Megváltás a támogatóknak - De nem sok ez egy kicsit?

Megváltás a támogatóknak - De nem sok ez egy kicsit?

Mi a helyzet a Megváltással? Tényleg túl erős vagy jó, ahogy van?

Ebben a pillanatban, ha valaki az Idézők Szurdokába merészkedne, akkor 136 választási lehetőség áll a rendelkezésére, amiből kiválaszthatja azt a hőst, aki megfelelő az általa választott ösvényre és jobb esetben még a csapatba is beleillik. Viszont onnantól, hogy elindult a töltő képernyő, a választásunk behatárol minket, a tárgyak szempontjából. Ugyan vannak különböző alternatívák, de ha a legtöbbet akarjuk elérni és a győzelemre törekszünk, akkor erősen beszűkül az a kör, amiket a különböző szerepekben a játékosok vásárolnak először. A Mágusok általában a Morellonomikont veszik meg, a Lövészek a Határtalan Pengét vagy a Letaszított Király Kardját a támogatóknak pedig a Megváltás marad, mint a támogató tárgyak legerősebbje.

Ebben minden ott van, amire ebben a szerepben szükség lehet: Életerő, Mana regen, Életerő regen és csökkenti a Töltési időt is. Emellett pedig ott van benne egy olyan aktív, ami simán megfordíthat egy-egy csapatharcot. A benne lévő gyógyítás nagyon durva. Ezért az olyan karaktereknél, mint Janna, Sona vagy Lulu, akik alapból tudnak gyógyítani/pajzsolni ez kérdés nélkül a legfontosabb tárgy, főleg azért mert náluk a Szélharcos Áldása miatt 10 %-al még erősebb lesz az egész. De más támogatóknál sincs más választás, akkor is ezt kell venni, ha a valaki tankos irányba indul. A 7.2-es frissítésben jó felé indultak el a fejlesztők, mert kicsit kevesebb lett rajta az életerő, a Mana regen pedig kicsit megnőtt, ezzel pedig Braum-nak vagy Leona-nak már nem olyan vonzó, hiszen ők a csapatharcokban az ellenfél arcába akarnak mászni, ott pedig bírni kell a pofonokat. De ez nem elég. A legnagyobb baj, hogy nincs alternatíva. Mióta a Légió Égisze elveszítette a csapatbuffot, azóta senki nem siet a megépítésével. Persze a Solari nem rossz, ha megvan, de nem olyan hangsúlyos már, mint régen.

A kérdés tehát adott, változtatni kell-e rajta? A válasz pedig nem egyértelmű. Az egyik oldalról a támogatóknak végre van egy olyan tárgya, aminek tényleg hatása van a játékukra, ha elvesszük tőlük vagy porig nerfeljük, akkor megint arról fog panaszkodni mindenki, hogy alig van értelmük. A másik oldala az éremnek viszont az, hogy a Megváltás egyszerűen beteg. Ha a csapat megpróbál kikényszeríteni egy csatát és nem jön be a kombó, akkor simán visszább léphetnek, jön az aktív és hip-hop kaptak még egy esélyt. Deficio pár hónappal ezelőtt ezt mondta a Megváltásról:

„Azzal, hogy támogatóknak van egy erős tárgya nincsen semmi gond. A legtöbb meccsen ebben a szerepben egy vagy két tárgyig jutnak le, annak muszáj, hogy legyen értelme.”

De ma már sok LCS elemző is azt mondja, hogy elég egysíkú, hogy mindig mindenki ezt építi. Lehetne mondjuk növelni az árát, hogy egy tank kétszer is meggondolja, hogy ezzel akar-e kezdeni. Vagy ki lehetne venni belőle azt a részt, ami sebzi az ellenfelet, hiszen a 10%-so max életerő sebzés az megint csak durva egy kicsit, főleg ha figyelembe vesszük, hogy ez aoe. Végül pedig lehet egy olyan lehetőség, hogy két részre osztódik az aoe kör, mint Ziggs ultijánál. A belső részen maximum lenne a hatás, de kintebb már lecsökkenne.

Tehát van azért pár út, amin el lehetne indulni, mielőtt a Riot fogná a nerf kalapácsot és gyakorlatilag használhatatlanná tenné ezt a tárgyat és a támogatók szerepe megint gyengülne egy picit.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!