Hirdetés

Kit érdekel, mi megy a tévében? A mai generáció inkább játékvideókat néz

Hol is van a játékpiac a a hirdetők térképén? Megmutatjuk, meg fogtok lepődni.

Hirdetés

Azt eddig is tudtuk, hogy az esport és az elektronikus játékok együtt a most felnövő és fiatal felnőtt generáció mindennapi életének nagyon fontos részei. E két korcsoport egyik legfontosabb jellemzője, hogy nem néz televíziót. Ha ki akar kapcsolódni, akkor inkább a Youtube, a Twitch vagy egyéb médiaplatformokon múlatja az időt. Sőt, a legnépszerűbb videók és élő adások általában arról szólnak, ahogy valaki játszik egy játékkal. Egyszerűen szeretünk követni és nézni olyan személyiségeket, mint Sp4zie, LIRIK vagy Seagull. A nagy marketingcégek és hirdetők pedig nem akarják elfogadni, hogy a szórakozás ezen formája népszerű lehet. Ha valaki felveti, hogy oda is kéne reklámokat gyártani, akkor szinte mindig ebbe a kérdésbe ütközik:

„Ki a fene akarja azt nézni, hogy valaki más játszik egy játékkal?”

Az ilyen vaskalapos nézet viszont mára inkább csak rossz beidegződés. A Superdata előrejelzései szerint 2016-ben majdnem 600 millióan követtek rendszeresen valamilyen játékos témájú műsort. Legyen az egy CS:GO verseny, egy közvetítés a BlizzCon-ról vagy az, ahogy PewDiePie huszonharmadjára is meghal Call of Duty-ban. Ez a szám hatalmas, csak összehasonlításképpen, az HBO, a Netflix, az ESPN és a Hulu teljes nézőszáma összesítve is kevesebb ennél. Ha pedig figyelembe vesszük, hogy ott milyen költségvetések vannak, akkor egy picit mindig elszomorodik az ember.

A jelentés egyébként másra is kitér, mégpedig arra, hogy a közönség nem csak reménytelen kockákból áll össze. A célcsoport főleg reál beállítottságú tinédzserekből és fiatal felnőttekből áll, akiknek a valós vagy várható fizetése nagyjából 58 000 dollár körül mozog évente. Ezzel pedig a társadalom felső 30 %-ába tartoznak, gyakorlatilag ők a legfizetőképesebb szegmens. Ha pedig még ez sem lenne elég, akkor a Superdata a legmeglepőbb adatot a végére hagyta. A nézők 46 %-a nő! Ez pedig tovább rombolja a negatív előítéleteket a ’gamerek’ csoporttal szemben. Végül ha még mélyebbre ásunk, akkor azt is lehet látni, hogy ugyan a Twitch nagyon nagy, de a Youtube van a játék tartalom csúcsán, 2016-ban összesen fél milliárd egyéni néző nézett legalább egyszer ilyen témájú videót, ehhez képest a Twitch 'csak' 200 milliót tudott összehozni.

Mindez azt jelenti, hogy ha a nagy hirdetők továbbra is figyelmen kívül akarják hagyni ezt a fogyasztói réteget, akkor nem tudnak majd kihasítani maguknak egy szeletet a 4,6 milliárd dolláros tortából, ami a játékpiaci hirdetések értéke most. Ha valaki csak azért nem lép erre a piacra, mert nem érti, akkor hihetetlen pénzektől fog elesni. Ez pedig nekünk, rajongóknak és játékosoknak annyit jelent, hogy minden bizonnyal szeretett világunk az elkövetkezendő pár évben durván fejlődésnek indul majd.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?