Így született Kazakus - Három kreatív lap az új kiegészítőből

Így született Kazakus - Három kreatív lap az új kiegészítőből

Fény derült az egyik legjobb új Legendary lap eredettörténetére. Vannak még hozzá méltóak a Gadgetzanban.

Bárhogyan is közelítjük, elég sok szempontból rá lehet aggasztani a Mean Streets of Gadgetzan Kabal Legendary-jére, Kazakusra a "legjobb" jelzőt. Azzal legalábbis kevesen vitatkoznának, hogy a kiegészítő egyik legerősebb és legötletesebb lapjáról van szó. De mondhatnánk akár azt is, hogy az egyik leghiánypótlóbb, hiszen nagyrészt neki köszönhetik a Reno Mage, Reno Priest és Reno Warlock deckek, hogy újból berobbantak a metába.

A játék egyik vezető dizájnere, Matt Place nemrégiben elárulta, hogyan is született maga a lap.

"[Ha választanom kéne, melyik a kedvenc lapom az újak közül] egyértelműen Kazakust mondanám. Csodás nap volt a Mean Streets számára, amikor megszületett az ötlete. Nem tőlem jött, hanem a többi dizájnertől. Valaki megkérdezte, hogy mi lenne, ha a játékosok megalkothatnák a saját lapjukat? És vicces, mert az egyszerű válasz az lett volna, hogy "ugyan már, lehetetlen, mit jelent ez egyáltalán?", de aztán Peter Whalen elkezdett előállni a megoldásokkal."

Ötletességét tekintve valóban nincs sok vetélytása Kazakus-nak, de azért akadnak még kreatív lapok a kiegészítőben. Összeszedtünk három olyat, amely szerintünk még mindenképpen ilyennek nevezhető.

Dirty Rat

Rengeteg mód létezik már az ellenfél lényeinek megoldására, de az, hogy belekényszerítjük a másik játékost a rossz időzítésbe - és egyben a battlecry kihasználásától is megfosztjuk - teljesen új dimenziókat nyit meg. Volt már egy hasonló lap a játékban, az Ancestor's Call, amely nem igazán vált be, a Dirty Ratre azonban már most különféle kombókat találnak ki. Márpedig ha egy lap beindítja a játékosok agytekervényeit, arra aligha lehet azt mondani, hogy nem sikerült kreatívra.

Drakonid Operative

Nehéz eltekinteni attól, hogy a kiegészítő egyik legerősebb lapjáról beszélünk, de a funkciót és az erőt azért nem lehet ilyen egyszerűen különválasztani. Márpedig részben azért is ennyire jó a Drakonid Operative, mert egészen különleges dolgot csinál: betekintést enged abba, hogy milyen lehetőségek lapulnak még az ellenfél deckjében. A Priestnek korábban léteztek már hasonló eszközei, gondoljunk csak a Toughtstealre, ám az, hogy a Discover mechanikával ötvözték ezt a megoldást, nagyon ötletes húzás volt az alkotók részéről!

Weasel Tunneler

Egyelőre inkább vicces lapnak tűnik, mint használhatónak, maga az effekt azonban mindenképpen érdekesnek mondható! Eddig is tudtunk már lapokat az ellenfél paklijába keverni, ám a Beneath the Grounds vagy az Iron Juggernaut a negatív effekten túl ténylegesen "blank" lapott nem adott az ellenfélnek, míg az Excavated Evilt ugyebár ő is elnyomhatta egy esetleges board clearre. A Weasel Tunneler azonban ténylegesen "szeméttel" tölti fel az ellenfél deckjét - igaz, előbb nekünk is fel kell húznunk és ki kell játszanunk. Baron Rivendare sajnos már csak Wildban garázdálkodhat, de másolásokkal vagy Princess Huhurannal például még mindig kombózhatják a mókapaklik kedvelői, ha mindenképpen a menyét pajtással akarják szivatni az ellenfelet.

Szerintetek melyek a legkreatívabb lapok az új kiegészítőben?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!