20 éves minden idők egyik legnépszerűbb RPG-je, a Diablo II

20 éves minden idők egyik legnépszerűbb RPG-je, a Diablo II

Minden gamer számára megkerülhetetlen alkotás a Diablo sorozat második epizódja.

Ha az utca emberét megkérdezi egy riporter, hogy mi jut eszébe arról a kifejezésről, hogy RPG, akkor elég nagy valószínűséggel ott lesz az említett címek listjáán a Diablo II, a Blizzard valaha volt egyik legnagyszerűbb videójátéka. A hack-and-slash programok között abszolút a legjobbak között szerepel, de több alkalommal is képes volt az all-time listákra is felkerülni. Ez nem véletlen, ugyanis a single- és multiplayer részeket is képes volt tovább finomítani a Blizzard North csapata, ami nem volt kis szó a Diablo első részének fényében. 2000. június 29-én, azaz pontosan 20 évvel ezelőtt jelent meg Microsoft Windows operációs rendszerekre a Diablo II Észak-Amerikában, majd egy napra rá Európában is. A 20. évfordulós ünnepségre Ti is kaptatok egy virtuális meghívót, Deckard Chain és Mephisto között még van is szabad hely, foglaljatok helyet bátran!

A Diablo II fejlesztési munkálatai 1996-ben kezdődtek meg, 1997-ben érkezett a nagy bejelentés a Blizzardtól, hogy 1998 első negyedévében piacra is dobják a Diablo számozott folytatását. Ahogy azt már megszokhattátok a Blizzardtól, az előzetesen tervbe vett megjelenési dátumból nem lett semmi. Az Erich Schaefer által vezetett projekt munkálatait teljesen az alapokról kellett kezdeni, az első rész eredeti programkódjából mindössze 1%-ot tartottak meg a fejlesztők. Nem véstek kőbe semmit a munkák során, szabad kezet kaptak a Blizzard North alkalmazottjai, hogy valami egészen elképesztő, kreatív dolog kerüljön az asztalra. Bár megcsúsztak a játékkal, a kritikusok és gamerek visszajelzései alapján ez a háttérbe szorult.

A Diablo 2 a megjelenése napján 184 000 példányban kelt el, két héttel később már az 1 milliót is átlépte ez a szám. Nem véletlen, hogy bekerült a Guinness Világrekordok könyvébe, mint a játék, ami a leggyorsabban elérte a milliós értékesítési határt. A hatalmas hype mellett az elsöprően pozitív értékelések is elárasztották a gamer újságokat és honlapokat. A Blizzard elképesztően magasra tette a lécet, amit aztán tovább emelt a Lord of Destruction kiegészítővel. Új act, új karakterek és még több loot érkezett a 2001-es "DLC"-vel, amiben Baal várta főellenségként a játékosokat.

20. évfordulós Diablo 2 érdekességek, amelyekről még lehet, hogy Ti sem tudtatok:

  • A Time magazin "50 legjobb videójáték valaha" listjáján a 21. helyet kaparintotta meg, a Game Informer "Top 100 RPG All-Time" mezőnyében az illusztris 8. helyre került a Dio 2
  • Matt Uelmen komponálta az epikus dallamokat, amelyek az ambient industrial és experimental stílusjegyeket hordozzák magukon
  • A Diablo II: Lord of Destruction szintén világrekordot döntött. Ez volt a valaha volt leggyorsabban, legnagyobb példányszámban értékesített videójáték-kiegészítő
  • Az amazonok a Twin Seas szigeteiről származnak, a paladinok Zakarum templomából
  • Nem jelenti be a Blizzard a Diablo 2: Remastered kiadást az évforduló napján, a hivatalos cáfolatot a community manager osztotta meg a csalódott rajongókkal
Diablo 2: Resurrected to be announced on Diablo 2's 20th year anniversary, June 29! from r/Diablo
  • A Heroes of the Storm két karaktere, Cassia és Xul, a Diablo univerzumából ismerős Amazon és Necromancer 
  • Liana Young kölcsönözte a Sorceress hangját, Jessica Starus az Amazonét, Michael McConnohie a Necromancerét, David Thomas a Barbrianét, Larry B. Scott a Paladinét
  • Kurast városát az elveszett maya civilizáció inspirálta
  • 2008-ban jelentette a Blizzard a Diablo III-at, de csak 2012. május 15-én jelent meg a számozott folytatás

A következő oldalon az Esport1.hu egyik alapítójának, Hodinak a személyes élményeit olvashatjátok!

Emlékszem még, középiskolás koromban, még a nagy WoW őrület előtt, a haverokkal a csapból is Diablo II folyt: ki hányas szinten van, kinek mi esett Baal runból, mi a tökéletes Amulet craft titka és hogy vajon a játékban hol a legnagyobb az esély arra, hogy a hőn áhított high rúnákat beszerezzük. És akkor még a kereskedésről nem is beszéltünk: hány istet érhet most vajon ez vagy az?

Sokat köszönhetek a Diablo II-nek. Mikor foci közben eltörtem a csuklómat és otthon ültem begipszelt kézzel, azt mondta a doki, hogy mozgassam az ujjaimat rendszeresen, az gyorsítja a prognosztizált 6-8 hetes gyógyulást. Én meg fogtam, beültem a gép elé, és éjt nappallá téve csapattam a Hammer paladinommal a Baal runokat (94-es szintig mentem fel, de már az is rettenetesen sok idő volt). Meg is gyógyult a kezem 4 hét alatt.

Egyébként a mai napig vannak még aktív játékosok online. Igaz, a runok 95%-a már botokkal pörög, de ha néhányan összeálltok, nagyon élvezetes tud lenni még most is a játék. A grafikától ne várjatok csodát, de hát nem is ezért szerettük a D2-t. A folyamatos izgalom, hogy vajon most milyen tárgy vagy rúna fog esni, az Uber Tristram runok, és persze a PvP adta igazán a Diablo II esszenciáját. Pro tip: még mindig a Cold Sorcival érdemes elindulni és addig farmolni, amíg egy Enigmára való össze nem jön. Utána jöhet már bármi.

Ha keresgéltek a YouTube-on vagy a Twitchen, még mindig találni D2 streamereket, a legismertebb talán MrLlamaSC, aki főleg speedrunokkal kísérletezik. Ha pedig tudni akarjátok, milyen érzés Hardcore módon, Hellen, Summon Necroval Anciknál meghalni, nos, ilyen.

Nektek milyen élményetek van a Diablo II-vel kapcsolatban? 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Neked melyik class volt a kedvenced?

  • 50 %
  • 10 %
  • 20 %
  • 20 %
  • 0 %