Megnéztük a legújabb CS:GO pályát, de_canalst és alkalmasságát a versenypálya címre!
Már korábban beszámoltunk róla, hogy új pályával bővült a CS:GO a tegnapi nap során, ám az első reakciók és a saját tapasztalataink alapján ne lepődjön meg senki, ha ez a pálya ebben a formában nem lesz versenypálya egyhamar.
Új pálya és láda érkezett, de az Operation sehol
A Valve a CS:GO legújabb mapját egy egyszerű update keretében tette közzé. Új skinek és néhány hibajavítás is érkezett.
Látkép
Először is érdemes magáról a pályáról beszélni, azaz a külsőségekről. Ahogyan az a képen is látható, igen szép maga a pálya látképe, ám a textúrák egyáltalán nincsenek olyan élesek, mint a felújított Infernón. Ettől függetlenül az észak-olaszországi Velence városának egy részletén alapuló pálya igazán magával ragadó, legalábbis a helyszín miatt. Érdekesség, hogy nagyon valósághű lett a pálya elrendezése és a látkép a valódi Szent Márk térhez képest, mely több játékelem rossz elhelyezéséhez vezetett. Ezt leginkább a lerakókra érdemes rávetíteni, melyek olyan érzést keltenek, mintha azért lennének ott, mert ott volt rá hely és nem azért, mert ott van értelme.
B lerakó
Az elsődleges problémát a B lerakó okozza, mely a velencei Sóhajok hídját idézi egy az egyben, sőt még az olasz neve is szerepel a pályán (Ponte dei Sospiri). A lerakó legnagyobb hibája az, hogy terror oldalról pontosan ugyanannyi idő megközelíteni, mint a védőknek, ami azt jelenti, hogy egy gyors támadással azonnal bevehető. Ráadásul a terület annyira szűk és messze van az A lerakótól, hogy az azt védő CT-knek jobban megéri menteni, mint próbálkozni a visszafoglalással. Ha ez sem lenne még elég, akkor érdemes megemlíteni, hogy a pálya terror oldali részén vannak olyan biztonságos helyek, ahonnan ki lehet szedni egy hatástalanító játékost könnyűszerrel, így a szűk folyosót is el lehet hagyni bombarakás után a támadóknak.
A lerakó
A pályán található másik lerakó az óratorony előtt fekvő Szent Márk téren található, ez is igen mutatósra sikerült, ám játékmechanikailag megkérdőjelezhető. Ugyanis a lerakó egy nagyon kis fedett terasz, ahová csak boostolva és a lépcsőn lehet bejutni terror oldalról, valamint igen erős AWP-s pozíció lehet, így érdemes gyújtógránátot dobni ide. Emellett skyboxok is az A támadásokat segítik elő, mivel annyi helyről lehet különböző füstfalakat dobni a lerakó elé, hogy a bombarakás egyáltalán nem kell, hogy kihívást jelentsen abban az esetben, amikor a CT-k passzívan védekeznek.
Néhány jó füsttel könnyű kiszorítani őket szinte minden pozícióból és ezen felül a lerakót meg lehet kerülni támadó oldalról, amivel még gyorsabban ki lehet üldözni a védőket. Ami azt illeti, nem igazán érdemes fontolóra sem venni a passzivitást ezen a lerakón, ugyanis a CT spawn közelsége és a bejáratok mennyisége és helye miatt nagyon jó lehetőségek nyílnak a lurker játékra. Ráadásul a gyorsan és könnyen támadható B lerakó miatt érdemes 3+2 felállásban védekezni, azaz 3 játékost küldeni B-re, míg az A védők megpróbálnak minél inkább a támadók mögé kerülni és információt szerezni a helyzetükről. Pont emiatt az igényelt agresszivitás és a B lerakó könnyű terror foglalhatósága miatt nem érdemes foglalkozni sem az A-val.
Konklúzió
Mindezt összefoglalva, ez a pálya ebben a formában nem lenne alkalmas arra, hogy versenyszerűen játsszák a két oldal közti egyensúly teljes hiánya miatt. Emellett abszolút érthetetlen, hogy miért pont ez az egy pálya került be a frissítéssel és egyáltalán hogyan csúszott át a Valve pályatesztelői - ha van egyáltalán olyanjuk - kezei között ez. Ugyanis vannak jobb alternatívák is a Steam Műhelyében, arról nem is beszélve, hogy nem illik ilyen dolgokkal kiszúrni az új operation-re váró rajongók szemét, akik, ha új pályát akarnak, akkor nem csak egyet szeretnének, hanem egy csokrot, mint azt eddig megszokhattuk. Érdemes kipróbálni és gyűjteni a saját tapasztalatot, ám nagyon gyorsan a feledés tengerének csatornáiba merülhet canals. Ha valakinek nincs ideje vagy kedve körbefutni a pályát, annak ajánlanám figyelmébe KODIAK videóját róla, ahol röviden bemutatja azt.