"Tedd fel a kérdést, hogy ki a **** érdekel amit csinálsz?" - Toast interjú

Toast sem tudja igazán elhinni azt ami vele történt, de persze látja, hogy milyen nehéz egy kezdő streamer élete.

Nem könnyű népszerű Twitch streamernek lenni. Azon kívül, hogy őrületes mennyiségű időt kell az adásokba fektetni, a konzisztencia még nem hoz értelemszerűen sikert. Csak maroknyi olyan közvetítő van, akinek nincs igazán kiemelkedő profi háttere és mégis népszerűvé tudott válni. De a legtöbbjük már azóta csinálja az adásokat, mióta a Twitch létezik. Kripparian, LIRIK, Sodapoppin vagy Summit1G itt kezdték a karrierjüket és azóta is minden nap borzalmasan sok órán keresztül tolják az élő műsort. De néha azért felbukkan egy-egy új arc, egy olyan figura, aki megpróbál magának nevet szerezni a legnagyobbak között. Ilyen például Disguised Toast, aki eleinte egy kartonpapírra rajzolt arc mögé bújt, de mivel az egyik adásban sikerült véletlenül felfedni magát, mára már vállalja magát. Sőt azóta felkerült a Blizzard radarjára és viszik a világon mindenhova. A Spring Championship alkalmából a Dotesports-nak sikerült elkapnia egy interjúra, ahol arról volt szó, hogy mi kell, hogy valaki sikeres legyen a Twitch-en.

Ma már tagja vagy a nagy Hearthstone családnak és meghatározó alakja a Hearthstone közösségnek, de olyan mintha idáig az egyik napról a másikra értél volna el. Hogy sikerült ezt összehozni?

Ez az egész teljesen szürreális. Már két éve gyártok HS tartalmat, de soha fel sem merült bennem, hogy meghatározó 'alak' lennék. De mióta berobbant a Twitch csatornám folyamatosan más streamerekkel beszélgetek és a Blizzard is sokat keres. Az utóbbi pár hónap egy őrület volt.

Szerinted ez így már hívható munkának?

Igen, szerintem az, főleg mivel annak kezelem. Minden nap neki kell kezdenem az adásnak, mindig ugyanakkor. Hiányozni nem lehet és az egész hétvégén is megy, ez egy munka, kész.

Mielőtt beindult volna ez a vonal, gondolkoztál már azon, hogy milyen karrierbe kezdesz?

Ezelőtt programozóként dolgoztam, mégpedig játékprogramozóként. Még a gimiben írtam egy játékot, aminek a The Frustration Game nevet adtam és sok akkor több ismert Youtube személyiség is játszott vele. Volt olyan tartalomgyártó, aki az én játékommal három millió megtekintést csinált. De most megtörtént a szerepcsere, most én játszom más játékával és gyártom a tartalmat a rajongóimnak.

Úgy néz ki, hogy nagyon sok barátot szereztél a közösségben, sok nagy streamerrel ápolsz jó kapcsolatot. Milyen érzés, hogy nemrég még nézted őket, ma pedig a barátaid?

Igazából ezen nem gondolkodsz igazán, de egyszer csak bekattan, hogy "wow, én most tényleg Kripp-el dumálok". Mondjuk, akinek a legjobban örülök az Day9, hiszen még emlékszem, hogy gimiben imádtam a StarCraft videóit. Ma pedig néha-néha kapok tőle egy üzenetet, amiben ott van, hogy "nézd ezt a durva kombót". Ez pedig hihetetlen egy kicsit, van egy kis része az agyamnak, amiben folyamatosan az pörög, hogy "nem hiszem el, hogy csak úgy beszélgetek Day9-al."

Melyik az a HS streamer, aki a való életben különbözik az online énjétől?

Oh istenem. Erre vannak negatív és pozitív példák is és azt hiszem a negatív dolgokról nem akarok beszélni. Az egyik legjobb példa ide szerintem Kolento esetében van. Az adásai alatt mindig kimért és csendes. Vele először azt hiszem Bostonban találkoztam és azt vártam, hogy ott is olyan lesz, ahogy az interneten megismertem. Pedig nem, sokszor bedobott egy-egy jó poént, amin jót lehetett röhögni és ő is velünk nevetett. De alapból szerintem mindenki magát adja.

Az mindig érdekli a nézőket, hogy mit is jelent a folyamatos élő adás. Kripp például mindennap hat órán keresztül tolja és néha-néha úgy tűnik, hogy ez rendesen megviseli. Te még csak most kezdted, de mit gondolsz a kiégésről? Van már nálad is hatása?

A fásultsággal már nekem is meg kellett küzdenem. Ha mindennap öt órán keresztül tolod a HS-t, akkor lesznek olyan pillanatok, amikor feljön az a gondolat, hogy én nem akarok ezzel játszani. De akkor jön a következő felismerés, hogy muszáj. Mindenki máshogy birkózik meg ezzel. Az én módszerem az, hogy megpróbálok érdekes és vicces paklikat erőltetni. A kezdetekkor mindenkihez pozitívan álltam, de ha ma látok valami hülyeséget a chat-en, akkor általában rájuk pirítok. Kicsit úgy érzem, hogy egyre több bennem a só. Lehet, hogy ez nem a legjobb módja annak, hogy elbírjak ezzel, de annál biztos jobb, hogy magamra erőltetek egy műmosolyt és belül meg forrongok. A játék része a top deck és az RNG, néha ki kell engedni a feszültséget.

Nemrég megkaptad az első banodat, amikor rámutattál egy hibára a játékban, hogy ezt csúnyán ki lehet használni. Milyen érzés volt?

Huhh, ez így nagyon bonyolult, mert mióta elindítottam a YouTube csatornámat, ezek a hibák és kihasználásuk mindig is részét képezték az anyagaimnak. Mindig arról csináltam, anyagot, hogy mit kell csinálni pontosan a hibával. Aztán egy nap felhívott a Blizzard, hogy "Ezt neked nem kéne csinálnod, ezért most kapsz egy felfüggesztést." Először rendesen felment bennem a pumpa, mert úgy éreztem, hogy ez nem fair. De a másik oldalt is meg kellett értenem, hogy miattam sokan csinálták meg ezt a dolgot, ami más játékosoknak tönkretette a játékélményt.

Mit üzensz a feltörekvő streamereknek? Milyen tanácsot tudnál adni azoknak, akik egyedi és eredeti tartalmat akarnak gyártani?

Mindig tegyék fel azt a kérdést, hogy "lesz olyan, akit érdekel, amit csinálok?". Sokan próbálnak érvényesülni ezen a piacon és utánozni a nagyokat. Hiába csinál egy Youtuber kártyaelemzést, ha az senkit nem érdekel. Ha ugyanazt csinálja valaki, mint Kripp akkor egyből felmerül, hogy miért néznék meg őt helyette.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!


Cover és képek: Twitch.com

Kövess Minket!