"Ha aggro ellen építed a paklid, el fogod verni azt!" - Mike Donais interjú

Mike Donais, a Heartstone lapokért felelős csapatának a feje azt ígéri, hogy az új kieggel durva változások jönnek majd.

Mike Donais a Hearthstone fejlesztői csapatában azért felelős, hogy a lapok kiegyensúlyozottak legyenek, a kasztok pedig egymáshoz képest ne legyenek túl gyengék vagy túl erősek. Tehát ő a felelős az olyan dolgokért, mint a Face Hunter, a Secret Paladin vagy akár csak a jó öreg Dr. Boom. A mostani kiegészítő előtt a Tempo Stormnak sikerült elkapnia egy interjú erejéig, ahol arról volt szó, hogy mire lehet számítani.

A legutóbbi patch-nél a fejlesztői csapat azt jelentette be, hogy új Deathrattle kártyákra lehet számítani, és maga a mechanika is megváltozik valamilyen szinten. A változás egyik nagy oka, hogy Sylvanas kirotál a Standardből nemsokára. Várhatunk olyan lapokat - persze a Pirest Quest lapon kívül -, ami ezzel kap szinergiát?

Mindig lesznek újabb és újabb DR lapok. Azt hiszem, ezzel nem árulok el túl nagy titkot. A kérdéssel kapcsolatban specifikusan pedig annyit mondhatok, hogy minimum egy másik ilyen lap van, aminek fontos lesz a DR effekt, lehet hogy több is, de most csak egy jut az eszembe.

Lesznek olyan lapok, amik lelassítják majd a Questeket, vagy akár meg is állítják őket?

Egyelőre nem gondolkodunk ilyen lapokban, és ez azt jelenti, hogy nem is tervezzük őket bevezetni. A Questek a játék végén ütnek be, olyankor fejtik ki a hatásukat, és valószínűleg meg is nyerik a meccset. Olyan, mint a C'Thun pakli, köré kell építeni mindent, és ha végig tudod vinni, akkor nagyot szól majd.

Persze egy Alexstrasza simán semmisé teheti, amit Amara okoz, sőt, egy sima leszedés a lapot is lekaphatja. De más küldetések is vannak, amiknek nem ilyen statikus a kimenetele.

Lesz Quest az Aréna berkein belül is?

Az új fejlesztéssel nagyon sok új eszközünk van arra, hogy finomítsuk az arénát. Megvan a lehetőségünk arra, hogy kivegyük ezeket a lapokat, és azt is be tudjuk állítani, hogy a random lapgeneráló lapok ne ilyeneket dobjanak ki. Azt hiszem ez választ ad a kérdésre.

Lehet egyszerre két Quest játékban, mármint egy játékostól?

Erre a válasz egyszerű nem. Ha a játékosoknak lesz még egy Quest kártya a kezében, akkor az addig nem lesz aktív és kijátszható, amíg a másik még érvényben van. Sőt, ha egy Quest aktív, akkor csak négy Secret lap lehet mellette egyszerre.

A Quest célok mindkét játékos körében aktiválódhatnak?

Így van, amikor pedig beesik a proc, akkor azt egy villanás jelzi a Quest gazdájának portréja felett a játék.

Az Adapt mechanika mindenképpen Battlecry lesz, vagy máshoz is lehet majd kötni, mondjuk DR-hez?

A DR nem jó példa erre, hiszen az ilyen kártyák az ellenfél körében is pusztulhatnak, és akkor a kijátszójuk nem kapja meg a választás lehetőségét, hiszen nem az ő köre van. De a válasz alapból igen, lesznek olyan varázslatok, amikkel lehet aktiválni az Adaptot.

Wildban ha az Adapt előtt kikerül egy Bronzebeard, akkor kétszer proccol az is?

Mivel ez egy Battlecry, ezért igen.

Van valami titok az Elemental feliratok mögött, amitől a Pyros valamiért jobb lesz, mint tiszta stat?

Számítsatok rá, hogy az elementálok ebben a kiegészítőben nagyon fontosak lesznek, nagy lesz az erejük és érdekes mechanikákat kapnak. Persze erről megint nem mondhatok semmit, mert még nincs itt az ideje.

Az új lapokkal szerinted lelassul annyira a meta, hogy a Quest lapoknak legyen értelme? Hiszen most a Pirate és Shaman pakliknak az a célja, hogy a negyedik és a tizedik kör között megöljenek. Megváltozhat ez?

A Priest Questtel kapcsolatban az a jó, hogy diverz. Ha aggro paklikra számítasz a ladderen, akkor be lehet rakni az olcsó Taunt DR lényt, ha pedig a meta inkább control típusú, akkor bekerülhetnek a drágább, de erősebb DR lapok.

Nagyon sok lehetőség van, de annyit ígérhetek, ha az aggro ellen építed a paklid, akkor el fogod verni azt. A küldetések egy része aggro ellen jó, mások pedig control helyzetben segítenek. A Quest csak egy lap, a másik huszonkilenc határozza meg, hogy mit fogsz csinálni.

Várható, hogy az 1 manás lapok kapnak erősítést? Hiszen most úgy tűnik, a fejlesztő csapat nem abba az irányba megy.

A játék története során sok különböző 1 drop került a játékba. Az elején sokan nem játszották őket, mert gyengének tűntek, aztán jöttek az erősek és felkavarták az állóvizet. Ezt azóta nagyjából kiegyensúlyoztuk. Most pedig a játékosok úgy tűnik, szeretik az olyan kártyákat, mint a Babbling Book, szóval olyasmi várható a jövőben.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!