A Blizzard szerda este bejelentette: komoly változásokat eszközölnek az Arena játékmódon. Íme a részletek!
Ben Brode és Mike Donais kedd este már utalt arra, hogy hamarosan változások várhatóak az Arena játékmódban - végül mindössze egyetlen napot kellett várnunk a bejelentésre. Lássuk, mi minden változik!
- Az Arena formátuma Standard lesz, vagyis a Wild lapok itt sem fognak felbukkanni.
- A Rare, Epic és Legendary lapok nagyobb eséllyel jönnek majd fel a draftolás során.
- A varázslatok előfordulási valószínűsége szintén növekszik.
- A Classic neutral lapok kisebb eséllyel fognak feljönni választható opcióként.
- A Flamestrike és az Abyssal Enforcer felbukkanási valószínűsége ~50%-kal csökken az alap értékhez képest.
- Ha egy lapból van Golden verzió a gyűjteményedben, akkor az Arenában is az lesz (ha 1 van, akkor csak az első, ha 2 van, akkor az összes).
- 30 pickből 26 így oszlik el átlagosan: 18 Common, 5 Rare, 2 Epic, 1 Legendary. A marad 4 pick minimum Rare lesz, amiből az eddiginél nagyobb eséllyel lehet Epic vagy Legendary.
Hogy miért volt szükség a fenti változtatásokra? Ennek több oka van. Egyrészt az Arena túlságosan elment abba az irányba, hogy ki tud a legjobban curve-ön játszani, a lehető legjobb lényekkel. Másrészt pedig az egyes lapok, kasztok közötti szinergiák nagyon nehezen tudtak érvényesülni. Az említett lépésekkel szeretnének teret engedni a kísérletezésnek, a konkrét koncepcióknak és a spelleknek, a Classic neutral lapok háttérbe szorításával pedig a gyenge pickek előfordulási valószínűségét szeretnék csökkenteni. A két legerősebb AoE lap gyengítésével szintén ezt szeretnék elősegíteni.
Fontos, hogy a Blizzard hangsúlyozta: nagyon szigorúan fogják monitorozni a változások hatását és a visszajelzéseket, és ha úgy látják, nem vált be a dolog, újból változtatni fognak.
A leírt módosítások a következő frissítéssel, február végén érkeznek majd.