Itt van, amire vártatok: Yasuo buff!

Itt van, amire vártatok: Yasuo buff!

A legmegosztóbb hős a játékban buffokra vár, amiket meg is fog kapni, de elvileg nem lesz OP!

Megjelenése óta megosztja a játékosokat Yasuo, egyesek imádják, mások utálják, de a saját csapatába szinte senki sem akarja, mert jön a 0 10, legalábbis a legendák szerint. Viccet félretéve, több problémás időszakon van túl, volt amikor túl erős volt, máskor meg túl gyenge. Mindettől függetlenül, megosztó személyisége továbbra is töretlen és már messze túlszárnyalta e tekintetben Teemot.

Break the meta, Malzahar őrület a felső ösvényen

Az elmúlt 1-2 évben Malzahar már több szerepkörben is megfordult. Az alapvetően mides karakter nagyon sokáig volt support, most pedig a topot kezdte el bevenni.

Kissé hasonló a helyzete, mint egy jó Vayne-nek, vagy Rivennek, akikkel a tehetséges játékosok nagyon idegesítőek, és bizonyos esetekben legyőzhetetlennek tűnnek. A hős koncepciója sem utolsó, egy kegyvesztett szamuráj, aki kardjával csak úgy hasítja a szelet és ellenfeleit is. Emiatt nagyon sok olyan játékos is szerencsét próbál vele, akik nem igazán éreznek rá, innen is származnak a 0 10-es meme-ek. Tehát a helyzet a következő, könnyen megeshet, hogy a saját csapatunkban egy gyengébb Yasuo játékos tűnik fel (természetesn Lvl. 7-es masteryvel), vagy az ellenfélnél egy olyan, akivel semmit sem lehet kezdeni, ezért gyakori vendég a tiltási listákon. Így kissé meglepő lehet, hogy miért kap ez a hős buffokat, de annyira aggódni nem kell, elvileg nem lesz ezektől OP.

A 7.11-es patch-ben nagy nerfet kapott, feltöltött Q-ja az addigi 10 másodperccel szemben csak 6 másodpercig marad meg, vagyis ennyi időnk van egy tornádót az útjára indítani. Korábban ez volt az egyik legfrusztrálóbb dolog, hogy ezzel a feltöltött képességgel folyamatos nyomással és zónázással rendelkezett, főleg hatos szint után. Jelentősen visszavett az ösvényen való jelenlétéből, carryzni még így is lehet vele, de sokkal agresszívabban és veszélyesebben kell játszanunk, így a két tábor, a 0 10-es és a 10 0-ás, még jobban elszakadt egymástól, a középút szinte el is tűnt. A control mage-ek jelenleg nagyon jó helyzetben vannak, több nerf után is, ez megnehezítette a dolgát, de még így is a 10 bannolt hős között van.

A buff pont ezt a problémát próbálja orvosolni, ezért megemelik az alap MR-jét 30-ról, 32,1-re. Elsőre nem tűnhet ez nagy változásnak, de valójában nagyon sokat számít. A különféle cseréknél a pajzsa után nagyon fontos eszköz lehet a mágusok ellen, de ami még ennél is jobb, hogy a szintenkénti MR növekedést 0,5-ről 1,25-re viszik fel. Ez 18-as szinten 13,5 MR pluszt jelent az eddigivel szemben, ehhez még hozzájön a 2,1, vagyis összesen 15,6-ot. Összehasonlításképp egy Null Magic Mantle 25 MR-t ad, szóval 18-as szinten lényegében kap egy fél MR tárgyat ingyen. 

Változik a passzív képessége is, a Way of the Wanderer. Az eddigi 100 ponttal szemben első szinten most már csak 60 sebzést fog fel, ami egy nerf. Maximális szinten viszont erősebb lesz, az eddigi 510 helyett 555-re növekszik az értéke. Ez még inkább megerősíti Yasuo szerepét, mint late game carry, mert így magasabb szinteken még bátrabb lehet. Összességében nem egy olyan nagy változtatás, de mindenképp áttolja kicsit az erőfölényét a mérkőzés későbbi szakaszába, amikor már amúgy is "kezelhetetlen" az ellenfél számára. 

A két buff közül egyértelműen az MR változtatás a nagyobb dolog, főleg a mágusokkal szemben. Nekik amúgy is sokszor nehéz dolguk van távolsági képességeikkel, hiszen egy jól időzített Windwall akár még egy teljes Syndra ultit is képes megállítani. Kíváncsian várjuk, hogy ez miként fogja változtatni a győzelmi számait.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!