szó.

Nem benned van a hiba, ha úgy érzed, túl alacsony a Skill Ratinged

A Blizzard szándékosan csökkenti a szezonok elején a rankodat, hogy utána boldogabb legyél.

De tényleg ennyire rossz felküzdeni magunkat? Mekkora különbség van egy grandmaster és egy platinum játékos közt? Szerencsére ezekre a kérdésekre egy lelkes Reddit-felhasználó, a grandmaster szinten játszó Lamboronald megadta a válaszokat. Gyakorlásképpen elkérte egyik haverja accountját, és bronze-ból indulva végigjárta az utat masterig. Tapasztalatait az alábbiakban olvashatjátok: 

  • Az elvárásaival ellentétben rossz célzással csak bronz és alsó silver rankon találkozott, onnantól felfelé a játékosok pontossága már tűrhetőnek mondható.
  • Alsó régiókban igen furcsa meccseket játszott, az emberek rendszeresen elhagyták a játékot ok nélkül, voltak akik végleg, míg mások visszajöttek pár perc után.
  • A voice chatet egészen platinumig alig használta valaki, ha mégis, nehezen tudták kifejezni magukat angolul.
  • A hősválasztás teljesen random, csapatkompozíció nincs és senki nem követi az aktuális metát, viszont support általában van.
  • Goldig borzalmasan pozicionálnak a játékosok, platinumban már tűrhető, diamondban pedig már egész jó a helyzet, viszont a csoportosulás (group up) ismeretlen fogalom egészen grandmasterig.
  • Az ultimate használat még diamondban is nagyon rossz, minkét support ulti kimegy annak érdekében, hogy megnyerjenek egy összecsapást, felesleges Lucio Sound Barrier, az Anák nagyon ritkán, vagy soha nem használják a Nano Boostot.
  • A Mercy mainek 3+ fős újraélesztési lehetőségig nem is használják az ultijukat és csak a play of the game-re mennek. Ha harcra kerül a sor, természetesen ők halnak meg először.

Mercy resurrect

  • A ranked alsó régióiban sokkal gyakoribb a 3-4 fős csapat, mint grandmasterben. Bármennyire is fun, ha több haverral játszik az ember, Lamboronald arra figyelmeztet, hogy ha mindenképpen csapattal szeretnénk létrázni, győződjünk meg arról, hogy azonos skill ratingen vagyunk a többiekkel.
  • A counter pickek közül csak az ismertebbeket használják, például Tracer és Genji ellen Winston, vagy Pharah-Mercy ellen Soldier: 76, viszont ezeket is csak 4-5 elvesztett csata után hajlandóak hozni.
  • Néhány mérkőzés egyszerűen lehozhatatlan még ha Top 500 is vagy, mivel a csapat által elkövetett hibák feltornyosulnak (snowball effect), a társak egyesével halnak meg akkor is, ha az ellenfél nem használ ultit.
  • A legtöbb Mercy-main lány.
  • A csapat carry-zése 5v6-ban egészen goldig megoldható, onnantól viszont már jó társak kellenek, a lényeg viszont, hogy te mindig tedd meg a maximumot a győzelemért.
  • Trollokkal érdekes módon nem találkozott,viszont a Reddit felhasználók válaszai és a tapasztalatok sajnos azt mutatják, hogy alacsonyabb rankon rengeteg játékos dobja el direkt a meccset. Nemrég azonban a Blizzard már jelezte, hogy szigorít a report rendszeren.

Összességében ezek a dolgok tűntek fel neki, amin az alsóbb régiók játékosainak javítaniuk kell. 

Ti mit gondoltok? Van még más is amiben ezeknek a játékosoknak fejlődniük kellene?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!