A kasztlapok után jönnek végre a Neutral kártyák és a Legendary-k, majd kétszeres MondoGames bajnokunk levonja a végső következtetést is a kiegről!
A 25-szörös Legend, kétszeres MondoGames győztes Salastro közismert szereplő a hazai Hearthstone életben: kommentátorként, streamerként és játékosként is találkozhattok vele. Elsőként öt kaszt lapjait állította pellengére, ezúttal pedig a hátramaradt kasztlapokat vette sorra, de itt sem lett sokkal jobb a helyzet. Úgy tűnik azonban, nem reménytelen a kieg, a neutral lapok és a várva várt Legendek talán izgalmassá tehetik a metát!
Pontozási rendszer:
- 1-4: Gyenge, játszhatatlan vagy közel játszhatatlan lapok.
- 5-7: Közepes erősségű, játszható lapok
- 8-9: Erős, prémium papírok
- 10: Broken kártyák
Neutral kártyák:
Medivh, the Guardian (4,5): A kiegészítő egyik legérdekesebb kártyája, amely lehetővé teszi, hogy minden class-nak fegyvere legyen. Bár ezt már Blingtron barátunk is tudta, Medivh egy kicsit jobb eresztés. A lény statjai illetve a fegyver képessége is korrekt, warlocknak, magenek, priestnek erős lategame kiegészítés lehet, portalokkal kombózva pedig extrán csábító. A lap problémája saját lassúsága, hiszen jó ideje nagyon agresszív meta van, a lategame szerepe a power turn és meccsfordítás helyett a finish lett. Amíg a meta nem lassul le, ez a lap játszhatatlan. Viszont ha lelassul, akkor egy erős kontroll late game kártyát kaptunk a próféta személyében. Arénában általában kevés- és még annál is kevesebb drága varázslattal játszunk, pakli függő, hogy mennyire használható, sokszor csak egy 8 mana 7/7 lény lesz, ami nem túl izgató.
The Curator (8,5): Személyes véleményem szerint az öreg Curator a kiegészítő három legjobb lapjának egyike. Leginkább az Ancient of Lore nerf előtti verziójához hasonlítanám. 7 mana 4/6 taunt, ami statra jobb, mint a Lore, persze a laphúzása gyengébb, mert csak specifikus lapokat tudunk húzni vele, viszont esetenként akár hármat is! A kételkedők kedvéért lássuk, milyen lapokat húzhatunk ezzel a lénnyel, bebizonyítom, mennyire széles körben használható:
- Dragon: A paklik túlnyomó többsége játszik Azure Drake-kel, de több pakli is játszik Twillight Guardian-t, Chillmawt, Onyxiat, Deathwinget vagy bármelyik lategame sárkányt illetve a későbbiekben a Book Wyrm is előbújhat majd a pakliból a Curator segítségével.
- Beast: A beastek már jóval kevésbé széles körben használt lények, mint a sárkányok, de azért itt is akad pár, ami több pakliban is szerephez juthat. Ezek pl.: a Stampeding Kodo, Stranglethorn Tiger, vagy a jócskán megfakult Ironbeak Owl. Kisebb társaik is szerephez juthatnak, mondjuk a Huge Toad és a Jeweled Scarab képében és a class specifikus beastekkel, mint a Highmane, vagy Fierce Monkey is nagyot szakíthatunk.
- Murloc: A laphúzás ezen része lesz talán a legkevesebbszer hasznos, de ha a Curator 2 lapot húzat már nagyon korrekt. Ha pedig extraként a kezünkbe varázsol egy Corrupted Seert, Murloc Knight-ot, Coldlight Oraclet, vgy Sir Finley-t, az már csak grátisz.
Prince Malchezaar (4): Alapvetően azért nem játszunk sok lategame kártyával, mert félünk a játék elején behúzni őket. Már jó ideje nagyon agresszív, teljesen managörbére élezett metát élünk, 1-2 kijátszhatatlan lap a kezünkben sokszor instant vereséget jelent. A lap nagy gyengesége, hogy nem kijátszásakor csinálja a képességét, hanem a játék elején, így már a játék elejétől kezdve húzhatjuk a teljesen haszontalan vagy túl drága legendary lényeket. Ez a lap mérföldekkel gyengébb, mint az Elise. Arénában is veszélyes, ha nincs tökéletes curve nálunk, de talán ott jó picknek mondható hercegünk, egy sok leszedéssel rendelkező pakliba.
Barnes (8): A Top 3 egy újabb szereplője következik. Stat szempontból 4 mana 3/4 és egy 1/1 kezdetnek jó. Ami tetszetőssé teszi a lapot, az a nagy mennyiségű kombó lehetőség, amit magában hordoz. Elsősorban deathrattle rogue paklikba tudom elképzelni, és felsorolni is nehéz, mennyi lénnyel tűnik erősnek. Körülbelül az összes deathrattle képességes lény, Ragnaros, Ysera (ha egyszer valahogy visszakerül a metába) és még sorolhatnánk. Hátránya, hogy túlságosan random, és könnyen előfordulhat, hogy egy képesség nélküli kislényt kapunk az asztalra. Ennek ellenére úgy gondolom a megfelelő paklikban nagyon jónak ígérkezik ez a kártya, őt kifejezetten várom! Arénában nem nagy szám, de korrekt lény. A negyedik körös „Yeti” nem rossz, ha pedig sikerül összemákolnunk egy hasznos képességet, hirtelen nagyon jól is állhatunk.
Moroes (1): Ez a lap borzalmas. Egyszerűen elemezni sincs mit rajta, vicc kategória.
Arcane Giant (4,5): A mágiahasználók is megkapták saját óriásukat. Nem hiszem, hogy sok pakliba használni fogják, mert túl sok varázslatot kellene hozzá kijátszani (7-8), hogy olcsónak számítson. Ekkora spell mennyiséget jelenleg csak a ramp-Yogg druid, a tempo mage és a controll shaman tud belátható időn belül kitermelni magából, ők azonban nem akarnák ezt húzni. Egyik pakliból sem hiányolok egy ilyen jellegű, képesség nélküli majd lategamre olcsó lesz típusú lényt. Arénában nagyon gyenge pick.
Book Wyrm (6): A sárkány koncepció kapott egy új családtagot, ami jó képességgel rendelkezik ahelyett, hogy a „jó statokkal rendelkezik, ha teljesül a feltétel” vonalat erősítené. Várom a megjelenését, kicsit lassabb sárkány paklikba jónak ígérkezik. Arénában a gyenge statjai és általában nem teljesülő képessége miatt gyenge lesz.
Moat Lurker (4): Ezzel a lappal elég durva deathrattle kombinációkat lehet kihozni. Ami miatt mégsem tetszik, hogy a 6 mana elég sok és nagyon gyenge lényt kapunk a Lurker személyében. Ezek a kombók nekem drágának, körülményesnek és lassú lefolyásúnak tűnnek, nem használnám ezt a lapot.
Avian Watcher (3): Összesen három secretekkel rendelkező class van a játékban. A hunter nem fogja használni ezt a lényt, mert nem beast, a paladin standard óta szinte egyáltalán nem játszik secreteket, marad a mage. Mondanom sem kell, hogy ez a lény semmilyen mage pakliba nem illik bele. Szerintem sosem fogjuk viszont látni és arénában is gyenge pick.
Zoobot és Menagerie Magician (4): Nem egyszerű ezeket a lapokat jól használni és elemezni sem. Mindkét lapra igaz az, hogy akkor sikeres, ha egy tempo jellegű pakliban tudjuk úgy kijátszani, hogy legalább 2 lénynek ad erősítést. Tehát kellene egy olyan tempo pakli, amiben reális gyakorisággal van kint az asztalon a dragon/beast/murloc trióból legalább kettő. Én nem tudok ilyen paklit, így ezeket a lapokat a gyengék közé sorolom. Amennyiben a jövőben teremtődnek ilyen paklik ezek a lapok szépen fognak muzsikálni bennük.
Arcanosmith (2): Ez a lap nevetségesen gyenge 4 manáért, arénában is.
Violet Illusionist (4): A saját körben sérülés a warlock hero power, a fegyverrel való lénysebzés (Fool’s Bane-nel maga az álom) és a fatigue sebzés esetén aktuális. Egyik sebzés sem elegendő indok arra, hogy egy semmilyen más képességű kislénnyel játszunk. Arénában viszont korrekt kis 3 drop, főleg ha fegyvert használó classal pickelhetjük ki.
Pantry Spider (2): Ismét egy nevetséges kártya. Csak azért nem 1 pontot kap, mert azt fenntartjuk a Moroes és a Purify kiváltságának.
Netherspite Historian (4,5): Ez a lap nem tűnik teljesen használhatatlannak, de elég gyenge tempo szempontból. Lassabb sárkány paklikba pl. priest el tudom képzelni, de agresszívabb paklikba pl. warrior nem fog beférni semmiképp.
Pompous Thespian (2): Nagyon gyenge, egy újabb Bloodfen Raptor. Arénában annyira jó 2 drop, mint bármelyik másik 3/2 társa.
Arcane Anomaly (3): Ennél a lapnál a Mana Wyrm fényévekkel jobb. Használhatatlan, arénában is gyenge.
Runic Egg (2): A Dragon Egg sokkal jobb lap ennél és azt is csak nagyon ritkán láthatjuk. Arénában is nagyon gyenge.
Összegségében elég nagy csalódottság fogott el a lapok átnézése, elemzése közben. A kiegészítőben rengeteg lap található, ami a basic kártyák szintjét képviseli, senkinek nem ajánlanám, hogy pénzt költsön erre a kiegészítőre. Remélem az a pár korrekt/érdekes lap, amely belefért ebbe a kalandba elég lesz ahhoz, hogy egy kis változatosságot hozzon a metába.