A 7.24-es patch akkora lett, hogy daruval is alig lehet megemelni!

Nem véletlen a hatalmas méret, hiszen voltak, illetve vannak továbbra is megoldandó gondok a játékon belül, ráadásul pár döntését sem igazán értem a Riotnak.

Papíron ez lett volna az utolsó patch az évben, de a Riot még megtoldotta eggyel, ami majd karácsonykor jön. Addig is viszont lesz bőven mit megemészteni, számtalan hős frissült, ahogy rúnák is, és új rotáló játékmód is lesz majd az ARURF képében, újdonságként havas pályát fog kapni, ha minden igaz. Mint az köztudott, a rúnák a nagy sikerük ellenére nem mindegyik hősnek jöttek be, így ezeket próbálták egy kicsit ellensúlyozni, hogy életképesnek érezzük őket ebben az új környezetben is.

Itt a 2018-as év legelső frissítése: God Staff Jax kibővítve, hősöket, tárgyakat és rúnákat érintő változtatások -PBE

Huzsi | 17/12/06 08:48 Tegnap már beszámoltunk a 8.1-es frissítés hőskinézetéről, ami nem más lesz, mint a God Staff Jax. Nos, emellett az éjjel érkezett még számos hőst, tárgyat és rúnát érintő változtatás is, vegyük ezeket sorra. Jelenleg még nincs ára a hőskinézetnek, azonban egy előzetes 2,5 perces összefoglaló videó már van róluk.

Mielőtt belevágnánk a közepébe, íme röviden, a legfontosabb dolgok ebben a frissítésben.

Amúgy is elég vaskosra sikerül ez a patch, így nem is húznám tovább a szót, vágjunk is bele!

A csillagkovács sárkány igazán megsínylette a rúnákat, korábban Stormraider's Surge-öt használt, melynek köszönhetően elég jól tudta követni ellenfeleit. A Phase Rush-ról ugyanez már nem mondható el, bár ebben a patch-ben egy kicsit változtatták, arról kicsit később. Még a rúnaváltoztatások mellett is úgy érezték, hogy kell egy kis szeretet még neki, így az ultija CD-jét csökkentették 120/100/80-ról 11/90/70-re.

A zenész támogatónak is segítségre volt szüksége, a gyógyulási készségét növelték 5,4 HP-ról 5 másodpercenként 7,5-re, illetve a csengettyűk gyűjtése 30 helyett 40 manát tölt majd vissza, hogy még inkább megérje őket gyűjteni.

A felső ösvény egyik rettegett splitpushere egykoron a meta egyik legerősebbje volt, de azóta háttérbe szorult. Hogy egy kicsit visszatérjen ismét, a passzívja pajzsát erősítik, 1,5 másodperc helyett 2 másodpercig tart majd, ezt korábban gyengítették, illetve a Q használatát is könnyítik, az erősített támadásra továbbra is 1,5 másodpercet kell várni, viszont az eddig teljes 3 másodperc helyett 3,5 áll majd rendelkezésünkre, hogy a Q második felét is kihasználjuk, sőt, egy külön mutató is segíti ennek nyomon követését.

A noxusi fejszésnek csak a passzívja erősödött, de az elég sok tekintetben, legalábbis sok szám változott. A jelzőnkénti sebzés mértéke, szinttől függően 10-27-ről 13-30-ra növekedett. Ezek alapján 5 jelzőnél 50 és 135 között fog mozogni. Öt jelzőnél megkapja a Noxian Might-ot, ami plusz AD-t jelent neki, amíg valakin ez pörög, ennek a mértéke is módosult. 1-3 szintnél 30 helyet 30/35-40 lesz, 4-6-nál 45/50/55, 7-10-nél 40/50/60/70 helyett 60/65/70/75, 11-13 80/90/100 helyett 85/95/105, és végül 14-18-nál 120/140/160/180/200 helyett 130/155/180/205/230-ra módosul a bónusz AD.

A nemrégiben reworkölt dzsungeles hölgynek a leírása változott leginkább, illetve az ajánlott tárgyak listája is. A passzívja mostantól megfelelően figyelmeztet, ha egy torony lát minket, illetve a W (Allure) magic resist csökkentése arra a támadásra is vonatkozik, ami aktiválja a képességet.

A Kleptomancy első számú használójának Q képességén csökkentik az AD rátát 1,25-ről 1,1-re. Ez fontos lehet, hiszen pont ennek köszönhetően vált életképessé a dzsungelben is nem olyan régen.

Hiába teljesít botrányosan Galio az utóbbi időkben, a passzívjának AP rátáját tovább csökkentik, 0,7-ről 0,5-re. Módosul viszont egy új hatással a W-je, ugyanis kap egy sebzést is Shield Bash néven, mely 20/30/40/50/60 + 0,2 AP-tól 60/90/120/150/180 + 0,6 AP-t fog sebezni az eltalált hősökbe, attól függően, hogy mennyi ideig töltöttük előtte a képességet. Végül az E (Justice Punch) CD-je csökken, 14/13/12/11/10-ről 12/11/10/9/8 másodpercre, így gyakrabban ugorhatunk be célpontjaink mellé, vagy épp menekülhetünk vele.

Ivern szintén azon hősök közé tartozik, aki nem igazán kapott rendes keystone-t az új rúnarendszerben. Hogy egy kicsit megkönnyítsék a dolgát, kevesebb HP-ba fog kerülni a táborok elhozatala. Az eddigi 33% - 11,75% HP költség helyett 25%-8% alap HP-ba fog kerülni, szinttől függően persze.

Jarvan egy kicsit túl sok rivaldafényt kapott mostanság, illetve a VB-n is, hiszen mind topon, mind a dzsungelben jól megállta a helyét akár sebző karakterként, akár tankként. A passzívja emiatt 10% helyett 8%-ot fog sebezni célpontja aktuális HP-ja alapján, míg a Q (Dragon Strike) a későbbi szinteken gyengül leginkább, 80/125/170/215/260 helyett 80/120/160/200/240-et fog ütni.

Karthus nem igazán a meta része most és valószínűleg ezzel sem válik azzá, de azért növelték az ultiján az AP rátát 0,6-ról 0,75-re.

Leona sem szégyenkezhetett mostanság, főleg az Aftershock rúnával párosítva, mely egy tankos supporthoz képest meglepő sebzést adott neki, ráadásul területre. Emiatt pont a W-jét (Eclipse) gyengítették, így a területre osztott sebzése 60/100/140/180/220-ról 40/80/120/160/200-ra csökkent.

Malzahar nem feltétlenül a csapatharcok legnagyobb bajnoka, de egy-egy célpontot elég könnyedén ki tud kapni, főleg 1 v 1-ben, hiszen kevés counterplay van egy Flash ultira, maximum a QSS-ben bízhatunk. Hogy ez kicsit kezelhetőbbé váljon, az ulti sebzését csökkentették 125/225/325 + 1,1 AP-ról 125/200/275 + 0,8 AP-ra.

Maokai még mindig egy megatank, de ahhoz képest a Q-ja elég szép sebzéseket tudott bevinni eddig. Ezt is gyengítették 70/115/160/205/250-ről 65/105/145/185/225-re.

Morgana is próbálja tartani a lépést a változásokkal, Spellvampről már elég régóta nem nagyon beszélhetünk a játékban, így módosult a passzívja, mely eddig 10/15/20 %-ot adott ebből, helyette az okozott sebzést írja, melyből 15/20/25/30/35/40%-ot gyógyul az 1/4/7/10/13/16-os szinteken, viszont csak a hősök, nagy minionok és nagy szörnyek ellen veszi figyelembe. Több manát kap vissza alapból, 8,5-ről 11,5-re vitték ezt fel 5 másodpercenként, valamint a W (Tormented Soil) kapott egy friss hatást, 5% CD-t kap vissza, ha a passzívja érvényesül, vagyis ha több hőst kapunk el, akkor akár többször is megkaphatjuk ezt a csökkentést.

A cikk a következő oldalon folytatódik!


Ornn amilyen gyenge volt, most olyan erős lett a jelenlegi metában. Kevés karakter tud bármit is kezdeni vele, főleg a mid game-től, ahol már nagyon tankos, de mégis mellette rengeteg sebzést tud kiosztani. A W (Bellows Breath) 12/14/16/18/20% maximum HP helyett 10/12/14/16/18% maximum HP lesz és a CD is növekszik rajta 12/11/10/9/8-ról 13/12/11/10/9-re.

A törött kard hölgyeménye elég nagy hátrányt szenved, mióta a Fervor of Battle kiesett a játékból, így a Q (Broken Wings) sebzését 10/30/50/70/90 + 0,75 teljes AD-ról 15/35/55/75/95 + 0,8 teljes AD-ra módosítják.

A törékeny karakterek védőszentje, Shen egy kicsit túl soknak bizonyult mostanság, a Q-ján (Twilight Assault) %-os sebzés is van, illetve egy alap mérték is. Ez utóbbit csökkentik ezúttal, hogy ne üssön akkorát egy Hydra után rögtön, ezért 15/20/25/30/35/40 helyett 5/10/15/20/25/30-at fog plusz sebzésként hozzáadni a képességhez, ezeket epdig az 1/4/7/10/13/16-os szinteken kapjuk meg.

Sona volt az első azok között, akit gyengíteni kellett az új rendszerben, de még mindig nincs vége a mókának. Q-ja (Hymn of Valor) még mindig kicsit soknak bizonyul, ezért a költségét növelik meg 45/50/55/60/65-ről 60/65/70/75/80-ra, hogy kétszer is meggondoljuk, mikor akarjuk használni. Ha mindez nem lenne elég, ugyan az AP rátát 0,2-ről 0,3-ra növelik, az alap sebzéséből viszont elvesznek, ezek alapján pedig 20/30/40/50/60 helyett 10/15/20/25/30 alap sebzéssel fog rendelkezni a képesség.

Taric-nál csak az alap armor változott, túl tankosnak érezték, ezért 45-ről 40-re csökkentették ezt.

Xin Zhao az új preseason egyik legfontosabb dzsungelesévé nőtte ki magát, köszönhetően a mini reworkjének és persze az új rúnáknak, mivel a Press the Attack tökéletes választás számára. Hogy ne haladjon annyira könnyen, az alap HP-t 600-ról 570-re csökkentették, míg a W (Wind Becomes Lightning) teljes AD rátáját is mérsékelték 0,85-ről 0,75-re.

Yorick több éves szunnyadás után valamennyire visszatért és egyre gyakrabban láthattuk végre meccseken. A Riot szerint még túl gyakran is, ezért 65-ről 62-re csökkentették az alap AD-ját.

A játék legújabb hőse körül sincs rendben minden, a Q-ja (Paddle Star) rengeteg bugfixet kapott, illetve egy gyengítést is. A CD először is a képesség befejezése után kezdődik, vagyis amíg nem találunk be vele, vagy nem jár le a visszadobás időszaka, addig nem kezdődik el a CD frissülés. Javították azt a hibát is, amikor a Q jelzője eltűnt, ha rögtön utána E-t is használtunk. Szintén javítottak egy olyan hibát, ami miatt a jelző pont, hogy nem tűnt el egyből, ha épp azonnal nyomtuk meg újra a Q-t. Azt is javították, amikor grafikai hibát láthattunk a Q indikátorán, amikor a lövedék elérte maximális útját, illetve létezési idejét. Emellett orvosolták azt a gondot, miszerint a Portal Jump nem mindig hosszabbította meg a Q utazási távját a képen. 

Mindenkinek az égnek állt a haja a W-től és a rengeteg summoner spelltől, meg egyéb aktívtól, amit kapott. Ez továbbra is megmarad, de legalább a minionokból kapott képességek 40 helyett csak 20 mp-ig lesznek használhatóak.

Az E (Sleepy Trouble Bubble) háza táján is kellett takarítani egy keveset. Ahogy azt már írtuk a PBE patch kapcsán, a CD csökkentést csak akkor kapjuk meg, ha hőst találunk el vele, viszont a Drowsy hatás időtartamát 2-ről 2,2-re növelték. Minden bizonnyal a Q haladásának sebességét vették itt figyelembe. A folyamatosan növekedő lassítást az alvás előtt 20%-ra maximalizálták, és a falon át lőtt buborék is 800 helyett csak 650 egységet utazik majd. Szintén csökkent a csapda mérete, 290 helyett csak 250 lesz a területe. Javítottak egy hibát, miszerint a Mikael's Crucible nem szedte le a Sleep-et, mostantól le fogja. Emellett volt még egy bug, ami miatt a buborék nem utazott rendesen, ha falon keresztül lőtték, most már ennek is jól kellene működnie.

Zyra esete nem egyszerűm hiszen az eredetileg midre kiadott karakter már évek óta support, azonban a mides lehetőség mindig ott van, amire figyelnie kell a Riotnak. Ez nem jelenti azt, hogy ezt elleneznék, sőt, most  is abban akartak neki segíteni, hogy a játékos dönthessen kicsit szabadabban ebben a témában. Ettől függetlenül a magok megjelenésének maximális távolsága 1300-ról 900-ra csökkent, a növények viszont fixen 8 másodpercig lesznek jelen minden szinten. Cserébe a magok 45 másodperc helyett csak fél percig maradnak meg, legalábbis a passzívból érkezők, amiket W-vel rakunk el, azok ugyanúgy 60 másodpercig maradnak a földön. A növények életereje is változik 8-ra, mindjárt elmagyarázzuk miként is működik ez majd. A növényekért kapott arany mennyisége 5-ről 3-ra csökken.

Ami a növények megölését illeti, 8-ra növekedett ugyebár a HP-juk, de azért nem ilyen egyszerű a helyzet, ugyanis a különféle támadási formák, különféle sebzéseket okoznak. Távolsági alaptámadások 4-et érnek, a közelharciak 8-at. Egy célpontos sebző képességek 8-nak számítanak, a területiek 4-nek. Az idő alatt sebző képességek csak 1-et érnek, a nagy minionok és szörnyek sebzése pedig 2-őt, míg a kicsiké, vagy sima minionoké 1-et.

Végül de nem utolsósorban a W már nem ad Zyra növényeinek 10/20/30/40/50% extra maximum HP-t. Helyette kap egy új passzívot, ami alapján ha Zyra megöl egy ellenséget akkor az újratöltési idő 20%-kal csökken, hősökért, nagy szörnyekért és nagy minionokért pedig 100%-kal.

Tárgyak terén túl sok változás nem történt, mindössze kettőnél van változás.

Hiába az aggályaink, a Bramble Vest módosításai megmaradnak, fix 15 helyett 3+10% armort fog sebzésként visszaütni a támadójára.

A Sunfire Cape kiesett mostanában a metából, emiatt erősítették. Az aura sebzése 11 + 1/szint helyett 25 + 1/szint lesz, viszont a minionokra csak 50%-ot fog sebezni, így nem igazán tiszta, hogy a Riot mit is szeretne elérni vele, mivel eddig leginkább azok használták, akiknek gyenge volt a waveclearje, ez viszont nem segít annyira sokat az ügyön. A Forgefire Cape ugyanígy fog viselkedni, melyet Ornnak köszönhetően építhetünk.

Természetesen a rúnák sem maradhattak ki a szórásból, volt itt is bőven mit változtatni és kiegyensúlyozni. 

Press the Attack: a gyengítés csak azután érvényesül, miután a sebzés bement, ami okozza a harmadik jelet.

Lethal Tempo: csökken a CD-je 10 másodpercről 6-ra.

Fleet Footwork: az alap gyógyítás mértéke 5-50-ről 3-60-ra módosul, emellett a bónusz AD-nk 30%-a számít az eddigi 10-zel szemben, illetve az AP ráta is növekszik 20-ről 40%-ra. Ha egy kritikus találat aktiválja a rúnát, akkor a kritikus sebzésmódosító mértékének 40%-val nő a gyógyulás, vagyis alap esetben a 200% 40%-val, Infinity Edge esetén ez 250%, Yasuonál pedig ugye kevesebb, ha netán arra vetemednénk, hogy vele használjuk.

Overheal: a gyógyítás 30%-a helyett 40% lesz a pajzs elkészülésének rátája.

Triumph: a gyógyítás 15%-ről 12% hiányzó életerőre módosul.

Presence of Mind: a hatás időtartama 5-ről 7 másodpercre változik, helló Kassadin.

Coup de Grace: a megnövelt sebzés mértéke 10-ről 9%-ra csökken.

Eyeball Collection: a támogatásokért járó szem száma 2-ről 1-re csökken.

Hunter: rendesen mutatja majd, hogy ki az, akit még nem öltünk meg a meccsen.

Phase Rush: ezt említettük még Aurelion Sol kapcsán, a távolsági karakterek is ugyanúgy megkapják a lassítás ellenállást, mint a közelharciak eddig.

Celerity: a mozgási sebesség 4%-ról 3-ra csökkent.

Mirror Shell: a magic resist 5-ről 6-ra növekszik.

Overgrowth: egy "+HP" felirat fog megjelenni a minionok fölött, mint most a gold, hogy jelezze, tankosabbak lettünk.

Revitalize: most már a pajzsokat és gyógyításokat is erősíti, amiket mástól kapunk.

Kleptomancy: Ezreal kedvenc játékszere módosul, egyrészt nem ad majd 25 támadási hatótávot, mint eddig és a tárgyak esési rátáját is változtatták, hogy kevesebb változatosság legyen összességében.

Frissültek a képességikonok az alábbi hősöknél: Amumu, Dr. Mundo, Nunu, Renekton. Emellett a HP csík is módosult, máshogy mutatja a mágikus pajzsokat illetve a sebezhetetlenséget.

Az ARURF december 19-től lesz elérhető január 2-ig, míg a Legends of the Poro King december 12-től december 19-ig és január 2-től január 8-ig.

Rengeteg hibajavítás is érkezett a patch-csel együtt, többek közt a Smite 1:30 előtti használata után most már rendesen CD-re kerül.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!