Több expanzión is dolgoznak egymással párhuzamosan, egy kártyaszett általában fél év alatt készül el.
A Hearthstone egyik dizájnere, Max McCall meglehetősen aktív volt az elmúlt napokban a játék hivatalos fórumán, hiszen beszélt többek között a Shaman helyzetéről, arról, hogy miről szólnak az egyes class-ok, de megtudhattuk azt is, miért volt szükség a Jade Druid paklira.
McCall nemrégiben újabb érdekes témát érintett, megtudhattuk ugyanis, mi a fejlesztés menete, vagyis hogy miként áll össze egy Hearthstone kiegészítő.
Az alkotói folyamat több lépcsőben zajlik: első lépésként a kezdeti dizájnért felelős csapat kitalálja a kiegészítő körítését, a mechanikákat, illetve hogy milyen paklitípusokat szeretnének támogatni, de ekkor születnek meg a lapnevek, az illusztrációk és a színesítő szövegek is.
Amint ezzel megvannak, jön a munka lényegi része, vagyis a kiegészítő véglegesítése: ezen már egy másik dizájncsapat dolgozik, nagyjából 3-4 hónapon keresztül. A cél itt nemcsak a lapok balanszolása, hanem hogy minél élvezetesebb legyen velük játszani. A kiegészítő témáját és hangulatát erősítő, különös képességű kártyák mindig "védettséget" élveznek, ám a túl bonyolult lapokat kiszórják és félreteszik későbbre. A tesztelők rengeteg próbameccset játszanak az új kártyákkal, arra fókuszálva, hogy az új paklik felvehessék a versenyt a már meglévő deckekkel - ugyanakkor fontos, hogy ne nyomják el azokat.
A végső dizájnért felelős csapat nagyjából két hónappal a megjelenés előtt fejezi be a munkát, ezt követően a lapok többsége már nem változik. Kivételek azonban mindig vannak, hiszen a Hearthstone-csapat többi tagja is rászabadul ekkor még a lapokra, így lehetnek új meglátások. A legtöbbször azonban amiatt történnek last minute változtatások, mert reagálni szeretnének az aktuális metára, vagy éppen egy jövőben érkező lap indokolttá tesz valamilyen módosítást.
Miután a munka - ahogyan az a fentiekből kiderül - nagyjából fél éven át zajlik egy kiegészítőn, ezért nem meglepő, hogy egyszerre több expanzión is dolgoznak párhuzamosan a Blizzardnál. Vagyis amíg mi a tavasszal érkező kiegészítőről sem tudunk még semmit, addig a fejlesztőcsapatnál a nyárra tervezett Adventure koncepciója is körvonalazódott már minden bizonnyal.