A kétszeres MondoGames bajnok folytatja kutatását a legújabb kiegészítő titkai között, újabb kasztok terítéken!
A 25-szörös Legend, kétszeres MondoGames győztes Salastro közismert szereplő a hazai Hearthstone életben: kommentátorként, streamerként és játékosként is találkozhattok vele. Öt kaszt lapjait már pellengére állította, ezúttal a hátramaradt kaszlapokról libbenti fel a fátylat, ahol minden HS tapasztalatát, jóindulatát beleadta, hogy jó fényben tüntesse fel az új kártyákat. Hasonlóan az előző részhez, ez most sem minden esetben sikerült neki.
Spoiler lapok és használhatatlan vackok, vagyis ezekkel a lapokkal vár minket Medivh bulija:
Pontozási rendszer:
- 1-4: Gyenge, játszhatatlan vagy közel játszhatatlan lapok.
- 5-7: Közepes erősségű, játszható lapok
- 8-9: Erős, prémium papírok
- 10: Broken kártyák
Rogue kártyák:
Swashburglar (4,5): Nem rossz kis móka lap pl. Reno rogueba, alap kártya a maniszfesztálódni látszó COC (Card from your Opponent Class) tempo rogueba. Ez a pakli valószínűleg nem fogja megállni a helyét a metában, de egy funolásra alkalmas Tier 3-4 pakli kiunéz belőle. Arénában így elsőre közepesnek tűnik.
Deadly Fork (2): A képességéből kapott fegyver 3 manába kerül, és ezzel ez a lap az egész jóból máris a borzalmas szintre süllyedt. Arénában is gyenge.
Ethereal Peddler (4,5): 3 lappal kombózik jelenleg: Swashburglar, Undercity Huckster és Burgle. Ha curve-ön ki tudjuk játszani úgy, hogy a képessége is kisül igen erős 5 drop (talán az egyik legjobb a játékban), ha képesség nélkül jön, akkor is megüti a közepes szintet (5 mana 5/6 azért nem rossz). Nem valósínű, hogy a COC Rouge felnő a metához, de ha igen, ez a lap nagyon erős alap lapja lesz. Arénában erős pick (képesség nélkül is!).
Shaman kártyák:
Maelstorm portal (2): Ennél a lapnál sokkal jobb tömegirtásai vannak a shamannak. Nem tudok mást mondani, ez a lap borzalmas és használhatatlan.
Wicked Witchdoctor (4): Ez a doki gyorsan ingyenessé teheti a Thing from Below-unkat, de a 4 mana 3 / 4 igen gyenge stat. Midrange shamanba tudnám elképzelni ezt a lapot, Thunder Bluff Valiant-tal megfűszerezve, de egyrészt nem tudom, hogyan lehetne beszorítani a pakliba, továbbá nem változtatna a deck összképén. Arénában kifejezetten gyenge.
Spirit Claws (2): Egy olcsó fegyver általában arra jó, hogy kezelni tudjuk az ellenfél early game-jét. Na a karom ezt pont nem tudja. Mivel csak akkor kap sebzést, ha van spell damage képességgel rendelkező lényünk (ami lehet a totem, Bloodmage Thalnos vagy Azure drake), a játék elején 1/3 fegyver lesz belőle szinte mindig. Ebből az okfejtésből kifolyólag ez a lap játszhatatlan. Arénában úgyszintén kuka.
Warlock kártyák:
Silverware Golem(3): Több kérdést is felvet ez a lap. Egyrészt azt, hogy a discard warlock életképes lesz-e valaha, másrészt azt is, hogy ha igen, kellenek-e bele ilyen lények. Kissé végletes ez a kártya, képes megvalósítani az álomkezdést (1. kör Coin=>Succubus=>Silverware Golem ingyen), de lehet egy borzalmasan kijátszhatatlan lap is a kezünkben, ami mellől eldobáltunk minden mást. Személy szerint úgy látom ez a lap még akkor sem lesz igazán jó, ha a discard warlock felkerül a meta paklik közé. Arénában is gyenge pick.
Kara Kazham (4): Erről a lapról sok vitát hallottam már, befér-e Zoo-ba vagy sem alapon. Legtöbbször a Forbidden Ritual-hoz szoktál hasonlítani, mert valóban az 5. körben ez a lap jobb. A probléma az, hogy a Ritual ereje a flexibilitásában rejlik, bármikor bármennyi manáért kijátszhatjuk és ez hatalmasat dob a kártyán, ezzel szemben a Kara Kazham fixen 5 mana és a költségéhez képest nem csinál túl nagy dolgot. Nem hiszem, hogy ez a lap játszható. Ezzel szemben arénában egy erős picknek tartom, ott az 5. kör 6/6 stat jónak számít, még akkor is, ha 3 lényre osztva kapjuk meg.
Malchezaar’s Imp (5): Ezt a lapot a Silverware Golemmel ellentétben játszhatónak tartom. Egy 1 manás korrekt stattal rendelkező démon, amely attól függetlenül hasznos képességgel bír, hogy milyen discard lapot játszunk ki és mit dobunk neki. A következő kártyákkal kellemes kombinációt alkot: Soulfire, Darkshire Libarian, Succubus, Doomguard és kissé elvetemült példának a Dark Bargain-t is megemlíteném. Arénában nagyon gyenge pick, nagyon ritkán tudjuk majd bármivel kombózni.
Warrior kártyák:
Protect the King! (3): Ennek a lapnak az egyetlen látszólagosan értelmes felhasználási módja, hogy Bolster-rel kombózva csinálunk 3/3 tauntokat az ellenfél boardjának megfelelő mennyiségben. Egy 2 lapos kombótól sokkal erősebb hatást várunk, ez a lap egy gyengített Unleash the Hounds, szinte kizártnak tartom, hogy játszható lesz. Arénában úgyszintén gyenge.
Fool’s Bane (7): Ez a fegyver játszható és szépen mutatja azt a mechanikát, amelyet a Doomhammernek kellene képviselnie. Egyetlen szépséghibája, hogy bár a képessége nagyon erős, a sebzése elég kicsi. Azokkal a lényekkel van alapvetően problémánk warriorként, amiket nem tudunk leütni Fiery War Axe-szal, ezt anno gyönyörűen kezelte a Deathbite. Ez a fegyver hellyel-közzel hasonlót csinál, mint a nagy előd, bár többször nem szeretünk ráütni ugyanarra a lényre, mert brutálisan sok életbe kerül. Viszont tetszetős az a kombó, hogy egy Ghoul vagy egyéb whirlwind hatású kártya kijátszása után leüthetünk vele akár 3-4 lényt is. Arénában úgyszintén jó kártya lesz, várhatóan hatalmas lapelőnyt termel.
Ironforge Portal (3): Alig van jó 4 drop jelenleg a játékban, ebből kifolyólag ez a lap eléggé gyenge. Plusz armor forrás, ami pozitívum, illetve minden varázslat, ami boardot termel erősödött Yogg-Saron-nak köszönhetően. Ennek ellenére nem hiszem, hogy bárki játszani fog vele a kezdeti káosz leülése után, és Arénában sem tűnik jónak, a közepes aljára titulálnám így elsőre.
A kasztspecifikus lapok után egy kis pihenő, a következő részben a szélesebb körben használható neutral kártyákról olvashattok!