Vanguard Frissítés: Maokai rework - mi változott?

Vanguard Frissítés: Maokai rework - mi változott?

Mao kapott hideget és meleget is, jó kérdés, hogy mi lesz a sorsa.

Volt id,ő amikor a felső ösvényről ki sem lehetett robbantani a Fák Pásztorát. Az egy kattintás cc, a közepesen jó wave clear, az iszonyatosan op ulti és passzív miatt a solo queue-ban és az LCS-ben is előszeretettel választották. De azóta egy kicsit eljárt felette az idő, megváltozott körülötte a meta és most nem igazán találja a helyét egy csapaton belül. A Riot pedig úgy látta jónak, hogy kicsit belepiszkál a képességeibe, mondhatnánk azt is, hogy egy jó kertész kicsit megnyesegette az ágait.

Képességek

Passive – Sap Magic

Végre véget ér a töltögetős mechanizmus. Mostantól nem akkor kapja meg az életerőszívást, ha eltolnak mondjuk öt varázslatot, hanem a passzívnak van egy rövidebb töltési ideje. Ha az lejár, akkor a következő alaptámadása százalékosan gyógyítja. Persze azért megmarad az érzésvilág, mert a varázslatok spammolása azért csökkenti ezt a töltési időt. Mondjuk tuti lesz olyan, aki hiányolni fogja a régi időket, mert szerintem mindenkinek van egy emléke arról, amikor Mao beugrott a csata közepébe, ahol repkedtek a képességek és egy perccel később max hp-val ki is kocogott onnan.

Q – Bramble Smash

A néven kívül sok minden itt nem változott. Kicsit finomhangoltak azon, hogy a hősök, akiket eltalál mennyire lesznek ellökve és a slow időtartama 0,25 s-re csökken, mondjuk mostantól 99%-ot csap le.

W – Twisted Arcane

Ezt a képességet a földig nerfelték. Mostantól a root csak 1,4 másodpercig tart és a sebzése ap-ből jön, nem százalékos életerőt szed le. Kis vigasz, hogy a manaköltséget hozzáigazították, de az biztos, hogy a varázslat sokkal hangsúlytalanabb lesz az ösvényen és a csapatharcokban is.

E – Sapling Toss

Játéktechnikailag nincs változás, most is el kell dobni a kis facsemetét, és az már is rohan a legközelebbi ellenfélhez, mint egy valamire való kamikaze pilóta. Az egyik oldalról buffolták, mert mostantól százalékosan sebez max hp-ból, slow ideje a duplájára növekszik, csökken a mana költség és a töltési idő is lefelé megy. De, hogy legyen egy kis balansz, a slow százalékot kicsit megnyirbálták. A nagy változás abban van, ha bokorba dobjuk, a kis csemeték egyből bedobnak két energiaitalt. Nagyobbak lesznek, tovább és gyorsabban tudnak futni, többet sebeznek a robbanáskor és még egy dotot is felpakolnak.

A kérdés, hogy ez mennyiben fog változtatni a dolgok eddigi állásán, a válasz pedig az, hogy minden bizonnyal sokat. Az ösvényen lévő ellenséges hős úgy fogja kerülni a fenti bokrokat, mint a tüzet és egy-egy jól lerakott magocska a gankre is figyelmeztethet majd. Tehát Mao ösvényben erősödik, az tuti, hogy a csapatharcokban is kap-e figyelmet, arra az ultija adja meg a választ.

R – Nature’s Grasp

Hogy azt a leborult szivarvégit neki, ez aztán a cc. A régi kör alakú sebzésfelfogó pocsolya eltűnik és érkezik egy olyan méretű cc hullám, aminél szélesebb képesség nincs a játékban. A lényeg, hogy Maokai lecsap a földre, a hívására a természet válaszol és a gyökerek elkezdenek előre kacskaringózni egy sávban, akit pedig elkapnak, azt befonják és egy kis időre le is kötözik. A root idő pedig attól függ, hogy mennyit haladt előre képesség.

Build

  • Adaptive helm
  • Randuin’s Omen
  • Spirit’s Visage
  • Abyssal Scepter
  • Gargoyle Stoneplate
  • Ninja Tabi

Összegzés

Hogy mostantól kedvenc entünk erősebb lesz-e, azt még nem lehet megmondani. A Twisted Arcane nerf talán egy picit túllőtt a célon és emiatt lehet, hogy az oldalvonal mögé kerül. De ezen kívül a többi képesség tökre rendben van, sőt, azt is mondhatom, hogy mostantól érdekesebb is lesz vele a játék. A tekergőző ultigyökerek valami hihetetlen jól néznek ki, amikor pedig a Meowkai skin macskái elkapják az ellent, miután rárontottak a bokorból, poén azt nézni, ahogy a rákapaszkodott még kisebb macskák rárobbannak.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!