Firebat összefoglalta, mi a baj a Hearthstone-nal

Firebat összefoglalta, mi a baj a Hearthstone-nal

A Cloud9 világbajnok játékosa Yogg-Saronról és a versenyek nézőszámának csökkenéséről is beszélt.

A Cloud9 játékosa, Firebat nemrégiben hosszas monológba kezdett egyik streamjében, melyben kifejtette, mik a legfőbb gondok jelenleg a kompetitív Hearthstone-nal. Ne feledjétek: 2014 világbajnokáról van szó, ezért mindenképpen érdemes beleolvasni a véleményébe.

Bannolni kéne Yogg-Saront a versenyekről?

"Szerintem rendben van, ha a jó játékosok nagyobb eséllyel nyernek. Ha feltételezzük, hogy Yogg-Saron legalább 1%-ban befolyásolja egy játékos győzelmi arányát, akkor kiszámolható, hogy egy 128 fős tornán, ahol mindenkinek van legalább egy Yogg-Saronos deckje, igen nagy mértékben befolyásolja a winrate-et a lap. Nagyjából 10% körül. És mindez tényleg csak akkor, hogy azt feltételezzük, hogy 1%-ban befolyásolja az egyes meccseket, ami - ha megnézitek az előző versenyeket - valójában sokkal nagyobb."

De már így is van egy csomó RNG, ami befolyásolja a meccseket,nem?

"Nos, szerintem ez baromság. [...] Miért kell hogy még több legyen? Az RNG csak egy bizonyos pontig élvezetes, nemde? Abban egyetértek a Blizzarddal, hogy kell némi RNG, hogy a játék ne váljon unalmassá. Ám utána jön az, hogy "oké, az RNG szórakoztató, ezért rakjunk bele még többet!" Nos, az RNG nem mindig mókás, egy ponton túl már nem, amikor már túlságosan befolyásolja a játék egészét."

"Szerintem onnantól válik az RNG túl sokká, amikor (a winrate alaján) a világ legjobb játékosa statisztikailag nagyon ki eséllyel tud csak kijutni a BlizzConra annak ellenére, hogy elindul mindhárom Preliminary szériában. Márpedig jelenleg itt tartunk."

Mekkora eséllye van egy jó játékosnak versenyt nyernie?

"Ha egy hétfordulós, 128 fős versenyt nézünk, mint például a Preliminary eventek, akkor kiszámolható, hogy 60%-os winrate mellett 6.9% esélyed van nyerni, és ezáltal kvalifikálni a BlizzConra. A 60% pedig nagyon magas, több, mint amivel a legtöbb profi büszkélkedhet. Ha valahogy ezt 65%-ra tudnád feltornászni, akkor az esély 15.3%-ra nőne. [...] Mindez azt jelenti, hogy ha az RNG 5%-kal kevésbé befolyásolná a meccseket, akkor a legjobb játékosok több mint kétszer akkora eséllyel tudnának kvalifikálni a BlizzConra."

Szerinted a versenyek sok nézőt veszítenének, ha a meta teljesen más lenne, mint ladderen?

"Nem. Mivel már most is csökken a nézőszám. Ember, próbáljatok valami újat! [...] Ha ugyanazt a dolgot csinálod, de folyamatosan csökken a nézőszámod, és az a terv, hogy "folytassuk ugyanígy, talán hirtelen újra növekedni fog!" , nos, szerintem ez nem egy túl jó terv."

Ha csökken a nézőszám, miért vegyék ki az egyik legizgalmasabb kártyát?

"Mert mindenki panaszkodik miatta! A kompetitív közeg, a casterek egyaránt. Szerintem közel sem a legjobb kártya a Hearthstone-ban. Csökkenti a győzelmek értékék és ostoba vereségeket szül. [...] Amikor kompetitív játékot nézek - és a Hearthstone esport egy időben valóban az volt -, azt azért teszem, hogy jobbá váljak és tanuljak a profiktól, ettől lesz érdekes. De ha nem tudod ezt megtenni a meta miatt, akkor szerintem simán benne van, hogy ez az egyik oka a nézőszámok csökkenésének."

Összefoglalva a fentieket, Firebat szerint az egészséges kompetitív Hearthstone-hoz:

  • Szükség van arra, hogy a legjobbak konzisztensen jól teljesíthessenek
  • Ki kell tiltani a Yogg-Saront a versenyekről
  • Összességében csökkenteni kell az RNG szerepét a játékban

Ti mit gondoltok, igaza van a 2014-es világbajnoknak? Tényleg nincs szükség az ehhez hasonló szituációkra versenyen, vagy helyük van a játékban?

Tetszett ez a cikk? Akkor kövessetek minket Facebook-on!

Kövess Minket!



Közvetítések