Rég múlt korok elveszett tárgyai - mikkel nem találkozunk már manapság?

Rég múlt korok elveszett tárgyai - mikkel nem találkozunk már manapság?

A LoL egy elég régi játék és az évek során sok minden változott, illetve eltűnt. Többek közt számtalan tárgy, ami átalakult vagy teljesen megszűnt, ezekből szedtünk össze pár emlékezetesebbet.

Több mint 8 éve annak, hogy létezik az Idézők Szurdoka és ezen időszak alatt sok minden megváltozott, vagy épp eltűnt a játékból. Legyen szó akár a mesterségekről, vagy rúnákról, amik megint változni fognak nemsokára. Persze nem feledkezhetünk meg a tárgyakról sem, amik szerves részét képviselik a játéknak, mivel ezeknek hála leszünk erősebbek ha elegendő aranyat gyűjtöttünk össze. Éppen ezért nagyon fontos ezeknek az egyensúlya, hiszen mindig figyelembe kell venni, hogy a játékon belül bármilyen tárgyat, bármelyik hős megvehet és minden eshetőségre készülni kell. Kivéve Cassio-t, aki nem kap cipőt. :(

Nézzünk kicsit a várható Nasus buff mögé!

Hodi | 17/07/16 17:50 Az új Q-val már 2020-ban érezhetjük magunkat Korábban már megszellőztette a Riot, hogy kicsit tuningolni fognak mindenki kedvenc farmerén, Nasuson, most azonban, hogy felkerültek az első, számszerűsített változások a PBE-re, kicsit részletesebben elemezzük, hogy mit várhatunk az új doge-tól.

És hogy mi alapján választottuk ki az alábbi tárgyakat? Abszolút személyes preferencia szerint, nincs benne semmilyen ranglista jelleg, pusztán olyan tárgyak, amik egykoron fontosak vagy épp OP-k voltak és manapság már nem találkozni velük. Nagy részüknek még magyar megfelelője sincs, mivel akkor még nem létezett a LoL magyar változata.


Első és egyben egyik régi kedvencem a Heart of Gold. Nem is igazán lehet meghatározni, hogy milyen tárgy ez, mivel nagyjából bárki megvehette. A lényege annyi volt, hogy hasonlóan a mostani támogató tárgyakhoz, plusz aranyat generált idővel. 10 másodperc alatt 5 aranyat egész pontosan. Ez azért is volt fontos akkoriban, mivel még nem volt Sightstone, sem trinket, nekünk kellett az őrszemeket venni saját pénzből, darabját 75 aranyért. Ez azt jelenti, hogy minden 2,5 perc után ez a tárgy összeszedte nekünk egy-egy őrszem árát. Ennél persze sokkal többet költöttünk rájuk, de legalább ennyivel kevesebbet kellett. Kis érdekesség, a tárgy a saját árát 27 perc és 30 másodperc alatt termelte ki, ez volt a passzív arany tárgyak közül a legdrágább. És hogy miért vették ki? Mivel 200 életerőt is adott, olyan karaktereknek is megérte, akik nem támogatók voltak, vagyis az amúgy is stabilabb aranybevétel mellé még ez is hozzáadódott általános hasznosságának köszönhetően. 2012 December 4-én vettünk tőle végleges búcsút.


Ez a tárgy megjelenésekor minden bizonnyal Trick2g egyik személyes kedvence volt. Nagyon sokat kalapálták a Feral Flare-t, mert első verziója minden volt, csak nem kiegyensúlyozott. Szó szerint egy időzített bombaként üzemelt olyan karaktereken, mint például Udyr. Az azóta szintén kivett Wriggle's Lantern-ből készült, amint megöltünk 25 nagy szörnyet a dzsungelben. Ha ez megvolt, akkor kaptunk 15 AD-t és 35% támadási sebességet, de a durva dolog nem ez volt benne. Minden egyes leölt nagy szörny, gyilkosság vagy támogatás után kaptunk egy jelzőt, aminek nem volt maximális száma. Az alaptámadások 100 + jelzőnként 3 mágikus sebzést okoztak és 10 + jelzőnként 1 HP-t töltöttek vissza. A mágikus sebzésnek csak a harmadát szenvedték el a hősök de így sem volt piskóta. Képzeljünk csak el egy kimaxolt Tiger Stance-es Udyr mennyit tudott így támadni és gyógyulni egyszerre, főleg ha ezt még a Turtle Stance-el is megtámogatta. Én magam is jöttem ki majdnem teljes HP-n 1 v 3-as szituációkból és még egy ingyen őrszemet is kaptunk, amit messzebbre tudtunk lehelyezni, mint a sima társaikat. Kis extraként, plusz 30% aranyat kaptunk a dzsungelszörnyekből, érthető, hogy miért kellett először nerfelni, aztán teljesen kivenni 2014 november 20-án.


Egy újabb érdekes tárgy, Sword of the Divine. Semmi mást nem adott, csak támadási sebességet, de abból 45%-ot és ezt is csak akkor, ha a tárgy nem volt CD-n. De, ahhoz hogy CD-re kerüljön a tárgy használni kellett és az aktív képessége elég erős volt. Három másodpercen keresztül, 100% támadási sebességet kaptunk. Már ez se volt semmi, de ami igazán durva, hogy 100% kritikus találati esélyt is adott erre az időtartamra, vagy három alaptámadás erejéig. Ez a lövészeknek is megnövelte a sebzését nem kicsit, de mások is bőven tudtak belőle profitálni. Volt olyan időszak, amikor egyes trollok Garen-re vették meg, mivel a pörgés képességével is együtt tudott működni, de egész gyakori tárgy volt Zed-en is, aki így lényegében megduplázta az AD-ját arra a rövid időre a kritikus találatoknak köszönhetően, ez pedig az ultija alatt mondanunk sem kell, hogy miért volt fontos. 2014 december 10-én vették ki a játékból. 


A Shurelya's Reverie nem tűnt el teljesen a játékból, egy bizonyos iterációját a mai napig láthatjuk a Talisman of Ascension-nek köszönhetően. 330 HP-t, 25 HP regenerációt és 12 manaregenerációt adott 5 másodperceként viselőjének, valamint 15% CDR-t is. Mindezt 1470 aranyért, ami nem túl sok, még egy támogatónak sem, mivel alapvetően ők használták. Az aktívja miatt lehet majd ismerős, ugyanis két másodpercre 40% mozgási sebességet adott mindenkinek a környéken, lényegében felért egy kisebb Sivir ultival. Ráadásul azért is volt hasznos, mivel az azóta szintén eltűnt Philosopher's Stone-ból készült, ami a Heart of Goldhoz hasonlóan egy passzívan aranyat generáló tárgy volt, így nem nagyon buktunk semmit miatta. Ezek a mutatók egyébként sokat változtak, volt hogy buffolták, vagy épp nerfelték. Végezetül 2013 november 20-án távolították el.


A Sword of the Occult egy alig két éve kivett tárgy, de sokan valószínűleg már így sem emlékeznek rá, főleg az újabb játékosok, akik nem is találkoztak vele. Eleinte mindössze 10 AD-t adott, de a lényeg természetesen itt sem ezen volt, hanem a passzívján. Ez hasonlatos volt az eggyel ezelőtti Mejai's Soulstealer-hez, csak a gyilkosságok és támogatások nem AP-t, hanem AD-t és kritikus találati esélyt adtak, mindkettőből kettőt jelzőnként. Egy gyilkosság két jelzőt ért, egy támogatás egyet és ha meghaltunk, elvesztettük a jelzők harmadát. A maximális jelzőszám 20 volt, vagyis összesen 40 AD-t és 40% kritikus találati esélyt adott mindössze 750 aranyért, illetve maximális jelzőszámnál még 15% mozgási sebességet. Így elég nehéz volt egy elfeedelt orgyilkos elől elmenekülni, szerencsére ilyennel nem gyakran találkoztunk, ahogy magával a tárggyal sem, AP-t adó testvére sokkal sikeresebb volt. A kritikus találati esélyt elég hamar elvették belőle, rájöttek, hogy az már túlzás volt, a tárgytól pedig 2015 november 11-én köszöntünk el.

 


Ennek a képnek a láttán bizonyára sok LeBlanc és Ahri main fog pár könnyet ejteni. Legtöbben valószínűleg a Deathfire Grasp 2012 decemberében kiadott változatra emlékeznek. Volt egy korábbi változata, amit kivettek és helyette kaptuk ezt. Az még rendben van, hogy 120 AP-t adott és 10% CDR-t, de ahogy több tárgynál, úgy itt is a kisördög az aktív részében volt elbújva. Aktiválásra megjelöltünk egy célpontot, aki maximális életerejének 15%-át vesztette el, majd az ezt követő négy másodpercben 20%-al több sebzést szenvedett el tőlünk. Így tudtak nagyjából bárkit felrobbantani akkoriban a burst mage-ek. Ha azt hiszitek, hogy most nehéz az ADC-k élete, nem volt dolgotok még egy elfeedelt, DFG-s, régi típusú LeBlanc-kal. Ezen az aktívon egy 90 másodperces CD volt, ami soknak tűnhet, de higgyétek el, nem jó érzés másfél percenként meghalni. Említésre méltó használója volt még a régi AP Tristana, aki szintén egy DFG + E + R után szinten akárkit leradírozott a pályáról, és a full AP Malphite is ütött, mint egy kőszikla. 2015 január 28-ig kellett várni arra, hogy a Riot rájöjjön, ez ellen egyszerűen nem lehet védekezni, a +20% ha egy megatank vagy is baromi sok. 


Ismét egy olyan tárgy, aminek bizonyos részeivel találkozhatunk még a mai napig a pályán, a Twin Shadows, vagy Spooky Ghosts ahogy a kommentátorok szerették mondani. Egykoron nagyon sok olyan mage használta, aki szerette levadászni ellenfeleit, mivel két szellemet idézett meg, amik egy bizonyos hatótávon belül megkeresték a két legközelebbi ellenfelet és ha utolérték, akkor le is lassították, de ha nem is érték utol, az utat megmutatták nekünk. A Frost Queen's Claim tudja ezt manapság, amit a támogatók használnak néha, mostanság inkább az Eye of the Watchers jellemzőbb. 6% mozgási sebességet is adott és a 80 AP sem elhanyagolható, valamint a 10% CDR. Kár érte, én is szerettem használni, de ettől az álmomtól 2015 november 11-én megfosztottak.


Talán az egyik legnagyobb visszhangot keltette a Mana potion kivétele, mivel sok manaéhesebb mágus hagyatkozott erre, hogy valahogy túlélje az ösvényfázist, amíg megvesz pár manaregenerációs tárgyat. Azokból sincsen már olyan sok egyébként, ez inkább a támogatóknak jut manapság, régebben például a Morellonomicon 100% manaregenerációt adott. Visszatérve a Mana Potion-re, 100 manát töltött vissza 15 másodperc alatt, és csak 35 aranyba került. Helyette kaptuk a Refillable Potion-t, amiből készül a Corruption Potion is. Maximum 5 lehetett egy-egy italból nálunk, de ez a limitáció is később jött csak be. Emlékszem még olyan időszakra, hogy valaki majd 10 potion-nel jött ki az ösvényre eleinte és lehetetlen volt hazazavarni, annyi itókákba rejtett plusz életereje és manája volt. Szintén 2015 november 11-én döntött úgy a Riot, hogy nincs már rá szükség.


Nos ez a tárgy nem tudom hány embernek lesz ismerős. Én 2012 márciusa óta játszom és soha nem találkoztam vele, így feltételezem, hogy a játékosok nagy része szintén nem fogja ismerni. És milyen jó, hogy nem találkoztunk vele. Breathstealer névre hallgat, vagyis lélegzetlopó, ami egy igencsak találó név. Az információk egy kissé homályosak, hogy végül ez bekerült-e a játékba vagy sem, a hivatalos wiki oldal listázza, mint létező tárgy, de megjelenésről, valamint kivételről nem esik szó. Ha minden igaz egy játékos javasolta ezt a tárgyat, aminek a gondolatával ezek szerint eljátszadozott a Riot. Egy Needlesly Large Rod-ból és a Chain Vest-ből készült, összesen 3600 aranyért, ami igencsak borsos ár, de ha meglátjuk mit tud, rájövünk, hogy megéri. Kaptunk mindezért cserébe 95 AP-t, 70 armort (a Zhonya jelenleg 45-öt ad) 15% CDR-t és egy olyan aktív képességet, aminek láttán még az eggyel ezelőtti Exhaust is sírva menekülne a sarokba. 90 másodpercenként ki tudtunk jelölni egy ellenfelet, aki 4 másodpercre elvesztette AP-jának és AD-jának 70%-át. Oké, mozgási sebességet vagy támadási sebességet nem vett el, mint az Exhaust nem sokkal ezelőttig, de gondoljunk bele, hogy ez mit jelent bármelyik carry típusú karakternek, aki bármit is szeretne sebezni. Egy-egy csapatharc négy másodperc alatt bőven véget ér, mi pedig maximum nézni tudtuk volna.

Nektek melyik tárgy hiányzik a leginkább a játékból?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!