Star Wars mint E-sport? Miért is ne?

Star Wars mint E-sport? Miért is ne?

Annyi Star Wars játék, mégis oly kevés e-sport kompatibilis. De vajon miért?

A 9. Csillagok háborúja film, vagyis a Skywalker kora a nyakunkon van (december 18.), ezért elmélkedtünk el azon, hogy milyen lehetőségek rejlettek, vagy rejlenek jelenleg is Star Wars játékokban. Ahhoz, hogy egy videojáték kompetitív legyen meg kell feleljen néhány alapvető kritériumnak. Szigorúan véve mi két olyan játékot találtunk, aminek lehet jövője, illetve van múltja, mint e-sport.

E-sport kritériumok

  1. Rangrendszer, ami tartalmaz részletes statisztikákat.
  2. Versengő mód, amiben egy letisztultabb játékmenetet láthatunk.
  3. Közvetlen, játékon belüli kommunikációs rendszer (írásban, és voice chaten).
  4. Stabil szerverek.
  5. Folyamatos frissítések, balanszírozások.
  6. E-sport orientált felfogás és célok a fejlesztők és a forgalmazók részéről.

Habár a Star Wars Jedi: Fallen Order egy kiváló játék, rögtön kiesik, hiszen nincs multiplayer része. A Dice és az EA "üdvöskéje", vagyis a Battlefront 2 viszont már megér egy misét.

Battlefront 2 mint e-sport?

A több mint 2 éves játék rengeteg pozitív dolgot vonultatott fel az elmúlt időszakban, amire nagy szükségük volt, ugyanis eléggé hányatott sorsa volt ezidáig. Elkezdtek foglalkozni a közösség akaratával, amit a frissítések visszacsatolnak. Ugyanakkor jól látszik, hogy egyelőre nincs az e-sport mód bevezetése a prioritások között, habár igen sokan szeretnék azt. Jelenleg nem tartalmaz rangrendszert, és a statisztikák sem eléggé sokoldalúak. A szerverek stabilak, folyamatosan balanszírozzák a játékot, is kommunikálhatunk is egymással ingame. Tehát, az alapok le vannak fektetve, de egyelőre nincs terítéken az versengő mód bevezetése, ami természetesen 2020-ban még megváltozhat. Tekintve, hogy a Battlefield 1-ben már van tapasztalata a fejlesztőnek, nem tűnik lehetetlennek, hogy egyszer a Battlefront 2 kilépjen az e-sport piacára.

Jedi Knight III: Jedi Academy

Habár történet mesélésben a második rész, a Jedi Outcast volt erősebb, multiplayerben mégis a Jedi Academy lépett előre. A Jedi Knight II-ben lefektetett fénykard párbajok alapjait a harmadik részre sikerült bővíteni, fejleszteni, amiért sokan mai napig a legjobb fénykard párbajokat tulajdonítják ennek a játéknak. 2003-as megjelenésről beszélünk, ezért sok tekintetben elmarad a kor kívánalmaitól, de bárki játszott vele valaha, vagy nézett róla videót, azonnal látja, hogy a fénykard csatája jól kidolgozott, sőt tulajdonképpen minden megvan ahhoz, hogy összemérhető legyen a játékosok tudása.

Különböző fénykard használati stílusok közül válogathatunk, de az biztos, hogy legtöbben egykezes, erős (strong) csapásokkal küzdenek. Ez az úgynevezett meta, vagyis a leghasznosabb, legeredményesebb játékstílus. 

A fejlesztés már régóta a közösség kezében van, így leginkább karakter design, és új történetek kerültek napvilágra. Ugyanakkor, versengő módban, stabil szervereken mai napig összemérik a tudásukat a világ legjobb fénykard forgatói.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!