A Blizzard elárulta, hogyan kapunk ellenfelet Ranked és Casual módban.
Bizonyára sokakat érdeklő téma, hogy milyen logika mentén választ nekünk ellenfelet a Hearthstone. Ennek kapcsán árult el nekünk néhány műhelytitkot a játék egyik dizájnere, Max McCall, aki a közelmúltban beszélt többek között arról is, hogyan készül egy kiegészítő.
Különféle titkos matchmaking-formulákat és -képleteket természetesen nem árult el, de nagy vonalakban felvázolta, milyen tényezőket vesz figyelembe a játék.
Mint sok más játékban, úgy itt is tartozik minden játékoshoz egy MMR (Matchmaking Rating), amely folyamatosan változik. Minden egyes lejátszott mérkőzést követően a rendszer az alábbiak alapján módosít az értéken:
- Nyertél vagy veszítettél
- A legutóbbi MMR-értéked
- Az ellenfél MMR-értéke
- A múltbéli teljesítményed
Vagyis: az MMR-érték változása nem csak attól függ, hogy nyersz-e vagy veszítesz, hanem hogy általánosságban mennyivel vagy jobb vagy rosszabb játékos, mint az ellenfeled - ez befolyásolja a változás mértékét.
Legend rankon, illetve Casual módban mindig olyan ellenféllel próbál párosítani a játék, akivel pontosan megegyezik az MMR-értéked. Ha ez nem sikerül neki, akkor pár másodperc múlva bővíti a halmazt, és ezt ismétli mindaddig, amíg nem talál ellenfelet.
A többi rankon az MMR-nek nincs semmiféle jelentősége: itt kizárólag az számít, hogy milyen Rankon (és hány csillagnál) állsz, ez alapján kapsz véletlenszerű ellenfelet. De természetesen ezek a meccsek is módosítják az MMR-értéket.
Lényeg a lényeg: McCall hangsúlyozta, hogy a játék kizárólag a besorolásod alapján választ ellenfelet - nem tudja, hogy éppen milyen paklival játszol, vagy hogy milyen decket kaptál legutóbb ellenfélnek, így ezek nem befolyásolnak semmit. Akárcsak mondjuk az, hogy meddig tartott a meccs vagy hogy milyen lapokat játszottatok ki.