Jól és kevésbé jól sikerült hősátdolgozások

Jól és kevésbé jól sikerült hősátdolgozások

Nézzük meg egyes hősök átdolgozását, valamint ezek sikerességét, persze szubjektív szempontból.

Az utóbbi pár évben, amellett, hogy évente most már csak kb 5-6 hős jön ki, a Riot próbál arra is időt szentelni, hogy a régi, egykoron jól működő, ám mára már elavult hősöket is új köntösbe öltöztessék. A legutóbbi assassin reworknek köszönhetően több "új" hőst is kaptunk, de említhetnénk akár az előtte lévő nagy mage update-et is, mi viszont inkább a legmeghatározóbbakra szeretnénk koncentrálni és azokat egyesével kicsit kivesézni, hogy mennyire voltak sikeresek, vagy hasznosak.

Először is nem ártana letisztázni az, hogy mi is a különbség egy teljes átdolgozás és csak egy-egy frissítés között, de sajnos e téren a Riot nem igazán volt egyértelmű. Alapvetően, ha a karakter lényege és képességei alapjaiban megváltoznak, akkor teljes átdolgozásról beszélhetünk, ha pedig csak egy-egy, esetleg a grafikai modell változik akkor frissítés, bár néha ezt nehezebb eldönteni, gondolnánk.

Gangplank - akit sikerült eltalálni

Talán Gangplank kapta a legáthatóbb és legrészletesebb átdolgozást az itt felsoroltak közül, ha elsősorban a játékminőségének változását figyeljük, nem véletlenül csücsül a lista tetején. A Bilgewateri partraszállás event előtt nem igazán volt használatos karakter, inkább a mókás kategóriába tartozott. Persze képes volt nagy sebzéseket kiosztani (a jó régi critplank :) ), meg rengeteg pénzt beszedni, de keveset nyújtott csapatának. A végső képessége pedig nagyon megbízhatatlan volt és nem rendelkezett elegendő sebzéssel. 

Az esemény után azonban teljesen megváltozott, pedig ha belegondolunk, "csak" két képességét változtatták meg alapjaiban, hiszen a Q és W gyakorlatilag érintetlen maradt, és az ultija is inkább csak frissítve lett, mégis a morálnövelés helyetti lőporos hordók a karakter egészét megváltoztatták. Végre volt lehetősége ösvénytakarításra az ultiján kívül is, így azt végre tényleg a pálya más részén tudta felhasználni. Megfelelő gyakorlás után a lőporos hordó sorozat pusztító hatású lehet és volt is nem egyszer. 

Átdolgozása után nem csak SoloQ-ban lett sikeres, hanem a profik között is. A 2015-ös VB alatt például az egyetlen hős volt akit 69-szer tiltottak és 4-szer választottak, ezzel biztosítva magának a 100%-os részévételt a mérkőzéseken akár választott vagy tiltott hősként. Elsőre kissé izmosnak bizonyult a kalóz, de azóta egész jól sikerül kiegyensúlyozni képességeit.

Poppy - aki egész jó lett

Gangplankhez hasonlóan szintén nem a komolyan vett hősök közé tartozott az 5. szezonban, leszámítva talán azt, amikor néhanapján Vizicsacsi vagy MaKNooN játszott vele a felső ösvényen, bemutatva, hogy mennyire veszélyes is tud lenni a backline számára ez a kis yordle. Régebbi passzívja, ami gyakran a sebzés 50 %-át is levédte, elég nagy faktor volt ebben, valamint végső képessége, ami immunissá tette őt a maradék négy emberrel szemben, akit nem jelölt meg vele. 

Az 5.24-es patchben ez megváltozott és üdvözölhettük az új Poppyt, aki azóta is töretlen sikerét élvezi. A Hősi roham (E) gyakorlatilag változatlak maradt, viszont minden más új lett. A Q-ja autoreset helyett százalékos területi sebzéssé vált, egy lassítással egybekötve, Állhatatos jelentléte (W) pedig egy nagyon jó védelmi eszköznek bizonyult azon hősök ellen, akik rá tudtak volna ugrani (Lee Sin, Rengar, Kha'Zix, Ekko, Gragas stb). Az új végső képességével együtt (Örzői ítélet) nagyon jól tudott harcokat kezdeményezni és a problémásabb forrásokat eltávolítani onnan, persze menekülésnél sem volt utolsó. A Kolosszus mesterség megjelenésével csak még erősebb lett, hiszen két alapképességével is képes ezt elérni és még ott az ultija. Ha mindezt párosítjuk a passzív pajzsával, egy elég tankos Poppyról beszélhetünk.

Yorick - igen, volt egy ilyen is

Nos igen, ő is létezett az átdolgozás előtt, sőt még igazából talán jobb pozícióban is volt az előző kettőhöz képest, de ez maximum a végső képességének volt köszönhető, amivel rövid ideig fel lehetett támasztani valakit. Ez egy egész érdekes mechanika volt a játékban, de ezt leszámítva, hosszú idők óta elég haszontalannak bizonyult Yorick.

Az átdolgozás után kicsit modernizálták, de a hangsúly sajnos nem a modernizálásra került, hanem a kicsire. Persze kinézetileg igenis jót tett a frissítés, sokkal komolyabban lehet venni külsőre az új Yorickot és az eddig minden esetben Istennők könnycsepje vásárlást egy egyedibb játékstílus váltotta fel.

Az eddig megszokott szellemeket már a passzívja és Q képességének segítségével tudta megidézni, illetve W képessége kapott egy kis körbezáró gyűrűt CC címen, amit alacsony szinteken egy alaptámadással le lehetett ütni, E-je pedig egy fajta célzó képesség ghouljai számára, hogy kit püföljenek. A legszámottevőbb változás azonban a végső képessége lett. Az Árnyak himnusza idézte meg Köd asszonyát, aki magasabb szinteken a kis barátait is hozta magával, elég komoly ösvénytolási lehetőséget biztosítva ezzel.

Miért lett mégis bukás az egész? Kapott egy kis figyelmet, solo que-ba újra játszották egy rövid ideig, sőt még kompetitív szinten is feltűnt párszor, de igazság szerint nem lett sokkal hasznosabb, mint előtte. Jelenleg 2,94 %-ban választják őt solo queban, ami nem túl magas, ezzel a 23. helyet éri el az 55 topos közül. Messze nem érte el azokat a sikereket, mint a két előző karakter.

Ryze - a kész katasztrófa

Rég elmúltak már azok az idők, amikor még Alex Ich egy világszintű tehetségnek számított a középső ösvényen ezzel a hőssel, hiszen azóta már kétszer is átdolgozták. Az első próbálkozásnál egy igazi szörnyet sikerült alkotni, aki akár 1 v 2-ben is simán megállta a helyét a végtelen varázslatözönnek és a végső képességébe épített életvarázsnak köszönhetően az örökkévalóságig élt, amíg bírta manával, márpedig jó sokáig bírta egy Seraph ölelésével (Seraph's Embrace) és egy Korok pálcájával (rod of Ages).

Érezte mindenki, hogy ez így nem lesz annyira jó, mert egyszerűen kezelhetetlenné vált a karakter és egy átdolgozás célja nem csak az, hogy erősebbé tegyenek egy-egy hőst. Ha ez így lenne, akkor akkor mindenki Gangplank helyére pályázhatna, aki kicsit is jobb lett, mint előtte. A siker titka a hős életképességében van mindkét szemszögből, azaz annak is aki vele játszik, de annak is, aki ellene. Ez ellen a Ryze ellen egyszerűen nem volt megoldás, túl jól sikerült az erősítés az akkori metában. Ha egy hőst inkább minden alkalommal tiltanak, semmint, hogy bárki is játszhasson vele, az már nem egészséges a játékkörnyezet szempontjából. A 6.11-es patchben egy újfent újított Ryze érkezett (a mostani), ami kb. azt jelentette, hogy a Riot is elismerte, nagyon mellélőtt az előző próbálkozással.

Nemrég kaptunk egy Warwick átdolgozást, amiről már lehet videókat látni és persze PBE-n is ott van, de hogy mennyire lesz majd sikeres, csakis az élő szervereken való kipróbálás után fog kiderülni. Pusztán a képességtárából kiindulva viszont, jó esélyek lehetnek arra, hogy újra WW-t láthassunk kompetitív szinten.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!