Journey to Un'Goro lapelemzés (1. rész)

Journey to Un'Goro lapelemzés (1. rész)

FrischRuben az új Hearthstone kiegészítő eddig bemutatott lapjait értékeli.

Megkezdődtek a lapbemutatók a következő Hearthstone kiegészítő kapcsán: közel 20 kártya ismert már az áprilisban érkező Journey to Un'Goro-ból. De melyek lesznek valóban használhatóak közülük és milyen paklikban juthatnak szerephez? Ebben segít nektek eligazodni az egyik jól ismert hazai Hearthstone-os, a Team Plague játékosa, FrischRuben.

Lássuk, mit gondol ő a pénteken bemutatott új lapokról!

Explore Un’Goro

2 manás Warrior spell. Képessége, hogy a deckedben (!) lévő lapokat kicseréli „Raven Idolokra”. Alapvetően inkább egy „fun” lapról van szó. A fő oka ennek az, hogy a kártya képessége csak a deckben lévő lapokat cseréli ki, és a kezedben lévőket pedig hagyja érintetlenül. Azért probléma ez, mert ezt a lapot így a régi Elise helyett nem lehet játszani. A régi Elise lényege az, hogy a sok, az adott matchupban felesleges lapok kicseréli. Azonban az Explore Un’Goro a sok használhatatlan lapot ami a kezedben van nem cseréli ki, így Control Warriorba használhatatlan szerintem. Arénában pedig jó late game lapról van szó. Összeségében lehet a Renounce Darkness-hez hasonlítani, bár itt inkább arról van szó, hogy a lapok 1-gyel drágábbak lesznek, de flexibilisebbek a Discover effekt miatt, és kiszámíthatóbb is.

Tortollan Shellraiser

4 manás Priest 2/6 minion. Képessége, hogy amikor meghal, buffol egy véletlenszerű barátságos lényt az asztalon, plusz Taunt is. Itt a Deathrattle bekövetkezésekor keletkező effekt nem túl releváns, inkább a Deathrattle maga a lényeg, mert beleszámít a Priest Deathrattle questjébe, valamint N’Zoth is visszahozza. Nem túl érdekes lap, solid 4 drop lesz, ami nagy valószínűséggel Rankeden is játszva lesz a Priest deckek legnagyobb részében. Ezzel a lappal már nem leszel kiszolgáltatott helyzetben, amikor kijátszod N’Zoth-ot, mert azonnal kapsz tauntos lényt az asztalra. Jobb-e az Infested Taurennél? Feltétlenül.

Lakkari Sacrifice

1 manás Warlock spell. A questekről: a quest lapok mindig a kezedben vannak az adott meccs kezdetekor, de ezt leszámítva úgy viselkednek, mint bármely más lap. Eldobható a mulligannál, discardolható, Counterspell elpusztítja, ugyanúgy, mint bármely más spellt. Nyílván szinte soha nem érdemes eldobni a questet, bár elképzelhetőnek tartom néhány matchupban, hogy ez felmerülhet, mint érdemes opció. Első látásra könnyűnek tűnhet a feltétel: discardolj 6 lapot. Megkapod a Nether Portal nevű 5 manás spellt, aminek képessége, hogy minden körben 2 darab 3/2 vanilla impet idéz meg az asztalra. A portál elpusztíthatatlan, jelenléte csak a meccs végezetével szűnik meg. Azt még nem lehet biztosan tudni, hogyan viselkedik Argus-szal és egyéb szomszédos képességű lapokkal, de szerintem átterjed a portálon túl az Argus és más lapok képessége, mivel a portál az csak egy Aura, nem egy lény. Discard Zooval elég nehéz összehozni a 6 discardot úgy, hogy közben optimálisan játszol, ahogyan azt a deck elvárja. Aggro és Midrange típusú deckek játszhatják a lapot optimálisan, mert Control deckekben nem nagyon engedheted meg magadnak, hogy eldobd a lapjaidat a magas értékük miatt. Discard Zooval nem is rakod ki az első körben a meccsek nagy részében, inkább kiraksz egy 1 manás lényt, utána pedig a második körben kirakod a questet és egy 1 manás lényt, ahogy a kezed diktálja. Talán kapunk még néhány erős Discard alapú lapo,t és akkor könnyebben lehet majd teljesíteni a quest feltételét (a Lakkari Felhound elég jónak tűnik).

Lakkari Felhound

4 manás Warlock 3/8 minion. Képessége, hogy discardolsz két lapot. Mindenképpen játszva lesz agresszív discard Warlock deckekben. Midrange és leginkább Control deckben nem akarsz discardolni a lapok értéke és fontossága miatt. A questet segíti teljesíteni elég nagy mértékben. Silverware Golemet discardolja. Összességében erős lap, biztosan játszva lesz Rankeden. Arénában is erős kártya lesz. Flexibilis lap.

Arcanologist

2 manás Mage 2/3 minion. Képessége, hogy felhúz a deckedből egy Secretet a kezedbe. Nincs a Mad Scientist szintjén, de elég erős lapról van szó. Inkább midrange és control paklikban lesz megtalálható. Talán a Secret Mage valamilyen formája lesz annyira erős ezzel a lappal, hogy játszható legyen, pl. a 3 manás Kirin Tor Mage-dzsel, meglátjuk. Az a képesség, ami a deckedből kihúz egy specifikus lapot mindig erős, így valahol biztosan játszva lesz. Arénában közepesnek/jónak mondanám a Secret feltétel miatt. Ja, és Wild Freeze Mage-be OP.

Elise the Trailblazer

5 manás Neutral 5/5 minion. Képessége, hogy bekever egy 2 manás Un’Goro Pack lapot, aminek képessége, hogy kinyitsz játék közben egy 5 lapból álló pakkot, mintha egy Shopban vásárolt csomagot nyitnál ki. Fontos, hogy az új Elise által bekevert Un’goro Pack sokkal nagyobb valószínűséggel fog Legendary és Epic lapokat adni, mint egy normális csomag. Minimum egy darab Epic besorolású kártyát fogsz kapni az Un’Goro Packból. Elég jó value deckekbe az új Elise, hasonlít a Cabalist’s Tome-hoz valamilyen szinten. Jó stat line-ja is van. Control mirror matchekben nagyon erős. Nagyjából minden Control deckben játszva lesz, ha lesz egyáltalán a Control deckeknek helye a metában (Jade Druid). Arénában OP. Jól designolt lap, megtartották az Elise-féle fatigue value king témát.

Golakka Crawler

2 manás Neutral 2/3 beast minion. Képessége, hogy a kijelölt kalózt megöli, így a lényünk kap egy +1/+1 buffot, amitől 3/4 lesz a statja. Nyilvánvaló pirate elleni tech lap. Elég erős pirate paklik ellen, de borzalmas olyan deckek ellen, amik nem játszanak pirate-et. Tökéletesen illik rá a tech lap kifejezés, hiszen 1 dolog ellen erős, de minden más ellen borzalmas. Nehéz előre megmondani, hogy mekkora lesz a Pirate deckek népszerűsége, valószínűleg az új kiegészítő elején többen fogják játszani a Golakka Crawlert, így a Pirate-ek száma csökkeni fog ideiglenesen. Legerősebb, ha a második körben ki tudod játszani - ahogy telnek a körök, egyre jelentéktelenebb lesz a lap hatása és nem lesz időd kijátszani, mert például boardot kell takarítanod. Összességében egy elég gyenge tech lapról van szó, amit a meta egyes periódusaiban talán használni fognak az emberek. Hunterben a beastcímke miatt nem rossz annyira. Talán éppen a Pirate deckek fogják maguk használni inkább, amitől még erősebbek lesznek? ;) [NoKappa] Arénában rossz a lap.

Tar Creeper

3 manás Neutral 1/5 elemental minion. Képessége, hogy az ellenfél körében kap +2 attackot, amivel 3/5 lesz. Erős anti-aggro lapról van szó, 3 manás Sen’jin Shieldmaster, jól megfogja a Pirate és Zoo deckeket is. Sokat segít a korai asztal stabilizációban aggro ellen. Nagyon jól megtervezett lap a Blizzardtól, végre egy jó taunt lény. Még a Secound-Rate Bruisernél is erősebb, hiszen nincs feltételhez sem kötve. Nemcsak control deckek fogják játszani. Nagyon erős arénában is.

Dinosize

8 manás Paladin spell. Képessége, hogy egy minion statjait 10/10-re állítja. Egy nagyon rossz Paladin finisher, az Ivory Knightot buffolja talán. Borzalmas hulladék lap, soha nem lesz játszva Rankeden. Talán amikor majd több kártyát ismerünk már az új kiegészítőből, akkor jobb lesz a lap valamilyen szinergia következtében. Arénában elmegy.

Sherazin, Corpse Flower

4 manás Rogue 5/3 minion. Képessége, hogy amikor meghal a lény, akkor egy virág maggá (Sherazin, Seed) változik, ami akkor kel ki, ha egy körben minimum 4 kártyát játszunk ki. Kikeléskor a magból kapunk újra egy Sherazint. A feltétel szerintem nagyon nehezen teljesíthető, egyelőre a mostani lapkészlet tudatában gyengének tűnik. Miracle Rogue Adventureres verziója nagyon sokat gyengül a Conceal kirotálása végett, ahol Sherazint lehetett volna tesztelgetni. Igazán a lapot nem érdemes még leírni, mert sok minden változhat új lapok megjelenésével. A Tomb Pillager kirotálása miatt biztosan sok tesztelésnek lesz alávetve, amiből majd kiderül, hogy van-e helye Rankeden a lapnak. A statline-ja is elég gyenge, a 3 HP nagyon könnyen megölhetővé teszi, így sokszor meg sem éri beleölni abba, hogy visszahozzuk Sherazint a boardra. Arénában gyenge.

Swamp King Dred

7 manás Hunter 9/9 beast minion. Képessége, hogy amikor az ellenfél kijátszik egy lényt, akkor azt automatikusan megtámadja minden körülmény figyelembe vétele nélkül. Midrange Hunterben elképzelhető, hogy játszva lesz ez a lap. Adapt: Poisionous countereli, de ha az adott Adapt képességű lényünkkel nem kapjuk meg a Poisonous címkét, akkor az adott Adapt lényt kidobtuk feleslegesen. Lehet, hogy lesz valamilyen szinergiája más Un’Goro lapokkal, de már így sem tűnik gyengének, erős statok és egy elég jó képesség, amit annyira nem könnyű körbejátszani sem. A summonolt Jade lapokat amúgy nem fogja megtámadni, mert csak played lapokra hat a képessége, így egy Jade Spiritnél csak a 2/3-at fogja megtámadni, a kapott gólemet nem (elvileg így kéne működnie, de már elég sok inkonzisztenciát lehetett találni a HS-ben lapműködés terén). Arénában erős.

Hamarosan folytatjuk majd a következő adag kártyával - addig is figyeljétek gyűjtőposztunkat a lapbemutatókért!

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!