Április 28-án indul az MSI, ezúttal Dél-Amerikában, itt is változik majd kicsit az eddig formátum.
A tavaszi és nyári LCS splitek között kerül megrendezésre az év második legnagyobb nemzetközi versenye a VB után, ez a Mid Season Invitational. Nem csak a kínai vb helyszínnel újított a Riot, az MSI is olyan kontinensre megy, ahol eddig még nem járt, még pedig Dél-Amerikába, Sao Pauloba és Rio de Janeiroba!
Ha láttál már bonyolult struktúrát
Összesen 13 csapat fog résztvenni az MSI-on, a seedelés pedig az előző években elért VB és MSI teljesítmények alapján alakul majd. Természetesen az idei VB sorsolását is befolyásolja majd az MSI-on elért teljesítmény, tavaly például a G2 vakációjának köszönhetően nem a legjobb helyen kezdtek az európai csapatok ilyen téren.
Jelenleg az alábbi 13 régiót tartja számon a Riot Games:
- Latin-Amerika Dél (LAS)
- Észak-Amerika (NA)
- Kína (CN)
- Korea (LCK)
- Európa (EU)
- Latin-Amerika Észak (LAN)
- FÁK (CIS)
- Tajvan (LMS)
- Dél-kelet Ázsia (SEA)
- Óceánia (OCE)
- Japán (JP)
- Törökország (TUR)
- Brazília (BR)
Minden régió első helyezettje lesz meghívva a versenyre, így jön össze a 13 résztvevő csapat. Mivel egy-egy év elteltével igencsak nagy erőviszonybeli változás történhet egy-egy régión belül és persze nemzetközi szinten is, így az elmúlt két évet fogják figyelembe venni a seedelésnél. Jó példa erre a tavalyi ANX, akik a a világbajnokságon nagyon jól teljesítettek, míg az LMS-nek nem jutott be csapata negyeddöntőkbe, mégis, csak ez alapján nem lehet kijelenteni, hogy a CIS régió erősebb lenne az LMS-nél.
Ezen kívül strukturális változások is történtek a régiókon belül, pl. az LMS és a SEA szétválasztása. Ezeket a tényeket figyelembe véve a Riot úgy döntött, hogy a 2015-ös és 2016-os VB-t és MSI-t veszik majd alapul, a nagyobb hangsúlyt pedig a VB kapja majd érthető módon. A tavalyi évi eredmények szintén nagyobb súlyozást kapnak.
GF = csoportokig jutott QF = negyeddöntőkig jutott SF = elődöntőkig jutott RU = második helyezés C = győztes
A Riot pontott tett egy örökös vita végére: EU > NA
Az eredmények alapján Kína (CN), Európa (EU) és Korea (KR) automatikusan a csoportkörben fognak kezdeni, ahova 6 csapat megy tovább. Észak-Amerika (NA) és az LMS régió a Play-In stage második körében kezdenek majd, a többi, kisebb régió pedig az első körben. Ettől függetlenül már nem egy csokorként kezelik ezeket a régiókat, mint eddig, egyszerűen az eddigi teljesítményeik alapján kerültek ide, de a "Wildcard" régió mint gyűjtőnév megszűnt.
Az első körben résztvevő 8 csapat két, 4 fős csoportba lesz osztva, Bo1-ek keretein belül, egy double round robin segítségével végül két győztes csapat kerül ki. Ez a két győztes fog szembenézni a második körben az NA és az LMS régióval egy-egy Bo5 összecsapás erejéig. Aki itt nyer, az kvalifikálja magát a csoportokba, a vesztesek pedig még megküzdenek egymással a fennmaradó utolsó helyért a csoportkörökben. Ezzel lényegében a Riot eldöntött egy örökös vitát, Európát előrébb sorolta Észak-Amerikánál, legalábbis az elmúlt két évet figyelembe véve.
Ahogy azt írtuk korábban, az idei MSI eredményei is befolyásolni fogják az októberi VB seedelését az alábbiak szerint, egy példával bemutatva.
Ha a képen látható helyzet állna elő az idei MSI-on, akkor Korea, Kína, Európa és az LMS kerülnének elsőként kisorsolásra a VB-n a 4 csoportba, azaz ezen régiók első kiemeltjei nem találkozhatnak a csoportkörökben, lévén ez a jutalma az MSI első négy helyének. Ugyanígy, a CIS régió bekerül a VB kalapba és plusz egy csapatot vihet VB-re, mivel magasabb helyen végzett, mint a többi kisebb régió.
Mint láthatjuk, itt is kicsit próbálták kibővíteni a lehetőségeket és mindenkinek esélyt adni arra, hogy megmutassák magukat, ez főleg a kis régióknak kedvez, akiket végre ennyi év után külön-külön kezel a Riot.
Nagyon felkavarta a vizeket idén a Riot Games, mind az MSI-on, mind pedig a VB-n, nemsokára kiderül, mennyire lesznek sikeresek ezek a változtatások.