Komoly teljesítménybeli visszaesést tapasztalhattunk az utóbbi időben

Komoly teljesítménybeli visszaesést tapasztalhattunk az utóbbi időben

Egyre többen panaszkodnak a LoL teljesítményére, mivel az utóbbi időben igencsak leesett sokaknak az FPS-e, a játék vége fele ez akár 20-30 alá is eshet.

Én magam is tapasztaltam ezeket a gondokat, hogy a teljesítmény elég sokat zuhant mostanában. Először a 7.5-ös patch után vették észre az emberek, hogy valami nincs rendben. Megmondom őszintén nem vagyok egy hardver specialista, de elvileg anno a LoL úgy lett megtervezve, hogy még egy kenyérpirítón is elfusson, pont azért, hogy minél nagyobb tömegeket érjen el.

A játékos, aki ezt jelezte, elmesélte, hogy anno még egy GT325M-en kezdte, ami nem egy mai darab, mindössze 1 GB ram volt benne és teljesítménye messze elmaradt a mai, akár középkategóriás kártyáktól is, mégsem akad gondja. Igen, tudjuk, azóta fejlődött valamit a grafika, szebb lett a pálya és frissítik a hősök kinézetét, de egyszerre akkor is csak 10-en vagyunk a pályán ennyi év után is.

Összehasonlításképp a mostani gépét hozta fel példának, amiben egy I7 4790K és egy GTX1070 van. Nem feltétlen a mai legerősebb gép, de azért ezzel elég sok mindennek kéne elfutnia simán, többek közt a messze nem AAA grafikával rendelkező LoL-nak. Egy évvel ezelőtt 300-400 FPS-e volt, mostanság azonban alig van meg a játék első felében a 200 FPS, ami aztán leesik 100 környékére és a meccs végső stádiuma fele akár 80-ra is lemehet. Ez persze még mindig a játszható kategória, de ha megnézzük a konfigját, nem a Magyarországon átlagos teljesítményről beszélünk és akkor a laptopokat még nem is vettük figyelembe, amik még inkább szenvedői ennek a "hibának", lévén, hogy jobban melegednek, mint asztali társaik és ezzel tovább csökken a teljesítmény.

Azt is hozzátette, hogy jelenleg jobb framerate-je van a Warframe-ben, mint a LoL-ban, ami azért egy kicsit durva, főleg, ha megnézzük a két játék grafikáját, függetlenül attól, hogy a játéktípus teljesen más. Ennyire nem kellene megterhelőnek lennie a LoL-nak, és régen nem is volt az. Ugyanaz a behatárolható pálya, amin tényleg sok minden történik, jönnek-mennek a minionok, dőlnek a tornyok stb. de akkor is.

A League elvileg nem kellene ennyire nagy teljesítményt igénylő játék legyen. Sokáig kb. a videokártya nem is nagyon számított, mivel inkább a processzort veszi/vette igénybe. A fenti példa kapcsán persze el lehet mondani, hogy a srác csak panaszkodik, sokan szeretnének szerintem 300-400 FPS-el indulni és lemenni 100-ra kb, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy ha egy ilyen gépen így fut, mi lehet máshol? Saját példából kiindulva, laptopot használok, de abban is egy i7 4720HQ, GTX960M és 8 GB ram van, aminek bőven ki kellene szolgálnia a játékot. Közepes beállításokon 160-170 FPS-ről indul és a vége fele már örülök, ha 60 FPS-em van, de hosszabb meccseken még az alá is mehet.

A problémáról tud a Riot is, legalábbis egy kommentben RiotJxE ezt jelezte, de hogy ezt mi okozza pontosan, nem igazán tudják. Egy tippük van, miszerint a videokártya a játékon belül valamiért a jobban leterhelt CPU-ra vár és ez okozhat például hirtelen FPS droppokat, mikor a számításmenet megakad kicsit. Én arra is gyanakszom, hogy a rengeteg adat és statisztikagyűjtés is biztosan leterheli a dolgokat, mert egyre több adatot kell kiszámolni és tárolni. Elvileg dolgozni is fognak ennek megoldásán, de konkrét ígéretet vagy határidőt még nem tudtak erre mondani.

Ti is észrevettétek ezeket a problémákat?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!