Az NA LCS-hez hasonlóan nálunk is változások jönnek, többek közt átváltunk Bo3-ra, de ez még nem minden.
Az idei év nyári splitjében több változás is történt az EU LCS-ben, aminek a fogadtatása nem volt felhőtlen a nézők szemében, gondolunk itt például a Koreára már régebb óta jellemző Bo2-re. Ezen szériák, ahol a döntetlennek is reális esélye volt, valahogy hiányérzetet keltettek az emberben, hiszen nem mindig volt egyértelmű győztes. A másik, legalább ennyire fontos változás a két párhuzamos stream léte. Ennek köszönhetően nem feltétlen volt lehetőségünk minden mérkőzést maradéktalanul végigizgulni, legalábbis élőben nem, mert egy időben zajlottak. Közvetítői oldalról sem volt elégedett a gárda, nem tudták teljes figyelmüket egy-egy mérkőzésnek szentelni, nagyobb stábot is kellett fenntartani emiatt, valamint egy extra stúdiót, egy-egy csapattal kivételezni pedig nem lett volna túl sportszerű. Az mellékes, hogy az eredeti streamen is általában jól láthatóan döntöttek a nézők, hogy melyik meccs érdekelte őket jobban. Ehhez elég volt pusztán a nézői számokra figyelni kicsit és ez, valljuk be, egyes csapatoknak degradáló lehetett, de semmiképpen sem motiválta őket abban, hogy a maximumot hozzák ki magukból a puszta győzelmen kívül. Jövőre ezen a rendszeren szeretne változtatni a Riot Games.
Csoportkörök
A tíz csapat két, öt fős csoportra lesz felosztva mindkét splitben. Ezeket a csoportbeosztásokat a csapatok választásai alapján fogják meghatározni, a tavaszi szezon előtt januárban, majd még egyszer ugyanúgy a nyári előtt. Változik a mérkőzési formátum is Bo3-ra, azaz háromból két meccset kell majd megnyerni, ezzel eliminálva a döntetlen végkimenetel esélyét. Módosul azonban az egész szezon levezénylése is, ugyanis összesen három részre lesz lebontva az alapszakasz. Az első három hétben a csapatok a csoportjaikon belül találkoznak egymással egyszer egy-egy Bo3 keretein belül. Aztán a 4. és 7. hét között egy alkalommal találkoznak a másik csoportban lévőkkel szintén Bo3-ban, majd végezetül a 8. és 10. hét között ismét csoporton belüli mérkőzések érkeznek az előbb említettek szerint. Összesítve, az alapszakaszban minden csapat kétszer játszik csoporton belül egy-egy másik gárdával és egyszer a másik csoportban lévőkkel.
A tavalyi évben legtöbb pontot szerzők (G2, H2k) fogják megkapni a csoporton belüli első pozíciót, nemsokára látni fogjátok, hogy ez miért fontos. A felosztást a csapatok maguk fogják eldönteni, újszerű módon. Ha emlékeztek még a Nemesis Draft játékmódra, ez is hasonló lesz, azaz a másik csoportba fog mindenki egy-egy csapatot "benevezni" egy adott sorrend alapján. Az alábbi ábra talán kicsit érthetőbbé teszi az egészet.További információk majd a következő pár hétben érkeznek még a lolesports szerint.
Rájátszás
A rájátszás formátuma változatlan marad, az eddigiekhez hasonlóan hat csapat fog részt venni benne, akik aztán a negyeddöntőkbe, elődöntőkbe és végül a döntőbe jutnak. Az alapszakasz során elért pontok alapján kerül megítélésre, hogy ki hányadik helyen érkezik a rájátszásba, azaz mindkét csoportból az első 3 helyezett jut tovább, a két csoportelső pedig biztosítja magának egyből az elődöntő egy-egy helyét. A negyeddöntőkben az A csoportban végzett 2. helyezett a B csoportban végzett 3. helyezettel küzd majd meg és vice versa. A döntőbe értelemszerűen az elődöntő győztesei jutnak be, valamint lesz bronz meccs is. A rájátszásban már minden mérkőzés Bo5 formátumban fog zajlani.
Bejutás/kiesés
A Bejutás/Kiesés fázis biztosítja azt, hogy a legjobb csapatok versenyezhessenek az LCS-ben évről évre. Ezzel biztosítja a Riot a lehetőséget arra, hogy az új, felemelkedő tehetségek esélyt kapjanak a legnagyobbak között játszani. Egy kicsit szeretnék azonban tompítani az éleket, így az eddig megszokott három helyett, hasonlóan az NA LCS-hez, csak két csapatnak kell majd küzdenie a bennmaradásért, ebből következik, hogy a Challenger Series-ből is maximum ketten juthatnak be. A bejutás módját azért megcsavarták kicsit. Egy úgynevezett double elimination minitorna keretein belül dől el, hogy ki az, aki marad és ki az, aki megy. Első körben a top két CS csapat küzd meg a két LCS két utolsójával. A mindkét győztes és vesztes egymással játszik egy-egy kört Bo5-ben. A győztesek közötti meccs nyertese egyből bejut az LCS-be, míg az összecsapás vesztese, az alsó ági második mérkőzés győztesével küzd meg a második helyért az LCS-ben. A két vesztes értelemszerűen a Challenger Seriesben folytatja pályafutását.
Közvetítés
Szerencsére megszűnik a párhuzamos adás, így nekünk sem kell lemondani egy mérkőzésről sem, legalábbis az EU LCS-en belül. A mérkőzéseket hetente három napon keresztül, csütörtökön, pénteken és szombaton fogják lejátszani, de egyes heteken (2. 7. 10.) vasárnap is lesz adás. Egy-egy nap két Bo3 kerül lejátszásra. Ahogy eddig is, az adások délután kezdődnek majd, pontos kezdési idő még egyelőre nincsen.A kezdés dátuma már biztosan január 19. lesz, a pontos beosztás pedig a jövő év elején derül ki.
Pár egyéb változás
A nyereményalap itt is növekszik, 200.000 €-ra splitenként, ezzel elismerve az EU LCS drasztikus növekedését az évek során.
A csapatoknak lehetősége lesz fellebbezni az idény során, ha egy-egy szankciót vagy szabálysértést jogtalannak éreznek. Azon ügyek, amik több mint 10.000 € büntetést, vagy több mint egy meccses eltiltást eredményeznének, egy külső fél által kerülnek elbírálásra.
A vezetőedzők is hasonló kompenzációt, valamint jogokat kapnak innentől, mint a játékosok, például rájuk is érvényes lesz a "poaching" szabályzat.
A tavaszi szezonra a már LCS-ben játszók testvércsapatai bejuthatnak a Challenger Series által az LCS-re, de ugyanezt nyáron már nem tehetik meg, sőt még a CS-ben sem versenyezhetnek.
Új digitális tartalmakat tervez a Riot jövőre, pontosan még nem tudni, milyeneket, de részesedést kíván adni a csapatoknak a saját ikonjaikon felül. Ezen részesedések minimum összege, függetlenül a bevezetés dátumától 50.000 € lesz.
Vannak érdekes újítások, az biztos, ezek közül pár egyértelműen hajaz az NA LCS-re. Szerintetek jobb lesz az új rendszer az ideinél?