A következő 5 évben hatalmas pénzeket ölnek az indiai esportba, lássuk mit is terveznek a befektetők.
Egy esport karrier az eddigi tapasztaltok alapján nem túlságosan hosszú. A játékosok 15-16 év körül válnak profi játékosokká és a húszas éveik elején már vissza is vonulnak. Ennek persze több oka is van. Az egyik a fiziológiai oldal, miszerint egy átlagos embernek 17 és 21 éves kor között a legjobbak a reflexei, a legerősebbek a finommechanikai képességei, valamint akkor a legpontosabb a szem-kéz koordinációja. A másik pedig a nagyon gyors kiégési faktor, hiszen ha valaki éveken keresztül játszik egy játékkal, napi 8-10 órát, akkor az óhatatlanul egy idő után iszonyatosan unalmas lesz. De akkor miért is éri meg ezzel foglalkozni? A válasz nagyon egyszerű, azért mert milliókat lehet vele keresni!
Ha pedig az esport üzletágban ennyi pénz van, akkor egy idő után mindenki odaakar tolakodni a fazékhoz és ki akar szedni magának egy adagot. A mostani legújabb ilyen próbálkozás a Nazara esete. Az említett cég egy indiai szereplő, aki következő öt évben 20 millió dollárt akar fektetni abba, hogy a keleti országban egy hatalmas profi ligát hozzon létre. A kezdeményezésnek persze van háttere is, hiszen a cég már 2013-ban elkezdett játékkészítő startup cégekbe fektetni, majd 2014-ben majdnem 1,6 millió dollárral a mobil játék piacon is tetemes részvénymennyiséget vásárolt a helyi mobiljáték készítő cégekben.
A vállalat tervei alapján a semmiből egy teljes infrastruktúrát akarnak létrehozni. Hogy mégis hogyan? Természetesen a már említett, rengeteg pénzzel! Az egésznek adnak egy online platformot, bajnokságokat alapítanak és persze nyereményalapokat rendelnek a versenyekhez. Ezzel a hírrel együtt India az esportok szempontjából nem tartozik a világ élvonalába és ezt a Nazara is tudja. Ezért a világ minden tájáról, akarnak edzőket és más szakértőket odacsábítani, akik majd menedzselik és felkészítik a csapatokat. A tervek szerint a két első játék a DotA 2 és a Counter Strike: Global Offensive lesz majd. A vállalkozásról a cég vezérigazgatója, Manish Agarwal a következőket nyilatkozta:
„Indiában egyelőre nem létezik az esport. Az igény megvan rá, de magától nem fog elindulni. A cégünk úgy gondolja, hogy megadhatja az első lökést, hogy az iparág nálunk is fejlődésnek induljon.”
Az elképzelés, figyelembe véve India demográfiai adatait, nagyszerű. Az ország lakossága nagyjából 1 milliárd ember körül mozog, és a potenciális célközönség nagysága is százmilliós. Ha pedig erős nemzeti bajnokságokat tudnak létrehozni, akkor akár öt év múlva már találkozhatunk is indiai csapatokkal a nagyobb versenyeken is. Vagy még előbb, ki tudja!