20 millió dollárt fektetnek az indiai esportba

20 millió dollárt fektetnek az indiai esportba

A következő 5 évben hatalmas pénzeket ölnek az indiai esportba, lássuk mit is terveznek a befektetők.

Egy esport karrier az eddigi tapasztaltok alapján nem túlságosan hosszú. A játékosok 15-16 év körül válnak profi játékosokká és a húszas éveik elején már vissza is vonulnak. Ennek persze több oka is van. Az egyik a fiziológiai oldal, miszerint egy átlagos embernek 17 és 21 éves kor között a legjobbak a reflexei, a legerősebbek a finommechanikai képességei, valamint akkor a legpontosabb a szem-kéz koordinációja. A másik pedig a nagyon gyors kiégési faktor, hiszen ha valaki éveken keresztül játszik egy játékkal, napi 8-10 órát, akkor az óhatatlanul egy idő után iszonyatosan unalmas lesz. De akkor miért is éri meg ezzel foglalkozni? A válasz nagyon egyszerű, azért mert milliókat lehet vele keresni!

Ha pedig az esport üzletágban ennyi pénz van, akkor egy idő után mindenki odaakar tolakodni a fazékhoz és ki akar szedni magának egy adagot. A mostani legújabb ilyen próbálkozás a Nazara esete. Az említett cég egy indiai szereplő, aki következő öt évben 20 millió dollárt akar fektetni abba, hogy a keleti országban egy hatalmas profi ligát hozzon létre. A kezdeményezésnek persze van háttere is, hiszen a cég már 2013-ban elkezdett játékkészítő startup cégekbe fektetni, majd 2014-ben majdnem 1,6 millió dollárral a mobil játék piacon is tetemes részvénymennyiséget vásárolt a helyi mobiljáték készítő cégekben.

A vállalat tervei alapján a semmiből egy teljes infrastruktúrát akarnak létrehozni. Hogy mégis hogyan? Természetesen a már említett, rengeteg pénzzel! Az egésznek adnak egy online platformot, bajnokságokat alapítanak és persze nyereményalapokat rendelnek a versenyekhez. Ezzel a hírrel együtt India az esportok szempontjából nem tartozik a világ élvonalába és ezt a Nazara is tudja. Ezért a világ minden tájáról, akarnak edzőket és más szakértőket odacsábítani, akik majd menedzselik és felkészítik a csapatokat. A tervek szerint a két első játék a DotA 2 és a Counter Strike: Global Offensive lesz majd. A vállalkozásról a cég vezérigazgatója, Manish Agarwal a következőket nyilatkozta:

„Indiában egyelőre nem létezik az esport. Az igény megvan rá, de magától nem fog elindulni. A cégünk úgy gondolja, hogy megadhatja az első lökést, hogy az iparág nálunk is fejlődésnek induljon.”

Az elképzelés, figyelembe véve India demográfiai adatait, nagyszerű. Az ország lakossága nagyjából 1 milliárd ember körül mozog, és a potenciális célközönség nagysága is százmilliós. Ha pedig erős nemzeti bajnokságokat tudnak létrehozni, akkor akár öt év múlva már találkozhatunk is indiai csapatokkal a nagyobb versenyeken is. Vagy még előbb, ki tudja!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Üzlet - „Az orvostudomány is lehet kreatív!” – Miért érdemes TDK-zni? (X)

Trenka Andrea Petra számára a tudományos diákköri (TDK) munka nemcsak kutatás, hanem alkotás is. A viselkedéselemző és dietetikus végzettségű fiatal ma már a “themicrobiomegirl” néven ismert tudománykommunikátor: tízezrek követik az Instagramon és a TikTokon, ahol közérthetően magyarázza el, hogyan befolyásolják a bélben élő mikroorganizmusok az egészséget és a mindennapokat.

Üzlet - Diploma: belépő a jövőbe – a TDK pedig a kulcs a kitűnéshez (X)

A diploma ma is az egyik legfontosabb mérföldkő az életben. Nemcsak a tudást és a kitartást szimbolizálja, hanem belépőt jelent a szakmai világba – legyen szó tudományos, vállalati vagy közszféráról. Egy diploma azonban ma már önmagában ritkán elég ahhoz, hogy valaki igazán kitűnjön a tömegből. Ebben segíthet a Tudományos Diákköri Konferencia, ismertebb nevén a TDK.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Közvetítések