Összeállt a Nemzetközi Esport Szövetség és az internetes óriás: az eredmény egy vastag pénz pumpa az esportba.
A Fülöp-szigetek Esport szervezetének ernyője, a Nemzetközi Esport Szövetség (IeSF) kedden jelentette be, hogy összeállt Kína és a világ egyik legnagyobb internetes óriásával, az Alibaba Sports Grouppal (ASG). Az együttműködés leginkább azért jöhetett létre, hogy az esportokat nemzetközileg is elismerjék a nagyobb sport szervezetek, eredményeképpen pedig az Alibaba 150 millió dollárt fektet az esportok legitimalizálásába.
Az Alibaba és az esport nem először kerül egy mondatba idén: az év első felében a cég maga jelentette be, hogy elindít egy több játékból álló esport bajnokságot, a World Electronic Sports Games-t nem mellékesen pedig ledobtak egy 5,5 millió dolláros pénzeszsákot nyereményalapnak, ezzel a TI után az ő versenyük lesz a 2. legjobban fizető esport verseny.
Az ASG CEO-ja, Zhang Dazhong elmondta, az együttműködés legfontosabb célja, hogy az esport egy életmód legyen.
"Mint a leginkább irányadó, hivatalos nemzetközi esport szervezet, az IeSF elkötelezetten népszerűsíti az esportot a mainstreambem, ideértve az Ötkarikák Játékok programjába való bekerülést, ami illeszkedik a mi elképzeléseinkbe is. Büszkék vagyunk arra, hogy globális partnerként hosszú távon együttműködhetünk az IeSF-el. Hiszem, hogy a két fél kölcsönösen tudja népszerűsíteni és fejleszteni a nemzetközi esport ipart"
Az Alibaba-nak és az IeSF-nek három nagy közös célja van: Versenyek szervezése profik és amatőrök számára; globálisan elismertté tenni az esportot és egy új nézői élményt kialakítani a rajongóknak és még nem rajongóknak egyaránt.
"Ez egy óriási lépés az IeSF számára és reméljük, hogy az Alibabával együttműködve maximálisan fel tudjuk használni egymás erősségeit. Úgy vélem, hogy az esport stadionok trendi hellyé válhatnak a jövőben a fiatalok körében. Az IeSF minden eszközével azon lesz, hogy támogassa az esport rajongókat szerte a világon, immáron az Alisportsszal együttműködve." - mondta Byung Hun Jun, az IeSF elnöke.