5 fontos időpont a játékban, amivel nem árt tisztában lenni

A játék hevében sokszor elfeledkezhetünk fontos időpontokról, amik nagyban befolyásolják a játékot. Nem mondom, hogy nagy titkot osztanék meg, de érdemes tudatosítani ezeket magunkban!

Mostanság egyébként már sokkal könnyebb dolgunk van, mint pár szezonnal ezelőtt. Emlékszem, hogy a harmadik szezonban még nem nagyon voltak időzítők, nem láttuk a kék vagy piros buff újjáéledését, sőt egy időben szerintem a sárkánynak és a Baronnak sem volt mutatója, tehát minden fejből ment. Chaten írtuk be, hogy mikor vittük el a kékünket, vagy hogy az ellenfél mikor vihette el a sajátját, ugyanez ment a Baronra, sárkányra, vagy épp az inhibitorokra, bár utóbbira továbbra sincs időzítő.

A számok alapján Rekkles a világ legjobb játékosa a tavaszi alapszakasz után!

Aioween | 18/03/20 11:22 Az EU LCS-ben is bőven kitűnik mostani teljesítményével, de a többi nagy régió legjobbjaival összehasonlítva is kétségtelenül Rekkles rendelkezik a legjobb számokkal! Rekkles pár éve már azért aktív részese a profi környezetnek, már 16 évesen is a legjobbak között versenyzett.

És miért érdemes ezeket egyáltalán figyelembe venni és tudatosítani? Nagyon egyszerű, a felkészülés miatt. Ha mindig a fejünkben van, hogy mikor jön a következő Baron, sárkány, vagy erősítés, esetleg tudjuk, hogy mikor éled újjá az inhibitor, ezeket az információkat bele tudjuk építeni a tervezés fázisába, mikor a következő lépésen gondolkozunk. Megnéztünk öt, a játék szempontjából nagyon fontos időzítőt, amivel jobb, ha tisztában vagyunk. Arra is figyeltünk, hogy ez az időintervallum mire lehet elég, illetve mikor mire érdemes készülni.

5:00-5:30 A külső gránáttobozok megjelennek

Ez a változás nem is oly régen, a 8.4-es patch-ben jött be, hogy jelentősen kitolták az első megjelenési idejét a négy külső toboznak, amivel a falakat is át tudjuk ugrani. Ezért is érdemes erre figyelni, hogy mikor lephet meg minket egy dzsungeles például kék oldalon a tribush megkerülésével is akár. Ha miénk a nyomáselőny ebben az időben például boton, figyeljünk arra, hogy megfelelő rálátással rendelkezzünk a környéken, esetleg sétáljunk oda és iktassuk ki a növényt, ezzel is megfosztva az ellenfelet egy lehetőségtől.

Ezt egyébként többféleképpen is megtehetjük, akadnak képességek, melyek rálátás biztosítanak, így könnyebb kiszedni a növényt, wardot azért nem biztos, hogy erre megéri áldozni. Ha közelharci supportunk van, érdemes inkább körbe kerülni, nehogy pont akkor jöjjön az ellenfél. Ha viszont a mi oldunkon van a növény, próbáljuk meg azt mindig tisztán tartani, akár egy control warddal, hogy a mi dzsungelesünk ki tudja azt használni.

5:30-6:30 A midesek meglépik a hatos szintet

Ez az az időszak, amikor érdemes nagyon odafigyelni, hiszen sok mides karakter számára ez egy nagyon nagy változást jelent a játékában. Ha végig solo xp-t gyűjtünk és máshol nem farmolunk, akkor az 5:05-kor megjelenő ágyús minionhullámból tudjuk meglépni a hatos szintet, tehát elérhetővé válik a végső képességünk is. Ha végig az ösvényen voltunk és aktívan farmoltunk, akkor jó eséllyel 5:30-ra meglesz az ulti, rosszabb esetben ez 6:00-ig is kitolódhat, de onnantól jobb úgy számolni, hogy ez mindkét oldalon megvan.

Ilyenkor fontos a térképet nézni, hiszen rendszerint ez az az idő, amikor többen roamolni kezdenek. Legyen az egy Galio, Twisted Fate, Ryze, vagy akár Talon, mind veszélyes lehet a maga nemében. Ekkor válik még fontosabbá a rálátás, illetve a spekuláció. Ha nincs is konkrét rálátásunk mindenre, de a mides már 10 mp-e nem látható a térképen, jó eséllyel épp az egyik szélső ösvény fele tart. Mint említettem, ha valakinek globális végső képessége van, akkor különösképp veszélyes lehet. Ehhez még vegyünk figyelembe azt is, hogy ha topon nem lett TP használva. Mivel valamivel hosszabb a felső ösvény, ott jó eséllyel kell még vagy fél-egy perc, hogy meglegyen a hatos szint ott is, ami például Shen esetében lehet fontos, de TP-vel bárki érkezhet. 

Midre visszatérve, érdemes előtte is szemmel tartani. Ebből láthatjuk, hogy ki élvez prioritást és hogy mennyire kell tartani az ellenfél érkezésétől, esetleg mennyire várhatjuk a mi midesünket segíteni. A dzsungeleseknél szintén később érdemes foglalkozni a hatos szinttel, vaalhol 8:30 környékén, persze vannak néha kivételek, mint Skarner.

10:00 Egyes rúnák aktiválódnak és érkezik a Rift Herald

Az új rúnarendszerrel nagyobb hangsúlyt kapott ez az időszak is. Egyes rúnák ekkor lépnek ugyanis érvénybe. Először is ott van a Conditioning/Kondicionálás, ami 10 perc után biztosítja a plusz ellenállásokat és ekkor ezek elég fontosak lehetnek még, hiszen nem sok tárggyal rendelkezünk, ideális esetben egy, max két alkalommal voltunk vásárolni. A Magical Footwear/Mágikus lábbeli is legkésőbb ekkora érkezik meg, hacsak nem szereztünk sok killt, vagy assistot, melyek csökkentik ezt az időt. A Perfect Timing/Tökéletes időzítés, avagy a stopperóra korábban 6 percnél vált használhatóvá, ám ezt kitolták 10 percre. Mondanom sem kell, hogy ez egy-egy dive-ot, vagy ganket nagyban megnehezíthet, figyeljünk rá. Mágusoknál fontos lehet nagyon a Transcendence/Transzcendencia, mely 10% CDR-t. Ugyan nem ettől fogjuk hanyatt vágni magunkat, de van hogy ezen a 10%-on múlhat egy-egy helyzet, mint egy menekülő képesség, vagy pont egy ellentámadás. Végül, de nem utolsó sorban a Gathering Storm/Készülődő vihar ekkor adja az első stack-et, vagyis kapunk plusz AP-t, vagy AD-t.

A Rift Herald is ekkor jelenik meg, ez a tornyok döntésénél lehet fontos, legtöbbször a topos és a dzsungeles viszi el, de van hogy többen gyűlnek rá. Ha nagy a csend topon, akkor jó eséllyel épp rajta vannak. 10 és 20 perc között fél szemünket mindeképp tartsuk rajta, még akkor is ha nem tudunk rámenni, ingyen ne adjuk oda.

20:00 Megjelenik a Baron, aktiválódik a Homeguard/Bázisvédő

Ezzel jó eséllyel a legtöbben tisztában vannak, ám ennek ellenére, sokszor elfelejtünk készülni rá tudatosan wardokkal, meg úgy egyébként. Emellett fontos még, hogy a Homeguard, vagyis az a plusz sebesség, amit korábban venni kellett cipőre, ekkor lép érvénybe. Minden alkalommal, amikor elhagyjuk a kezdőt és nem vagyunk csatában, akkor sprintelünk majd kifele. A Baronra érdemes nagy hangsúlyt fektetni, hiszen erős előnyt adhat. Wardoljunk időben, és ne kószáljunk egyedül a sötét területeken, ekkor már egy-egy halál elég ahhoz, hogy a másik csapat elvihesse a gyíkot. 

29:00 Az Elder sárkány aktiválhatóvá válik

Ez egy kicsit érdekesebb téma, főleg az elmúlt időszak fényében. Mint az köztudott, az Elder Drake csak a játék 35. perce után jelenhet meg, és mivel két sárkány között 6 perc telik el, így 29:00 után tudjuk aktiválni az előző sárkány megölésével. Érdemes átgondolni, hogy milyen kontrollunk van a sárkány környékén. Ha biztosan el tudjuk hozni, érdemes minél többre rámenni, hogy később erősebb legyen rajtunk az Elder. Ha viszont annyira nem állunk jól ilyen téren, akkor lehet akár az időt is húzni. Arra mindenképpen figyeljünk, hogy bár az Elder Sárkány 35 perc után jelenhet meg, addig nem fog, míg az előző nem öljük meg. 

Ha siettetni akarjuk, akkor időzítsünk úgy, hogy pont 29:00 után haljon meg, ha viszont szeretnénk még egy elemit, akkor 29:00 előtt kell kivégezni. Sokan csak akkor értesülnek arról, hogy Elder Drake érkezett a pályára, mikor az már meghalt, köztük néha én is. Figyeljünk oda kicsit tudatosabban, főleg a változások óta, hiszen ez is stackelődik és egyre erősebb. Sokan többre tartják a Baront és sokszor igazuk is van, de nem szabad az ősi sárkányt sem lebecsülni.

Összességében tehát, nem árt ezekkel tisztában lenni és tudatosan gondolni rájuk a meccs közben. Néha nézzünk rá a játékidőre és gondoljuk végig, hogy milyen fontos pillanatok jöhetnek lassan a játékban, legyen az egy esetleges gank, egy mides érkezés, egy topos TP, a Rift Herald, vagy Baron megjelenése, rúnák aktivizálása, vagy éppen az Elder Drake előkészítése! Sok előnyhöz juttathatnak minket ezek az "apróságok".

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!