A Vicious Syndicate legfrissebb statisztikájából kiderül, melyik pakli a leggyorsabb és hogy mennyit változott a meccsek hossza.
A szokásos meta-elemzések után most egy teljesen másfajta statisztikát tett közzé a Vicious Syndicate csapata, melyben arra keresték a választ, hogy milyen hosszú átlagosan egy Hearthstone meccs, illetve hogy mekkora a különbség ilyen tekintetben az egyes paklik között.
Ami egyértelműen lejön a számokból, hogy a Mean Streets of Gadgetzan megjelenése jelentősen gyorsított a metán: a mérkőzések átlagos hossza novemberről decemberre közel 1 teljes körrel csökkent. Íme az elmúlt kilenc hónap statisztikája.
Meccsek átlagos hossza körben
2016/05 - 9.78 kör (Old Gods)
2016/06 - 9.69 kör
2016/07 - 9.73 kör
2016/08 - 9.62 kör
2016/08 - 9.59 kör (Karazhan)
2016/09 - 9.87 kör
2016/10 - 10.08 kör
2016/11 - 9.92 kör
2016/12 - 9.11 kör (Gadgetzan)
2017/01 - 9.42 kör
Érdemes megnézni, hogy mit jelent ez a meccsek tényleges idejét tekintve. Fontos, hogy a két adatsor nem feltétlenül arányos egymással, hiszen a körök átlagos hosszát tekintve vannak eltérések az egyes időszakok között. Így hiába csökken például a körök átlagos száma, a körök átlagos hosszának növekedése ezt ellensúlyozhatja.
Meccsek átlagos hossza percben
2016/05 - 7 perc 58 másodperc (Old Gods)
2016/06 - 7 perc 49 másodperc
2016/07 - 7 perc 48 másodperc
2016/08 - 7 perc 35 másodperc
2016/08 - 7 perc 36 másodperc (Karazhan)
2016/09 - 8 perc 2 másodperc
2016/10 - 8 perc 10 másodperc
2016/11 - 7 perc 56 másodperc
2016/12 - 7 perc 26 másodperc (Gadgetzan)
2017/01 - 7 perc 47 másodperc
A fentiek átlagos értékek, melyek a meta egészére értendőek, az összes lejátszott mérkőzést figyelembe véve. De mekkora a különbség az egyes paklik között? Érdemes ezt is megnézni, hiszen igen tanulságos! Íme az adatok decemberben és januárban lejátszott 800 ezer meccs alapján.
Meccsek átlagos hossza paklik szerint
Pirate Warrior - 7.00 kör (5 perc 24 másodperc)
Zoo Warlock - 7.52 kör (6:13)
Miracle Rogue - 8.12 kör (6:52)
Aggro Rogue - 8.21 kör (7:01)
Aggro Shaman - 8.24 kör (6:52)
Midrange Hunter - 8.36 kör (6:36)
Secret Hunter - 8.58 kör (6:52)
Malygos Druid - 8.70 kör (7:17)
Midrange Shaman - 8.74 kör (7:05)
Dragon Warrior - 8.97 kör (6:57)
Tempo Mage - 9.06 kör (7:05)
Jade Druid - 9.40 kör (7:57)
Jade Rogue - 9.56 kör (8:13)
C'Thun Druid - 9.60 kör (8:05)
Dragon Priest - 9.98 kör (8:15)
Mid-Jade Shaman - 10.08 kör (8:06)
Reno Warlock - 10.75 kör (8:51)
Anyfin Paladin - 11.25 kör (9:14)
Control Shaman - 12.31 kör (10:07)
Reno Priest - 12.68 kör (10:45)
Reno Mage - 12.79 kör (10:30)
Control Warrior - 13.41 kör (10:20)
Nem meglepő módon az aggro paklik szerepelnek a lista elején, de jól látható, hogy gyorsaságot tekintve a Miracle kombó deckek (Rogue és Druid) is képesek felvenni a versenyt az élmezőnnyel. A körök számát tekintve a Control Warrior közel kétszer olyan lassú, mint a leggyorsabb pakli, a Pirate Warrior. Míg a meccsek átlagos hosszát tekintve a Reno Priest az, mely a legtöbb időbefektetést igényli - ez is éppen kétszer annyit, mint a leggyorsabb deck.
A címben is feltett kérdésre tehát a válasz a következő: egy Hearthstone meccs jelenleg átlagosan 9.42 körig, illetve 7 perc 47 másodpercig tart. Paklitól függően azonban ettől komoly eltérések lehetnek mindkét irányba, aminek leginkább a ladderezés során lehet jelentősége. Hiszen ahogy közelítünk a hónap végéhez, úgy válik egyre fontosabbá az időtényező a győzelmi aránnyal szemben.