Visszajátszás, dzsungel táborok, tárgyak, és mesterség változtatások a 2017-es preseasonben. Már csak a zombik hiányoznak!
Elérkezett az a pillanat, amikor már majdnem vége a szezonnak, zajlik a világbajnokság, az év utolsó eseménye (most az All-Start ne számoljuk ide). Ilyenkor van lehetősége a Riot Games-nek is kicsit "kockázatmentesebben" kísérletezni, azaz nagyobb változásokat behozni a játékba. Lássuk, mit is tartogatnak idén számunkra a 2017-es előszezonra!
Replay
Egy, a játékmenetet kevésbé érintő, ám a közösség által évek óta várt fejlesztés jövőre végre bekerül a kliensbe, ez pedig a visszajátszás! A cucc úgy fog működni, hogy a játék végén az end-screenen lesz egy gomb, amire kattintva egyből letöltheted a meccsedet. A Spectator módot kicsit feltuningolták, lesz rajta egy idővonal, ami megmutatja, hogy az adott meccsen mikor voltak a fontosabb események (pl. Baron harc, csapatharc). Ha megvan, megint csak egy gombra kell kattintani és már mentődik is el a highlight a gépedre.
Kép forrása: Leagueoflegends.com
Dzsungel
Elsősorban a dzsungel interaktivitásán és változatosságán szeretne változtatni a Riot, hogy ne mindig ugyanazokat a logikai kérdéseket kelljen megoldani (pl. kék vagy vörös kezdés?). A végső cél az lenne, hogy a dzsungelesnek ténylegesen több interakciója legyen magával a környezetével, és ez alapján tudjon prioritási döntéseket hozni.
Növények
Eredetileg, amikor különféle jutalmakat kaphattak a játékosok egy-egy tábor lesújtása után, a Sújtás változatosabb használatát akarták a fejlesztők előtérbe helyezni (előtte kb. Baron, sárkány, illetve kék és vörös erősítések bebiztosítására volt használható). Ez egy jó kezdeményezés volt, de valahogy ez is elfásult kissé, könnyen kiismerhető lett, valamint nem nyújtott elég lehetőséget változatos játékstílus megalapozására. Illetve ezen felül, a játékosokra használható Sújtás mellett, igencsak szűkössé vált a használat, raptorokat elhozni például a rálátás biztosítása miatt, egy csapatharcban az ellenfél lövészét hatástalanítani, és után még akár egy sárkányt/Baront biztosítani a csapatnak.
Éppen ezért vezetjük be a növényeket. Interaktív növények kerülnek majd be kisebb változókkal (hasonlóan a jelenlegi sárkányokhoz). Így a dzsungelesek, de más játékosok is érdekes választásokkal találhatják szembe magukat, amik nem feltétlenül lesznek a Sújtáshoz kötve.
Táborok
A dzsungel effektív takarításának is megvan a maga művészete, de jelenleg a leghatékonyabb módszer az, ha egyszerűen végigmész rajta, szépen, sorrendben. A Riot azt szeretné, ha a táborok jobban különböznének egymástól, így a játékos dönthetné el, hogy éppen mit priorizál, ahelyett, hogy csak ész nélkül mindent megöl a dzsungelben.
Védekező tárgyvásárlás, viszlát Égisz
A "Légió Égisze" egy nagyon nehezen kiegyensúlyozható tárgy volt mindig is, mert az aurákat nyújtó tárgyak *erősek*. Elég, ha csak azt vesszük észre, hogy ugyanazt az erősítést egy helyett akár öt játékos is élvezi egyszerre. Másrészről, néha nehéz észrevenni egy egy aura hatását, éppen ezért a folyamatos erősítések mellett szinte kötelezővé váltak.
Másrészről viszont ez azon kevés tárgyak egyike, amivel kvázi védeni, élhetőbbé lehet tenni egy másik karaktert. Amíg ez a tárgy a játékban van, addig minden más hasonló tárgy maximum másodlagos lehet, pusztán az aurája miatt. Még ha meg is változtatnák, és erősítenék a többi támogató jellegű tárgyat, akkor egyszerűen a dzsungelesekre hárulna át, hogy megvegyék az égiszt (ahogy az már történt korábbi metákban). Így a változatosabb tárgyválasztás érdekében megszűnik az aurája.
Helyette több hasonló, mégis más-más céllal rendelkező tárgy jön majd a boltba, amik közelebb állhatnak egyes támogató karakterekhez és játékstílusokhoz egy egységes, és általános megoldás helyett. Így a támogató játékos döntheti majd el, hogy milyen formában és minőségben szeretné megvédeni csapattársait, több választási lehetőség mellett.
Már most is létezik pár ilyen tárgy. Mikael Tégelye például tömegirányítási képességektől véd meg egy karaktert, míg a Hívők Tömjénje segít jó egészségben tartani csapattársaid. Ezeket a tárgyakat még lehet finomítani, és mellettük újakat is kitalálni, hogy ténylegesen védeni tudjon a támogató, függetlenül attól, hogy egy tankról vagy gyógyítóról van szó.
Mesterségek
Végül, de nem utolsó sorban a mesterségek. A frissített mesterség rendszernek a célja az lett volna, hogy változatosabbá tegye ezek használatát, játékstílustól függően. Szerették volna azt elérni, hogy minden hőshöz passzoljon egy bizonyos variáns.
Ennek részeként többszörös választási lehetőségeket nyújtott az új mesterségfa. Néhány helyen kissé hiányosan érkezett ez a fa, ezeket a lyukakat szeretnék most ténylegesen betömni. Volt pár kirívó része, amit még finomhangolni kellett, egyrészt az alapján, hogy mit akartak elérni, valamint melyik hős is venné hasznát.
Összességében a cél az lenne 2017-ben, hogy a játékos ne azt mondja hogy "végül is ez jó lesz", hanem azt, hogy "ez kell nekem!".
A nagy változások pontos részletei szépen sorban derülnek majd ki az idő elteltével a 2017-es Preseason részeként.