Újból nagyot nőtt az esport-ipar, ám egyvalamiben még mindig nagy az elmaradás

A Newzoo legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy újabb remek év előtt áll az esport.

A videojáték-iparra specializálódott piackutató cég, a Newzoo közzétette legfrissebb jelentését az esport-iparágról, melyből kiderül, hogy a 2017-es év újból jelentős növekedést hozhat.

A 2016-os esztendőben 493 millió dollár volt az iparág teljes forgalma, az idei naptári évben pedig becslések szerint ez 696 millió dollárra emelkedik majd, ami újabb 41 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ennek több mint a felét a különféle szponzorációk és hirdetések teszik majd ki, a legnagyobb növekedés pedig a közvetítési jogok terén várható.

Ez utóbbi leginkább a Turner által birtokolt ELEAGUE-jogok értékesítésének tudható be, hiszen a médiacég komoly terjeszkedésnek indult - ennek köszönhető az is, hogy a CS:GO nemrégiben a hazai televízióban is bemutatkozhatott.

A dinamikus növekedés ellenére egyvalamiben még mindig markáns a különbség az esport és a hagyományos sportok között: ez nem más, mint a szurkolók költekezési kedve. Az esport kedvelők száma a világon becslések szerint 385 millióra nő majd (fele-fele a megoszlás az eseti nézők és az igazi rajongók között), ők azonban átlagosan csak 3.6 dollárt költenek majd idén a hobbijukra. Összehasonlítva: egy kosárlabda-rajongónál ez 15 dollár, minden sportot figyelembe véve pedig 54 dollár.

Ettől függetlenül persze nincs oka aggodalomra az iparágnak, hiszen a becslések szerint a növekedés a következő években is jelentős lesz: 2020-ra az összbevétel 1.5 milliárd dollárra, az igazi rajongók száma 285 millióra, az átlagos költekezés pedig optimális esetben 11 dollárra nőhet.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!