Két rég látott AP alapú tárgy tért vissza, de csak a Shureliát látjuk a profiknál

Két rég látott AP alapú tárgy tért vissza, de csak a Shureliát látjuk a profiknál

A Twin Shadows és a Shurelia's Reverie is már egy ideje újra elérhető, de valamilyen oknál fogva csak az egyiket használjuk igazán. Miért?

Sokan megörültek, mikor látták, hogy két régen látott ismerős tér vissza a játékba, a Shurelia's Reverie, valamint a Twin Shadows. A Shureliát még a harmadik szezonban, a 3.14-es patch-el távolították el, míg a Twin Shadows-t az ötödik szezon 5.22-es patch-ében.

Összehasonlítás

A 8.4-es patch megjelenésével azonban a Twin Shadow, a 8.6-os patch óta pedig a Shurelia is újra elérhető a játékon belül, igaz nem pontosan úgy, mint anno. Leginkább az egyes támogató tárgyak aktívjait hivatottak pótolni, gondolom itt a Frost Queen's Claim-re, valamint a Talisman of Ascensionre. Azok közül mindkettőt használták a játékosok helyzettől függően, de a visszatérést követően a profik egyértelműen inkább a Shurelia irányába hajlanak. A kérdés az, hogy miért? Miért tartják ennyivel többre az egyiket a másiknál?
Twin Shadows
Ahhoz, hogy ezt megértsük, meg kell vizsgálni kicsit közelebbről a két tárgy hasznosságának mibenlétét. A Twin Shadows inkább egy AP alapú támogató tárgy. Ez abból is látszik, hogy az aktívja utility-t ad a két szellemmel, az AP számok pedig középszerűek rajta, ennek köszönhetően az ára sem sokkal több egy sima támogató tárgynál. Tehát a Twin Shadows esetében a felhasználók között leginkább a támogatók eshetnek szóba, egy midesnek mindig lesznek hasznosabb és halálosabb tárgyak ennél.
Shurelya's Reverie
A Shurelia is inkább egy támogató jellegű tárgy, bár nem csak supportok használják, de nézzük is meg mit ad? Gazdagodunk 200 HP-val, ami minden esetben jól jön, 40 AP-val valamint 10% CDR-rel és passzívan 8% mozgási sebességgel. Emellett az aktívja nem csak nekünk, de a körülöttünk állóknak is 40% mozgási sebességet ad 3 másodpercre. Már a kapott hatások mellett is szinte egyértelmű, hogy a Shurelia mennyivel többet ér, ezen csak javít a tény, hogy míg a Twin Shadows 2400 aranyba kerül, addig a Shurelia csak 2100-ba, tehát egy nagyon költséghatékony tárgyról van szó. Ez az egyik oka annak, amiért a profik inkább ezt választják, az aranypazarlás nem fér bele egy tétmeccsbe.

Meta problémák


De nem ez az egyetlen ok, amiért a Shurelia felülmúlja a Twin Shadows-t. A meta sem kedvez a tárgynak, ugyanis jelenleg azok a supportok élveznek előnyt, akik könnyen védenek meg egy kulcsfontosságú célpontot, adott esetben pedig tudják követni az agressziót is. Olyanokra kell gondolni, mint Morgana, Thresh, Braum, Rakan, vagy Alistar. Ha végiggondoljuk őket, egyikük sem igazán fog a Twin Shadows irányába építkezni tárgyakkal, ezt maximum Morgana tehetné meg, de miért tenné, mikor vannak sokkal kedvezőbb tárgyak is számára, mint a már említett Shurelia, a Zhonya, vagy épp Redemption.

Mivel a Twin Shadows-nak semmilyen beépített defenzív statja nincs, szemben a Shurelia-val, ami AP tárgy létére olcsón ad HP-t is és az aktívja sokkal általánosabban és szélesebb körben használható. Mindaddig, amíg olyan tárgyak uralják a support metát, mint a Knight's Vow, Redemption, Locket of the Iron Solari, addig a Twin Shadows nehezen rúg labdába a szinte tiszta AP voltával. Tehát maga a tárgy annyira nem lenne rossz, főleg ennyi aranyért, de a mostani igényeket egyszerűen nem elégíti ki.

AP supportok LUL


Ebből következik egy másik gond a Twin Shadows-zal. Míg solo queue-ban, ott is főleg alacsonyabb eloban mókás lehet egy AP Lux support, vagy akár Vel'Koz, profi környezetben ez sosem működött igazán, talán leszámítva Brandet és Annie-t még anno, de utóbbit sem feltétlenül az AP mivolta miatt használták. Brand pedig jelenleg a közelében nem jár a profi metának, pedig ha valaki, akkor ő tudná hasznosítani a Twin Shadows-t.

Ha viszont solo que-t játszunk, sosem tudhatjuk, hogy mit várjunk a többiektől, hiszen ismeretlenekkel játszunk alapvetően. Éppen ezért kicsit véletlenszerű, hogy mire van szükség. Egyes meccseken olyan carry-ket kapunk, akik tudják a dolgukat, így nekünk tényleg csak támogatni kell őket, hogy biztonságban végezhessék a dolgukat. Máskor meg, nem tudják mi a feladatuk, vagy a saját, vagy az ellenfél tornyát ölelgetik állandóan, nem tudom melyik rosszabb. Az utóbbi esetekben nem rossz, ha van még egy carry jellegű emberke, itt jövünk mi a képbe az AP "supporttal". Ilyenkor valóban életképes a Twin Shadows, hiszen igazi glass cannon AP karakterré válunk, egész jó nyomkövetési készségekkel.

Ezek a dolgok viszont ideális esetben, egy értelmes játékkörnyezetben nem valósulnak meg. Nem a supportok dolga szó szerint carry-zni a meccset. Ez alatt nem azt kell érteni, hogy a support szerep fölösleges, csak azt, hogy a meccs végén nem neki kell a legtöbb sebzést kiosztania, különben bukta az egész. Ettől függetlenül lehet, hogy a midesünket úgy elverik, mint Faker Jensen Cassioját a tavaly előtti VB-n, de ezek szélsőséges esetek. A lényeg, hogy a profiknak nem kell attól félniük, hogy supportként nekik kell átvenni a carry pozíciót, ergo a Twin Shadows megvétele sem túl indokolt.

Összesítés

Elmondható tehát, hogy azért nem látunk és egy darabig nem is fogunk Twin Shadows-t a profi meccseken, mert egyszerűen nincs szüksége rá a supportoknak. Ettől még néha egy-egy őrültebb meccsen előfordulhat, a Gambit is újított párat az MSI színpadán, de egy meccstől még nem lesz meta. Amíg a Shurelia működését tekintve, csapat szinten ennyivel többet ad, mint a Twin Shadows, ráadásul mindezt olcsóbban, addig elég sovány az esély arra, hogy elfordulnának tőle a játékosok. Ettől függetlenül, ha törik és szakad, solo queue-ban még megmentheti a hátsónkat, ha supportként két nem túl tehetséges carry-t kell cipeljünk a hátunkon. Persze nem árt ehhez egy megfelelő karakter sem, de ha lehet, csak emiatt ne válasszatok Lux supportot minden meccsen; -higgyétek el, az esetek nagy részében jobban tudjátok segíteni az ADC-t egy tényleges supporttal.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések