Szervezetlenség és elégedetlen játékosok a MondoGames második napján

Szervezetlenség és elégedetlen játékosok a MondoGames második napján

A MondoGames Overwatch bajnokságának döntőjén tapasztaltak azt mutatták, van még mit fejlődnünk esport rendezvények terén.

A MondoGames vasárnapi játéknapján Hearthstone és Overwatch döntőket rendeztek, és a színpadon tapasztaltak alapján kijelenthetjük, hogy a szervezés nem volt a helyzet magaslatán, több olyan hiba is becsúszott, ami azt mutatja, van még mit fejlődnünk esport rendezvények terén.

A Hearthstone során még nem volt vészes a dolog, itt csak az első meccsről maradtak le a kommentátorok. Történt ugyanis, hogy az admint leküldték a szervezők a színpadról, így a játékosok instrukció nélkül ültek egy darabig, majd elkezdték a döntőt, a közvetítésen azonban még javában ment a konferálás.

Overwatch tekintetében már sokkal nehezebben őröltek a fogaskerekek, az ország legnagyobb Overwatch bajnokságának titulált rendezvény számos nehézség elé állította a versenyzőket:

A csapatpólóra a játékosoknak itt is fel kellett venniük a standard Overwatch pólót.  Ezek a pólók azért vannak, mert az szponzori megjelenést jelentenek a csapatoknak, akik így plusz támogatáshoz juthatnak. Ha már itt se jelenhetnek meg, akkor hol? Ilyen problémával már más hazai versenyen (a Lenovo Y kupán, de ott megoldást találtak rá végül - a szerk.) is lehetett találkozni, ami furcsa, mert nemzetközi szinten a csapatpólók teljesen elfogadottak.

Az öt asztalra besűrített hat monitor már önmagában kényelmetlenné tette a játékot egyesek számára, de akadt olyan hely is, ahol az egér mozgását akadályozta a két asztal találkozásánál kialakult szintkülönbség. 

Már a szerverre való csatlakozás kérdéseket vetett fel, hiszen a játékosok elsőre azt az információt kapták, nem saját accounttal játszanak majd a meccsen. Azt hiszem mondanom sem kell, mennyi apró beállítást kellett volna pótolni és mennyire időigényes művelet lett volna így előkészülni a döntőre.

A lobbi, vagyis a döntő lejátszására alkalmas versenyszoba sem a szervezők érdeme, a játékosok hozzáértésére volt szükség, hogy elkészülhessen a finálé virtuális színtere.

A hangosításnak és a játékosokhoz közel levő hangszóróknak köszönhetően a csapatok mindent hallottak az élő kommentálásból, így pontos képük volt az ellenfél helyzetéről és stratégiai pozíciójáról.

Olyan apróságokra, mint a 60Hz-es monitorok, gamer szék és az asztalon biztosított elegendő hely a nagyobb teret igénylő, kényelmes játékhoz, már nem is térünk ki külön.

Ez persze a streamet néző közönségnek és a helyszíni nézőknek maximum megcsúszott kezdési időpontok képében köszönhetett vissza, a két csapat játékosai azonban egyaránt nehezményezték a nem megfelelő körülményeket. A rendezvény a játékosok közösségi médiás profiljain is negatív visszhangot kapott, ami talán a legrosszabb visszajelzés egy esport versenynél.

Az Overwatch döntő sajnálatos leszereplését persze tekinthetjük egy olyan pontnak is, ahonnan szépen el lehet indulni fölfele, reméljük a szervezők is tanultak hibáikból és a következő eseményre kijavítják ezeket. Igazából nem is kéne sok minden: 

  • összehangolt színpadi munka adminok, casterek, játékosok között
  • megfelelő infrastruktúra (FPS-nek megfelelő monitorok, hangosítás, +2 asztal)
  • megfelelő háttér a játékhoz (accountok, stb.)
  • szabályzat! (ne ott a helyszínen kelljen eldönteni, hogy a League of Legends döntő Bo3 vagy Bo5 lesz)

Az, hogy a rendezvény kommunikációjában lyukak vannak, az már mellékes a szervezést illetően.

Akik ott voltak a helyszínen: mit tapasztaltatok a fentiekből?

TETSZETT A CIKK? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!