Új patch: Hanzo és Mercy az új sztár, nagyot zuhant Genji és Zenyatta

Új patch: Hanzo és Mercy az új sztár, nagyot zuhant Genji és Zenyatta

Új patch érkezik, még a következő szezon előtt. A fejlesztések már elérhetőek a PTR szerveren, és úgy tűnik rendesen felkavarják majd a metát.

Nemsokára nagyobb frissítés érkezik az Overwatch háza táján, a változások már egy hete elérhetők a teszt szerveren és nagyjából már látni is lehet, milyen irányba változik majd a meta. Ugyan a módosítások még nem véglegesek, de a szándék egyértelmű a Blizzard részéről. A cikkben összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat a második szezon besoroló meccsei előtt, megnézzük a változásokat általánosan, szerep specifikusan és egyéni hősökre lebontva!

Általános változások.

  • Azok az ulti képességek, amik merítik az ulti százalékot (Genji, Roadhog) mostantól sokkal gyorsabbak elfogynak (1 másodperc helyett 0.25 másodpercenként tikkel, az ulti hosszúsága persze nem változik!)
  • Egy korábbi változtatás, ami különböző lövedékek nagyságát csökkentette, eltörlésre kerül

Vélemény: Az ultikat érintő változás érezhető lesz, de a hősválasztást nem fogja nagyban befolyásolni. A buffolt lövedékméret pár hősnek, mint mondjuk Hanzo-nak nagyon kellett már.

D.Va

  • Miután aktiválod a Defense Matrix képességet, 1 másodperccel később kezd újra töltődni (ez a késleltetés eddig 0.5 másodperc volt.)

Vélemény: Ezzel D.Va egy picit veszít az erejéből, persze még mindig durva mennyiségű sebzést le tud blokkolni, de ezzel talán kicsit kevésbé fog dominálni minden csatározást. Valószínűleg kevesebbet hozzák majd, de azért erős pick marad.

Hanzo

  • Hanzo célzás közben mostantól 30%-kal lassabban mozog (eddig ez 40% volt)
  • Nyilainak sebessége 30%-kal nő.

Vélemény: Talán ez az egyik legnagyobb változás, erős hatása lehet a metára. A magasabb rangú játékosok valószínűleg nagyon erősek lesznek Hanzo-val, sőt az is valószínű, hogy teljesen beleillik majd a metába.

Mei:

  • A Blizzard lövedékei mostantól átmennek az akadályokon
  • A Blizzard átmérője 8-ról 10 méterre növekedik

Vélemény: Ez egy elég fontos változás, innentől pontosan lehet látni majd, hogy a Blizzard honnan indul és a mértbeli növekedés is pluszt jelent.  Azok az ellenfelek, akik eddig épp megmenekültek volna, most ugyanúgy befagynak.  Mindent egybevetve Mei még mindig nagyon sok hátránnyal rendelkezik, az ultija továbbra is csak arra jó, hogy kizónázza az ellent és kizárólag olyan specifikus pályákon jó, mint például Hanamura.

McCree

  • A Deadeye mostantól 0.25 másodpercenként tikkel, ha beaktiválják

Vélemény: Ez a nerf már régen érett.  Eddig ha a McCree elindította, de nem lőtte el az ultit, 50%-os töltöttség még mindig megmaradt, itt ha bekapcsolja, akkor az egész lement.  Így a pisztolyhős mostantól garantáltan nem ultizik kétszer egy harc során. Mcree így is erős marad, közép távolról még mindig tekintélyes sebzést oszt, a Flashbang pedig még mindig beteg és a sebzése sem csökkent.

Mercy

  • A HPS-e 20%-kal növekszik
  • Az újjáélesztett csapattársak már 2.25 másodperc után tudnak mozogni (eddig ez 3 másodperc volt)

Vélemény: Itt volt az ideje, hogy Mercy buffot kapjon. A healer karakter helyzete ezzel biztosan megerősödik. Igaz ugyan, hogy Ana HPS-e magasabb lesz, de az ő gyógyítását célozni kell.  Hogy innentől megint minden meccsen látni fogunk egy Mercyt az jó kérdés, egyenlőre nehéz megmondani.  A jelenlegi maximális töltési ráta még mindig egy kicsit alacsonyabb, mint régen és a sebzés mennyisége, amit a csapatnak be kell kapnia, hogy maxra lehessen húzni a töltést marad ugyanannyi, mint a mostani patch-ben.  Azzal pedig, hogy Zenyatta és Ana egész jó választások supportra, talán nem lesz az, hogy mindenki Mercy-t játszik ha supportolni kell.

Genji

  • A Swift Strike ezentúl nem sebzi a csapdákat, úgymint Widowmaker Venom Mine, Junkrat Steel Trap. Mostantól nem lehet átugrani vele a Steel Trap-et, mindenképpen megakaszt. Végül nem akasztja meg a gyors ütéseket.
  • A Double Jump nem töltődik újra automatikusan, falmászás után
  • Az ulti időtartama mostantól 6 másodperc (eddig 8 volt)

Vélemény: Genji kapja talán a legnagyobb nerfet.  A változás főleg a magas rangú játékosokat és az ottani meccseket fogja befolyásolni, de azért mindenhol érezni lehet majd a hatását. Mostantól nem lesz olyan erős magában, és nem tudja egyedül lehozni a meccset, ami egyáltalán nem baj persz. Valószínűleg kevesebben hozzák majd, mert nyilvánvalóan meggyengült, de azért lesznek olyan pályák, ahol érdemes lesz vele jönni. Még az is előfordulhat, hogy Hanzo erősebb választás lesz, mint Genji?

Lucio

  • A mozgási sebesség buffja, 30%-kal csökken (100%-ról 70%-ra)

Vélemény: Ez egy érdekes változtatás, és jó kérdés, hogy kellett-e vagy sem. Papíron soknak tűnik, de a játékban nem érződik annyira. Igen, most már nem lehet extrém agresszíven berohanni a keskeny átjárókba, és Lucio, most már nehezebben menekül el, ha muszáj. A játékosok véleménye megoszlik a nerffel kapcsolatban, de mindent egybevetve Lucio túl erős volt, és egy szervezett csapat nagyon sok előnyt kovácsolhatott belőle. Az AOE gyógyítása még mindig erős, az nem változott, a Sound Barrier még mindig beteg ulti.

Zenyatta

  • A Discord Orb sebzésnövelő értéke 50%-ról 30%-ra csökken
  • Az Orb sebzése 40-ről 46-ra megy fel

Vélemény: Ez a nerf rendesen megkavarja a metát.  „Muszáj elhozni”-ból, „Erős választás” lesz.  Megmarad a haszna a karakternek, de a sebzésnövelő képessége már nem lesz totálisa OP. A saját sebzése megmarad azokon a célpontokon, akiken ott a Discord Orb.  Ez a tankok számára annyit jelent, hogy tovább fognak élni és végre megtörik az, hogy minden meccsen a Lucio/Zenyatta páros van ott.

Roadhog

  • Ha az elkapott ellenfél nincs Roadhog látómezejében, amikor beesett a Hook, akkor a visszahúzásnál a célpont visszakerül az eredeti helyére

Vélemény: Ez igazából nem nerf és nem is buff, sokkal inkább bug javítás.  Az, amikor szilárd dolgokon keresztül rántott be valakit a dagi, őszintén szólva nevetséges volt.  Az itten változások nem sokat számítanak, nagyobb változás az, hogy a Discord Orb nerfet kapott és emiatt Roadhog is erősebb lesz. Ha Zenyatta kiesik a metából a buffolt Mercy miatt, akkor lehet, hogy Roadhog visszatér.

Merre mozdulhat a Meta

Csapat összeállítás

A 2 Dps, 2 Tank és 2 Support felállás szinte tuti, hogy maradni fog. A profi csapatok hozhatnak érdekes kompozíciókat különböző szituációkban, előjöhet egy háromtankos meta pár pályán, főleg akkor ha Hanzo változásainak nem lesz akkora nyoma.  Ha a háromtankos meta megveti a lábát, akkor minden bizonnyal egy dps fog kiesni és nem egy support. A két support ulti sokkal többet ér, mint egy dps a csapatban.

Népszerű Dps-ek

Valószínüleg Hanzo és McCree lesz a két legtöbbet hozott dps és talán Genji is fel-fel bukkan majd.  Soldier még mindig túl gyenge az utolsó nerfje óta és a mostani változások után is gyengének tűnik. Azzal, hogy Mercy kap egy erős buffot, Phara lehet, hogy visszajöhet a metába. A Phara/Mercy kombó mindig is erős volt, de azzal, hogy McCree simán leszed mindenkit a hatlövetűvel nek sokat tudnak kezdeni, és ha Hanzo is elkezd messziről halált osztani, akkor nem sok esélye van az egyiptomi rakétalovasnak. Reaper még mindig jó választás, főleg a nagyon szűk pályákra, ahol oldalba lehet kapni az ellent és meglepetésszerűen el lehet nyomni egy Death Blossom ultit. Lesznek olyan esetek, amikor jobban megéri majd kivenni, mint Hanzo-t vagy McCree-t.

A Genji nerf miatt előkerült, hogy Tracer válthatná a ninját a flanker szerepben. Sajnos azonban Tracer még mindig, túlságosan sebezhető és sokkal erősebb egy King of the Hill harcban. Widow még mindig nem tér magához, mióta lenerfelték és azzal, hogy Hanzo buffot kapott, még kevésbé kap majd szerepet.  A többi dps nagyon szituációs, csak különleges esetekben jók. Megmaradnak azok a helyzetek, amikor érdemes lesz velük jönni, de még messze van Mei/Junkrat meta.

A Tankok helyzete

Itt nem történik túl sok változás. Együttesen minden tank kicsit erősebb lesz a Discord nerf miatt, érezhető lesz a kevesebb bekapott sebzés. Reinhradt még mindig a legjobb lehetőség a pajzsa miatt, D.Va használhatósága megmarad és beugorhat, amikor Reinhardt pajzsa CD-re kerül. Roadhog talán kicsit több időt kap majd, az pedig hogy valakit ki tud kapni az ellenfelek közül, mostantól sokat érhet. Zarya még mindig erős lesz, mert a képességei továbbra is nagyon erősek és az ultija sok mindennel jól kombózik. Winston megmarad a King of the Hill királyának és a káosz urának akkor, amikor el kell foglalni egy pontot, de mivel kevesebb lesz a Genji talán a Winstonok is ritkábbak lesznek. A patch a tankoknak kedvez ebben a pillanatban, a Discord nerf pedig még azt is megengedi, hogy ne minden pályán a Reinhardt/D.Va párossal kerüljön szembe az egyszeri játékos.

A Supportok vesszőfutása

Végre már nem csak Lucio meg Zenyatta lesz mindenhol. Igaz a dj ereje még mindig megmarad, de a mozgási sebesség buffja gyengébb lesz és ez magasabb szinten érezhető is lesz. Zenyatta még mindig használható de a Discord végre nem befolyásolja annyira a játékot. Mercy visszatérhet, mert jobb lesz a Hps-e és az ultija is gyorsabban töltődik, Ana és az ultija pedig továbbra is bitang erős, gondolok itt egy Genjire vagy egy Reinhardtra, aki megkapja a Nano Boostot. Az bőven lehet, hogy Genji kiesik a metából, de attól még Reinhardtból lehet buldózert csinálni 8 másodpercre. Symmetra marad szituációs választásnak és mindent egybevetve most gyengébb, mint a többi support.

Összegezve

Az új patch minden bizonnyal jót fog tenni a játék egyensúlyának. Sok OP dolog kikerül a játékból. Animáció megszakítások és az egyéb fizikai szabályok kihasználása mind eltűnik. Ezen kívül pedig egy-egy meccs mostantól diverzebb lesz, meghozza végre azt a változatosságot, amit a játék magában tartogat. Sok minden van, amin lehet még dolgozni, de ez egy jó irányba tett lépés. Csak így tovább Blizzard.

Kövess Minket!



Közvetítések