A GosuGamers-es kollégák elindítottak egy szériát, amiben bemutatják a játékban fellelhető pálya levágásokat különböző hősökkel (már amelyikkel lehetséges). A veteránok számára ezek a rövidítések már ismertek lehetnek, de akár egy emlékeztetőnek is jó lehet, az újabb játékosok számára pedig egy fejlődési lehetőség, hogy minél jobban megtanulják a pályákat és könnyű előnyt szerezhessenek az ellenféllel szemben!
Ahogy azt már feljebb említettem, nem minden karakterrel lehet ezeket a levágásokat véghezvinni, de ha tisztába vagyunk velük, az megadhatja azt a pluszt, amivel meglephetjük az ellenfelünket, ez pedig könnyű ölésekhez és akár gyors győzelemhez is vezethet. Egy általános lista azokról a karakterekről, akikkel általában megcsinálhatjuk ezeket a levágásokat, hiszen olyan mozgást befolyásoló aktív vagy passzív képességekkel bírnak (ugrás, mászás, repülés), mely alkalmassá teszi őket a rövidítésekre:
- Pharah
- Lúcio
- Junkrat
- Winston
- Reaper
- Genji
- D.Va
- Widowmaker
Szokatlanabb megoldásokat is ismerünk például Mei, Soldier 76 és Zarya vonatkozásában, ezeket a videóban a nehezebb trükkök között találjátok majd!:
Miután végignéztétek a videót, lássuk, milyen előnyei is vannak ezeknek a levágásoknak.
Volskaya 1: Tó fölötti rövidítés az A ponthoz
Ez a kerülő talán a legtipikusabb. Kikerülhetitek a fő útvonalat és hátulról tudjátok megközelíteni az A pontot. Mivel általában mindenki a boltív alatt szokott védeni, ti balra fordultok és megpróbáljátok hátba támadni az ellenfelet, általában erre a kerülőre maximum egy, vagy esetenként senki nem szokott figyelni. Amire talán érdemes figyelni, ha átkelés előtt láttok egy Mei-t, akkor inkább ne válasszátok azt az útvonalat, mert egy fallal, könnyen a tóban végezhetitek, de figyelni kell Junkrat csapdáira és a taszításra alkalmas képességekre is!
Volskaya 2: Tó fölötti rövidítés a B ponthoz
Mikor már B pontot ostromoljátok, a fő útvonal helyett választhatjátok a jobbról kerülést is. Ezen a levágáson több dolog is történhet. Ha szimplán tovább indulunk egyenesen, akkor az ellenfél spawn-ja felé jutunk, ahol akár bevárhatjuk az újonnan éledt ellenfeleket és visszaszoríthatjuk őket vagy egy nagyobb kerülőt tehetünk a B pont felé. Második eset, amikor közvetlenül veszünk egy balkanyart, ahol egy beugró van. Itt szoktak általában az off supportok és a Mercy-k állni egy esetleges Play of the Game élesztésre, az ő kiiktatásuk esetenként kulcsfontosságú lehet. Az utolsó eset pedig, hogy felmegyünk a lépcsőn, amivel az ellenfelek fölé kerülhetünk. Ennél a levágásnál érdemes vigyázni az esetleges Torbjörn turretekre és Symmetra sentry-kre, mert ezek könnyen megállíthatják az átkelésünket.
Volskaya 3: Gyári rövidítés B ponthoz
B pontra már így is elég sok útvonalon be lehet jutni, ez csak egy plusz érdekesség. Ha támadóként igyekszünk éppen elfoglalni a B pontot, akkor ez a Főbejáraton kívül, annak bal oldalán lesz található. Ez egy olyan rész egyébként is, amit aktívan nem figyel a védő csapat, így a bejutás feltétele csak az ügyesség, a lehetséges előny viszont felbecsülhetetlen.