Mit adott nekünk a HLTV Rating 2.0?

Mit adott nekünk a HLTV Rating 2.0?

Kielemeztük az új HLTV Rating rendszert a HR vs NiP meccs alapján.

Nemrég mi is beszámoltunk arról, hogy mennyit fejlődött a HLTV Rating rendszere a 2.0-ás verzió bevezetésével. Most pedig kíváncsiságból megnéztünk egy, a magyar rajongók szívét melengető mérkőzést, hogy kiderítsük hogyan változtak a dolgok és jobb lett-e!

Folytatódik a frissítés, megérkezett a HLTV Ranking 2.0

A HLTV a megújult webdesign után azt ígérte, hogy folytatják a fejlesztéseket. Ennek a gyümölcse lett a megújult ranking rendszer.

A kiszemelt mérkőzés az ELEAGUE Major kvalifikációs főtábláján történt, az a bizonyos NiP - HR mérkőzés, mely feltette az i-re a pontot Bence karrierében. 19:17-re nyerték DeadFoxék ezt a meccset, ez nem titok, ahogyan az sem, hogy 1.52-es értékelést kapott akkor. Akit a meccs összefoglalója is érdekel, mielőtt átnéznénk a számokat, az itt megtalálja!

Itt láthatjátok az összes játékos eredményeit az akkori értékelési rendszer alapján. Látható, hogy DeadFox és Xizt magasan kiemelkedik a mezőnyből, a többiek STYKO kivételével 1.0 alatt végeztek a 2016. december 16-i meccsen. A régi változatban csak a K/D és az ADR számított bele az értékelésbe. Xizt ADR-e, vagyis körönkénti átlag sebzésosztása, 100 fölött volt. Ez azt jelenti, hogy minden körben elvitt legalább egy embert magával, ha szétosztjuk arányosan. Ezzel szemben Bence "csak" 84.7-et ért el, de a jobb K/D aránynak hála jobb értékelést is kapott, így ő lett a meccs embere.

Ezek pedig a 2.0-ás számok: látható, hogy DeadFox kicsit rosszabb értékelést kapott ebben a rendszerben, míg Xizt pedig magasabbat és ezzel át is vette a meccs embere díjat a magyar mesterlövésztől. Ami pedig még fontosabb, hogy ez miért történt!

Az új verzióban már fontos az assist is, illetve megjelent még egy furcsaság, a KAST. Természetesen ez nem egy új Pokémon, hanem egy olyan mérőszám, mely pontosabban ábrázolja a játékosok teljesítményét és bizonyítja, hogy nem a fragek jelentik a mindent. Konkrétan a következő 3 dolgot takarja a KAST, százalékban megadva: tradelések; körök öléssel az összes körhöz képest; túlélt körök száma.

Ha ránézünk a táblázatra láthatjuk, hogy végső soron a KAST számok és az assistok adják Xizt és DeadFox között a legnagyobb különbséget és előbbi mindkettőben jobb volt. Azt viszont a meccs teljes képét nézve érdemes leszögezni, hogy ők ketten voltak a mérkőzés sztárjátékosai, akik szállították a clutchokat és a nagy egyéni teljesítményeket, de a csapattársak szerepét sem szabad elvitatni.

A régi értékelésben, ahogyan azt korábban is kiemeltem, csak 3-an végeztek 1.0-ás értékelés felett. Az újban azonban 7 játékos is elérte az átlag feletti számokat, ez pedig annak köszönhető, hogy az új értékelés már elkülöníti a CT és T oldalak statisztikáit. Ez azért fontos, mert így jobban látszik a meccs végi értékelésben, hogy mindkét csapat erős T oldalt futott ezen a meccsen. A NiP játékosai jobbak voltak az első félidőben, mindenki 1.0-ás értékelés felett teljesített, aztán a második félidőben ugyanezt tette le az asztalra a HR. A hosszabbításban még jobbak voltak egyénileg DF-ék, így picivel, de magasabb összesített átlagot tudtak hozni.

Viszont ha megnézzük pl. bondik különböző értékeléseit a két rendszer szerint, akkor látható, hogy a 7 assistjával is képes volt segíteni a csapaton, illetve most már fontos az is, ha valaki kimagasló egyéni teljesítményt mutat, de nem lövi magát az eredménytábla első helyére. Ezért kaphatott ő is +0.18 pontot az új rendszerben az értékeléséhez. Erre szintúgy remek példa f0rest, GeT_RiGhT vagy Zero is, hiszen mindhárman mutattak olyan egyéni játékokat - multi-fragelés vagy clutch -, melyek nagy nyomott hagytak a meccs végeredményén és az előző rendszer nem tartotta ezeket fontosnak. Ezért is kaphatott pl. f0rest +0.16-ot az 1.0 és a 2.0-ás Rating rendszerre váltással.

Na de! Miért is lesz ez jó nekünk az előző rendszerhez képest? Hiszen a HLTV értékelési rendszere eddig is tökéletesen megmutatta, ha egy játékos jó formában van vagy össze lehetett hasonlítani egymással több játékos teljesítményét és ezután is erre szolgál majd a rendszer. De sokkal jobb képet kaphatunk a több és pontosabb számnak köszönhetően a játékosokról a jövőben, így nem azzal lesz tele az oldal, hogy a sztárjátékosok nagy Rating számokat érnek el, míg a támogatók és entry fraggerek alacsonyat a sok halál és kevés frag miatt. Hiszen mindkét pozíciónak más aspektusai vannak és attól még lehet valaki jó játékos, hogy nem lő 40-et minden meccsen.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!