Minden évben nagy patchek jönnek a világbajnokság előtt. Ezek legtöbbször nem érintik a játék alapjait, de idén a Riot Games a szokásosnál sokkal nagyobb és mélyebb változtatásokat tervez.
Minden évben nagy patchek jönnek a világbajnokság előtt. Ezek legtöbbször nem érintik a játék alapjait, de idén a Riot Games a szokásosnál sokkal nagyobb és mélyebb változtatásokat tervez.
Változások hada
Egy tegnap megjelent posztban sikerült bemutatni nagy vonalakban azt a patchet, amin az egyes régiók rájátszásai és végsősoron a világbajnokság is játszódni fog. A változások a pálya egészét érintik alapvető szinten, erre még valószínűleg rá fog jönni Worlds előtt az Assassin class update.
Az emlegetett változások egy fő témát boncolgatnak: a Riot nem szereti a laneswapeket, mert nézői szemmel - hacsak nem ismeri a játékot igen magas szinten az ember - meglehetősen unalmasak tudnak lenni. Elsőként nézzük át, hogy mik a konkrét változások, utána felvázolom a véleményem erről a (szomorú) tervről.
Az első nagy dolog az, hogy tornyoknál is beköszönt a "first blood" jelenség. A játékban megölt első torony összesen 400 aranyat ad a csapatnak (275 lokálisan, 25 globálisan). Változott a torony AI, jobban védi majd a szövetséges karaktereket - erről még nem tudni pontosan mit jelent, valószínűleg nem marad majd a turret aggro egy emberen, megnehezítve ezzel a több fős dive-okat, ahol egy embert lőtt a torony 3-4 másodpercig, amíg a többiek kivégezték szerencsétlen botlanet.
A tornyok védettségét levitték az első hét percről öt percre, de 35% helyett 50%-kal kevesebb sebzést kapnak ilyenkor, illetve a tornyok élete is megemelkedett 3300-ról 3500-ra. Fontos, hogy ez a változás az alsó ösvény tornyait nem érinti, sőt, arról teljes egészében leesett ez a védelem, vagyis most már ilyen értelemben is aszimmetrikus lett a pálya.
Nagy változás történt még a cannon minionok megjelenésénél is. Eddig ezek minden 3. minion hullámnál jelentek meg, ezt változtatták meg. A pályán egyszerre csak egy ilyen egység lesz, ami először az alsó ösvényen jelenik meg a 3. hullámnál, utána középen a 4. hullámnál, majd a felső ösvényen az 5. hullámnál. Utána ez ismétlődik, vagyis marad az, hogy minden harmadikra jön egy, de a pályán nem egyszerre jelennek meg. 35 perc után a régi rendszer áll vissza, vagyis minden ösvényen megjelennek a kis tankok.
Kompetitív komplikációk
Most, hogy átrágtuk a változásokat, nézzük meg, hogy mégis milyen hatásaik lehetnek a professzionális szinten és ez mit jelenthet a jövőre nézve.
A laneswap mint stratégiai lépés nézőként tényleg nem a legérdekesebb dolog, sokan szokták támadni azzal, hogy a csapatok egy begyakorolt koreográfia szerint csinálják a dolgukat, így a meccs "első tíz percének nincs is értelme". Ez persze nem igaz, rengeteg apró csavart lehet rakni az ösvénycserék menetébe, amivel nagyon-nagyon csúnyán ki lehet tolni az ellenféllel.
Alapvetően a csapatok két okból cserélnek ösvényt: nem jók az alsó ösvényre választott hősök 2v2 helyzetben (de ettől még később azok lehetnek, sőt. Pl.: az ember nem választ egy Sivir - Braum párost egy Caitlyn - Karma ellen, annak ellenére hogy egy 25 perc körüli teamfight esetén felmossa velük a padlót), vagy nem jó a felső ösvény 1v1-ben. Azzal, hogy elcserélik az ösvényeket, esetlegesen lemondanak az első sárkányról vagy az első rift heraldról, de olyan stratégiákat hajthatnak végre, olyan csapatokat rakhatnak össze, amiket standard ösvények mellett nem lehetne, mert azok a 2v2 és 1v1 helyzeteket nem viselnék jól, ezeket a karaktereket így tudják menekíteni.
Most, hogy a laneswap egyre büntethetőbb lesz valószínűleg erősen le fog esni a játszott karakterek száma, azok maradnak majd meg a leves tetején, akik erősek lanen és erősek csapatharcok terén is. Ez persze annyira nem jó, hiszen a LoL általában amúgy is egy elég beszűkült karakterkészlettel dolgozik a versenyein, pláne más mobákkal összehasonlítva (példának okáért a legutóbbi Dota 2 majoron gyakorlatilag az összes karaktert játszották - el tudjuk ezt képzelni a LoL világbajnokságon?), ami így majd tovább csökken
A dologban a jó hír az, hogy akciódúsabb meccseink lesznek valószínűleg, és azok a csapatok fognak jobban szerepelni akik úgy általában erősebb játékosokkal rendelkeznek (hoppá, lehet hogy FORG1VEN így tér majd vissza?), az "okosabb" de egyenként gyengébb csapatokat bünteti így a patch. Egy gyors pillantást vetve a régiókra ez a trend idén annyira nem jellemző, a legjobb csapatok jórészt erősebb játékosokkal is rendelkeznek minden régióban, az egyetlen akire hirtelen gondolni tudok az a CLG csapata, aki ezzel kicsit a rövidebbet húzza. Fontos azonban észben tartani, hogy a laneswap nem halott, csak rizikósabb, akik ebben eddig jók voltak azok jó eséllyel fognak rá találni új megoldásokat is a nehézségek ellenére.
A kicsit rosszabb hír az, hogy a kiadó ezt ismét a rájátszások és a világbajnokság előtt lépi meg. Ezzel szimplán annyi a probléma, hogy gyakorlatilag egy új játékot fog játszani mindenki, és lehet, hogy hiába szerzett meg egy csapat egy top 1-2-3-4 helyet egy régióban, az új meta miatt teljesen másképp kell majd játszania, ami egyszerűen torzíthatja az eredményeket. A csapatok hiába értek el valamit az elmúlt 1,5-2 hónapban a rendes szezonban, ha nem ugyanabban a játékban tesztelik őket a rájátszások során.
A tervezett patch szerencsére még nincs kőbe vésve, apróbb változások még bőven lehetnek. Remélhetőleg a Riot megtartja az ösvénycseréket, mint lehetséges alternatívát és nem próbálja meg kézivezérelni a metát csak azért, hogy a nézőknek jobb legyen (annak ellenére, hogy ez is fontos szempont persze).