Össztűz alatt a Riot Games vezérigazgatója III. - Marc válaszol, lassan vége a drámának

Össztűz alatt a Riot Games vezérigazgatója III. - Marc válaszol, lassan vége a drámának

Harmadik köre zajlik a TSM Reginald - Riot Tryndamere szócsatának, de kezdenek megnyugodni a felek. Valami készül!

Lássuk mi történt eddig!

Reginald, a TSM tulajdonosa és egyben régi midese nyílt levélben válaszolt Marc Merrill kissé faragatlan kommentjére, amit a Riot Games vezérigazgató egy Reginalddal készült interjú alatt hagyott reddit-en.

Erre a levélre válaszolt most Marc Merrill:

"Nos ... Andy (Reginald) csinált egy interjút, amiben a laneswap változások időzítését kritizálta, én pedig hevesen reagáltam. Régóta ismerjük egymást, kedvelem és tisztelem őt, és elismerem a rengeteg munkát ami ő és a TSM tett a LoL-ért. A válaszom első iratát könnyű volt támadásként felfogni, és belátom, hogy bántotta Andy-t, emiatt szeretnék bocsánatot kérni. A párbeszédből egy nagyobb ívű diskurzus pattant ki egy olyan témában, ami minden lelkes rajongót érint: a LoL esportok jövőjéről van szó.

Belátom, amikor elsőként beugrottam a komment szekcióba az volt bennem, hogy megpróbálom megvitatni az egyes döntéseink mögött álló értelmet, igaozljam az egyes cselekedeteink mögött álló döntéseket. Most már látom, hogy ez egy túl gyors, érzelmi alapú válasz volt, mivel igen fontos része az életemnek az esportok mai növekedése.

Amint azt Andy is kiemeli, ezek nem túl hatékony módszerek, így tényleg inkább a megoldásokra kéne fókuszálni. Én a Riot esport csapatával együtt pontosan tudom, hogy hol vannak lékek a rendszerben, miket kell megvizsgálni és javítani. Ez nem egy átfogó leírás lesz ezzel kapcsolatban, főleg arra a területre szeretnék koncentrálni, amit mindenki emleget: a fenntarthatóság kérdése.

Ez sokakat meg fog lepni, de a legtöbb dologgal egyetértek ezzel kapcsolatban amit Andy említ. A LoL esport jelenlegi állapotában nem garantál sok biztonságot és fenntarthatóságok a játékosok és csapatok részére. A csapatok ára folyamatosan nő, jobban mint a csapatok bevétele. Ugyan lehet, hogy ez csak egy átmeneti tünet a gyors növekedés miatt, semmiképp sem egy olyan állapot, ami hosszú távon fenntartható.

Ezért írtam azt amit írtam, hogy alapvetően bírom Regi-t. Mindketten ugyanabban az esport jövőben hiszünk: egy olyan jövőben, ahol a rajongók a világ bármely pontjáról képesek támogatni a kedvenc csapataikat, ahol a szervezetek képesek biztonsággal a csapataikba fektetni, ahol a profikat jól meg tudjuk fizetni a munkájuk és elhivatottságuk alapján, alapvetően egy több generációt felölelő esportot akarunk lefektetni.

Ahhoz, hogy önfenntartó, globális sportot hozzunk létre más bevételi források szükségesek a rendszer minden részén. A 2017-es terveink között szerepelnek olyan dolgok, amikkel játékon belüli tárgyakkal közvetlenül támogathatóak az egyes csapatok, illetve tervezzük csapatokhoz köthető ajándéktárgyak árusítását az élő rendezvények alatt. Ezeket szeretnénk az online boltunkba is integrálni. Ezek csak a főbb példák, de más dolgokat is próbálunk behozni, liga szponzorokat, franchising-et, média jogokat stb.

Ahogy az ökoszisztéma fejlődik és ezek a dolgok fejlődnek nyilván új kihívásokkal kell majd szembenéznünk. Ahogy újabb bevételi forrásokat építünk ki a csapatok számára hogyan biztosítjuk azt, hogy ezeknek egy nagy része a játékosoknál kössön ki? Ki dönti el mekkora egy elfogadható összeg? Normális az egyáltalán, hogy a Riot beleszól ezen a téren a csapatok életébe? Az ilyen jellegű döntésekre nincs precedens, ezért folyamatosan együtt kell dolgoznunk a csapatokkal, mint azt tesszük a Season 1 Dreamhack óta.

Megértjük természetesen azt is, hogy a fenntarthatóság nem csak a pénzről szól. A profik alkotják az egész rendszer magját, ezért olyan rendszert szeretnénk kialakítani, ahol jól tudnak teljesíteni és hosszú karrierjük lehet. A patchek időzítése nagy hatással van a profikra és felkészülésükre. Úgy gondoljuk az alkalmazkodóképesség egy nagyon fontos tulajdonság, de belátjuk, hogy nem mindegyik patch időzítése volt megfelelő, mint a juggernaut patch tavaly Worlds előtt.

Idén a laneswap változások sem hagytak a csapatoknak sok időt a felkészülésre, de úgy véltük, összességében ezek jó változások a rajongók számára. A jövőben ígérjük, hogy az ilyen nagyobb volumenű változásokat sokkal korábban tudatjuk a közönséggel.

Értékelem és tisztelem Andy kitartását, és másokét is, akik segítettek a LoL esportot eljuttatni oda, ahol ma tart. Még rengeteg munka áll előttünk, szeretnénk effektív partnerekként dolgozni a csapatokkal és tulajdonosokkal a jövő problémáinak megoldásában."


A levélre több csapattulajdonos, köztük Regi is röviden válaszolt:

"Marc, egyetértek abban, hogy ezeket a problémákat sürgősen meg kell oldani. Elküldtünk egy részletes javaslatot számodra az NA LCS csapatokkal közösen. Együtt fogjuk megoldani ezeket a problémákat.

#LCSForever

Andy"

Erre szinte az összes NA LCS csapat reagált, mindenki kiposztolta az #LCSForever hashtaget Twitterre. Kíváncsian várjuk, mi van abban a levélben. Szerintetek? Mi elcsíptünk egy levelet, még nyomozzuk a hitelességét.

Ha tetszett a cikk, kövess minket Facebook-on!

Kövess Minket!



League of Legends - Már a skineket is újrahasznosítja a Riot

Több támadás is érte a Riot Gamest a League of Legends közösség felől miután a játékosok "újrahasznosított" VFX elemeket fedeztek fel a PBE-re felkerült legújabb Tündérkirályság kinézeteken.