Ha minden kötél szakad, a Paladin kihúzhat a bajból

Ha minden kötél szakad, a Paladin kihúzhat a bajból

Sok az aggro? Paladin. Sok a control? Paladin. Elhagyott a csajod? Paladin.

Rég volt ilyen jó helyzetben a Paladin, mint most az Un'Goro alatt. A lapok, amiket ez a kiegészítő hozott, mindenképpen pozitív változást hoztak a kaszt életébe. Az arénában eddig is a legjobbak között volt és a Stonehill Defender illetve a Spikridged Steed miatt könnyen ott is maradt. Persze a konstruált paklikban is kapott szeretetet, és a metaváltozások ki is termeltek három paklit, amiket attól függően lehet használni, hogy mi a népszerű a ladderen. A Murloc Paladin arra jó, hogy korán megszerezze a tempót majd abból építkezzen később. A Midrange változat már sokkal felxibilisebb, mindig megpróbál igazodni az ellenfél stílusához és váltogat a control és aggro elemek között. Végül a Control dekk minden eszközzel azon van, hogy elérje a késői köröket és ott végtelen értékeket nyerjen ki a lapjaiból. De ezek után lássuk melyikben mi van és mikor érdemes azokat választani.

Murloc Paladin

A paklit alapvetően nagyon könnyű leírni. Először kezet buffol, aztán pástot, aztán adaptáció végül megint buff. Gyakorlatilag tele van korai olcsó lényekkel, amivel tele lehet rakni előttünk az asztalt, majd a folyamatos buff lapokkal (Rockpool Hunter, Murloc Warleader, Gentle Megasaur) pozitívan lehet cserélni. Ha pedig nem sikerül elég erőt kisajtolni az első pár körből, akkor az olyan lapok, mint a Spikeridged Steed, Sunkeeper Tarim vagy Tirion Fordring adhatnak még egy olyan löketet, amivel sikerül bevinni az utolsó ütést. A dekk egyetlen nagy hátránya, hogy ha elveszíti a tempót, akkor több mint valószínű, hogy a meccs is mehet a levesbe. Mivel nincs benne Equality, ha egyszer elvesztette a pástot, akkor nincs fordító mechanikája. A Quest Rogue és Jade Druid ellen lehet jó választás.

Midrange Paladin

Ez az összeállítás nem különbözik sokban a korábbi változattól, itt is megvanak korai murloc lapok, amik egymást buffolva próbálnak olyan tempó előnyt kicsikarni, ami elég a győzelemhez. De ha ez nem jönne össze, akkor itt van egy B terv. Ha az ellenfél is erős aggrot akar hozni, akkor az olyan lapok, mint Ragnaros, Lightlord,  a Stampeding Kodo vagy a Primordial Drake megakadályozhatja, hogy beesen az utolsó csapás. A legtöbb esetben van esélye a győzelemre, teljesen mindegy mi jön szembe. Igaz van olyan, ahol nem ő a favorit, teszem azt Freeze Mage vagy Aggro Druid ellen. De például a Silence Priest ellen jól működik.

Control Paladin

Ennél kapzsibb paklit szerintem találni sem lehet, de talán feszesebbet se. Szinte minden helyzetre van benne megoldás. Korai agresszió ellen ott a Truesilver Champion és a Stonehill Defender. Ha fegyvert kell lekapni, akkor Harrison viszi el. Az Aldor + Kodo kombó minden fenyegetéssel el tud bánni. Az Equality + Consecration gyakorlatilag le kapja az ellenfél pástját. Ha pedig minden kötél szakad és még a világ összes értéke se lenne elég, akkor N'zoth még ad egy esélyt. Alapból erős olyan dekkek, mint a Freeze Mage vagy a Taunt Warrior.

Összegezve tehát a Paladin most tök jó helyzetben van, hiszen könnyen hozzá lehet igazítani a metához. Az pedig csak külön öröm, hogy a bennük lévő lapok nem különböznek olyan sokban, így kisebb-nagyobb átalakításokkal, de alapvetően olcsón tudunk összerakni három paklit. 

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

 

Kövess Minket!