Így kezdj el Neekozni! - build, tanácsok

Így kezdj el Neekozni! - build, tanácsok

Neeko mókás karakternek tűnhet –és az is–, de nem árt pár dolgot tudni róla, mielőtt belevágunk a kitanulásába.

Colorful mage, azaz színes mágus. Ez volt a Riot részéről az első utalás Neekora még több hónappal ezelőtt. Akkoriban még nem sok mindent lehetett tudni Neekoról; még a neve is titok volt, nem hogy a képességei. A 8.24-es frissítéssel azonban az élő szerverekre is megérkezett a kíváncsi kaméleon. Az utolsó tényleg új karakter több, mint fél évvel ezelőtt jelent meg Pyke személyében. Azóta csak reworköket kaptunk és egy igencsak őrült szezont. No de mi a helyzet Neekoval? Sikerült egy újabb egyedi vonásokkal rendelkező hőst alkotnia a Riot Games-nek, így minden bizonnyal sokan fognak szerencsét próbálni vele.

VIDEÓ: Szinte semmi nem állítja meg a Neeko ultit

De mennyi lehetőséget rejt magában a kaméleon?

Először tisztázzuk, hogy pontosan mire is képes. 

Képességek

A passzívjával (Inherent Glamour) képes egy szövetséges alakját felvenni. Amíg ezt a formát viseli, minden tekintetben ugyanúgy néz ki, mint a szövetséges, –legyen az életerő, mana, energia, statok, stb. Ennek a képességnek az ereje nem a konkrét számokban rejlik, sokkal inkább egy eszköz, hogy megfelelő átgondolás mellett túljárhassunk az ellenfél agyán. Elhitethetjük például a dzsungelesünknek álcázva magunkat, hogy épp topon szeretnénk egy ügyetlen ganket megpróbálni, mindeközben a ténylegesen dzsungeles már az alsó ösvényen vár az ellenfél agressziójára. Ugyanígy elhitethetjük, hogy egy rossz helyen álló ADC vagyunk, aki csak pár kósza minionhullámra pályázik, majd burstünkkel meglepjük az ellenfelünket. Fontos megjegyezni, hogy az álcát a hősökkel való harc és a képességek használata töri meg.

A Q már ennél egy egyszerűbb képesség, de ezzel is lehet trükközni. Egy magot dobunk az adott területre, ami berobban. Ha hőst talál, vagy megöl egy egységet, akkor robban még egyet, ez maximum kétszer következhet be és a második, illetve harmadik robbanásnak kisebb a sebzése. Ezt fogjuk a leggyakrabban használni, ezzel farmolunk és piszkáljuk az ellenfelet. Akkor használjuk jól, ha egyszerre farmolunk és sebezzük az ellenfelet. A legtöbb játékos ösztönösen is a minionok mögé helyezkedik, ezt ki lehet használni. Ha mindezt kombózzuk még az E-vel (Tangle-Barbs), ami leköti az ellenfelet, akkor maximalizálhatjuk a sebzést. Tekintve, hogy területi sebzést okoz, csapatharcokban nagyon fontos lesz a használata. Ha párosul mellénk némi területi CC, –mondjuk egy Alistar, vagy Zyra személyében–, akkor elég nagy károkat okozhatunk.

A W (Shapeshifter) két részből áll: egy passzív és egy aktít összetevővel. Előbbi minden harmadik alaptámadásunkat erősíti fel mágikus sebzéssel, illetve egy 20%-os mozgási sebességbónusszal egy másodpercen át. Az utóbbi pedig kicsit hasonlít egy LeBlanc klónhoz, csak ezt mi váltjuk ki. Fél másodpercre láthatatlanok leszünk, majd a kijelölt irányba elindul egy klónunk, mi pedig amerre szeretnénk. Mind a klón, mind mi 20%-os mozgási sebességbónuszt kapunk, ez pedig a szintekkel növekszik. Fontos hozzátenni, hogy a passzív az elsütött támadásokra vonatkozik, tehát nem kell ugyanazt a célpontot ütni végig. Ez a képesség ráadásul használható a passzív mellett, így átalakulva is megkettőzhetjük magunkat, ha pedig az adott szövetséges is a közelben van, akár hármat is láthat egy adott karakterből. Ez megint egy jó átverés lehet, bizonyos esetekben pedig –mint mondjuk egy Shaco ultit követően– akár négy bohóc is rohangálhat a pályán, sok sikert megtalálni az igazit.

Az E (Tangel-Barbs) egy fontos kezdeményező és előkészítő képességünk. Egy adott vonalban mindenkit lekötünk, az utolsó eltalált hős pedig egy kicsit tovább marad lekötve. Ha nem azonnal találjuk el ellenfelünket, hanem előtte két másik célponton is átmegy, akkor a mérete megnő és a lekötés még tovább tart, –ez csapatharcokban a háttérben álló carryknek elég kényelmetlen lehet. Ezzel tudjuk előkészíteni a Q-t, ráadásul az utolsó eltalált karakter majdnem addig van helyhez kötve, mint egy Morgana Q után. Legnagyobb erejét talán az adja, hogy ez a képesség mindent leköt, amit megérint, nincs maximális célpontszám. Ez is azt a megszokást tudja büntetni –főleg ösvénye minionok mögött–, hogy a legtöbben ösztönösen a minionok mögé bújva farmolnak. Csapatharcokban pedig egyértelmű, hogy miért erős eszköz.

Végezetül itt van az ulti, ami CC-t és rengeteg sebzést rejt magában. Két dolog is nagyon veszélyes benne, az egyik az 1,3-as AP ráta, a másik pedig, hogy szinte semmi nem szakítja meg, legyen az Zhonya, Bard ulti, de akár még egy Poppy ellökés. Ráadásul ezt elő lehet készíteni átalakult formában is, ilyenkor nem is látni az animációját, csak a robbanást. Kicsit olyan ez, mint egy Nunu ulti egy Amumu ultival megfűszerezve. Álcázhatjuk magunkat egy törékeny ADC-nek, aki véletlenül rossz helyre téved, de valójában kapunk egy pajzsot is és mire az ellenfél észbe kap, addigra már jó eséllyel úgyis késő.

Képességek terén nagy rejtély nincsen, a Q a legfontosabb képességünk a sebzés miatt, ezt követi az E, mivel az növeli a lekötés időtartamát, ez pedig megfordíthat harcokat is akár. Emiatt a W kerül utolsó helyre, de ott nem is annyira a mozgási sebesség a fontos, hanem a megtévesztés lehetősége, ahhoz pedig elég egy pont. Az ultit pedig mindig fejlesztjük, amikor tudjuk.

A következő oldalon a rúnákkal, tárgyakkal folytatjuk.

Rúnák


Rúnák terén Neeko szintén nem fog meglepetést okozni, legalábbis a mostani metában nem. Tekintve, hogy egy AP burst mágusról beszélünk, aki elég jól scale-el, mi mást választanánk neki, mint a Dark Harvestet. Elég könnyedén tudja ezt aktiválni E-Q kombójával, nem beszélve az erősített támadásokról. A Sudden Impact még több burstöt ad, amikor elhagyjuk a láthatatlanságot. 

Az Eyeball Collection tovább növeli a skálázódást, illetve ingyen AP-t ad, míg a Ravenous Hunter már egy jelző után is 4%-os gyógyulást biztosít képességekből, abból pedig sebzünk eleget. A másik oldalon pedig a Manaflow Bandet nem kell magyarázni mágusoknál a Transcendence fontos CDR-t biztosít. Statok terén pedig az első vonalon mindenképp a CDR-t ajánlanánk az adaptív AP helyett. Így csak a rúnákból 20% CDR-t kapunk, a Transcendence miatt pedig ha túllépnénk a 40%-ot akkor sincs baj. A 10% CDR, amit a statokból kapunk pedig 20 AP-t jelent, míg ellenkező esetben csak 10-et kapnánk.

Tárgyak

Kezdésnél nem fogjuk feltalálni a spanyol viaszt, egy Doran's Ringgel és két potival kezdjünk, a másik opció a Corrupting Potion, ha nehezebb ösvény elébe nézünk. A többi mágushoz hasonlóan a Luden itt is az első tárgy általában, Morello pedig a második. A játék későbbi szakaszában jöhet a szokásos Rabadon és Void Staff. AD orgyilkosok ellen a Zhonya szó szerint aranyat érhet, AP burst ellen a Banshee ajánlott, ha pedig nagyon beindulna az a bizonyos snowball hatás, akkor jöhet a Lich Bane is, hogy igazán gyorsan tüntessük el az embereket. Cipőben pedig egyértelműen a Sorcerers's Boots a nyerő, CDR-ünk lesz elég amúgy is. 

Ez a fenti a megszokott build, de van egy úgynevezett lassító változat is, ehhez Glacial Augmentet és Hextech GLP-800-at, valamint Twin Shadows-t használunk, –esetlegesen Rylai's is szóba jöhet, hogy kb elég ránézni a másikra és máris lassul. Hátránya, hogy a sebzésünk nem lesz annyira nagy.

Egy utolsó jó tanács. Először is ne csüggedjünk, ha nem tudjuk rögtön az elején kimaximalizálni a hasznosságát; kell egy kis idő, amíg ráérzünk, emellett a csapatot sem árt beavatni a tervekbe. Eleinte talán hasznosabb lehet barátokkal kipróbálni és folyamatos kommunikáció mellett kísérletezni.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!